Gå til innhold

Hvorfor ler vi av penis?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Potet
Skrevet (endret)

Jeg er så og si aldri i dette underforumet, så dette blir mitt første spørsmål her. Og det handler om penis. Jeg ser folk liker å diskutere penis, så her får jeg svar. 

Helt siden jeg gikk på barneskolen har jeg ledd av penis, eller fnisa da, på den tiden. Om en gutt i klassen tegna penis på tavla hylflirte hele klassen. 

Senere på VGS lo vi mer. Men da lo vi også av runking. Kjempegøy var det når noen sa noe om Martins lange og tynne penis. Vi hadde sett han i guttedusjen (vi hadde dør mellom garderobene vi skøyv et speil under for å se peniser). 

Jeg ler enda av penis. Hver morgen når mannen har dusja vifter han med penis til meg som sitter i stua. Han ler og jeg ler. 

Penis blir man glad og lattermild av. Men ingen ler av fitta. Fitta er liksom så alvorlig og streng. Aldri noe, - se den artige fitta,hihi. Og tegna noen fitta på barneskolen var det nesten som om noen hadde tegna han tykje sjøl. 

Så hvorfor er det slik? Hvorfor sprer penis glede, mens fitta er litt skummel? 

PS: angående den pågående debatten - jeg liker akkurat passe stor penis, for meg, som er rein. Og munter, selvsagt. Jeg liker penis best som helikopter. 

Endret av Lille Potet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinneguiden på sitt beste.

Anonymkode: 1e0ab...eb8

Skrevet

Kvinners kropper og seksualitet er langt mer tabubelagt enn menns kropper og seksualitet er. 

• Liker 7
Skrevet

Fordi den ser dum og lite pen ut. 

Anonymkode: f974d...5cb

• Liker 1
Skrevet

Man kan vel ikke vitse om det kvinnelige kjønnsorgan uten å bli korsfesta :)

Anonymkode: 36455...4b5

Gjest Lille Potet
Skrevet
3 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg måtte faktisk le med en gang😅 ja, sant. Penis er humor. 

Skrevet
8 minutter siden, Lille Potet skrev:

Jeg er så og si aldri i dette underforumet, så dette blir mitt første spørsmål her. Og det handler om penis. Jeg ser folk liker å diskutere penis, så her får jeg svar. 

Helt siden jeg gikk på barneskolen har jeg ledd av penis, eller fnisa da, på den tiden. Om en gutt i klassen tegna penis på tavla hylflirte hele klassen. 

Senere på VGS lo vi mer. Men da lo vi også av runking. Kjempegøy var det når noen sa noe om Martins lange og tynne penis. Vi hadde sett han i guttedusjen (vi hadde dør mellom garderobene vi skøyv et speil under for å se peniser). 

Jeg ler enda av penis. Hver morgen når mannen har dusja vifter han med penis til meg som sitter i stua. Han ler og jeg ler. 

Penis blir man glad og lattermild av. Men ingen ler av fitta. Fitta er liksom så alvorlig og streng. Aldri noe, - se den artige fitta,hihi. Og tegna noen fitta på barneskolen var det nesten som om noen hadde tegna han tykje sjøl. 

PS: angående den pågående debatten - jeg liker akkurat passe stor penis, for meg, som er rein. Og munter, selvsagt. Jeg liker penis best som helikopter. 

Tror ikke det er så populært å le av kjønnsorganer, uansett hvilket kjønn

Skrevet

Haha fitten er jo bare der. Er ikke så mye man kan gjøre med den. Mens peniser er dødsmorsomme. De kan man vifte rundt og gjøre masse rart med, og de ser jo så rare ut😂😂 ler også masse sammen med mannen om dette. Synes det ser så teit ut med slappe peniser. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ler ikke av penis, men av min tullete mann om han tar en riste på penis dans, eller vifter med den. 

Han forsøkte seg på en Fraglene - imitasjon med penis som "dukke" nylig, og det var hysterisk morsom, men likevel ikke penis jeg lo av. 

Kanskje jeg ikke har forstått HI? 😉

Anonymkode: 6945a...1f8

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Lille Potet skrev:

Fordi kvinner er forbehold å ha det gøy på menn sin bekostning men faen ikke ha det gøy på kvinners bekostning🤔

Kvinner tar seg generelt mye mere nær av menn som har preferanser på vagina eller humor på bekostning av kvinner enn menn. Dette fordi det er blitt normalisert å latterliggjøre menn og ha det gøy på deres bekostning.

Anonymkode: 503cf...7d5

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den ser dum og lite pen ut. 

Anonymkode: f974d...5cb

Kjære kvinnelig incol.. Ønsker deg alt godt.😊

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner er forbehold å ha det gøy på menn sin bekostning men faen ikke ha det gøy på kvinners bekostning🤔

Kvinner tar seg generelt mye mere nær av menn som har preferanser på vagina eller humor på bekostning av kvinner enn menn. Dette fordi det er blitt normalisert å latterliggjøre menn og ha det gøy på deres bekostning.

Vel... 

Jeg blir omtrent litt nyforelsket i min mann hver gang han er morsom, tåpelig og uhøytidelig i å ta en svinge på penis - dans. 

Ikke for å gjøre ham til latter at jeg ler, jeg ler av hvor herlig uhøytidelig og trygg han er, og at det er kjekt at han underholder meg med artige påfunn. 

Jeg elsker den mannen. Penisen hans også! 

Anonymkode: 6945a...1f8

• Liker 4
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det ikke snakk om latterliggjøring. Å le av at noen tegner en penis på tavlen i 10. klasse eller å le når mannen vifter rundt med penis etter dusjing gjøres ikke for å latterliggjøre eller såre, det gjøres for morsomheter. Det er mulig det er mer normalisert å latterliggjøre menn, men det er også mer normalisert for menn å være åpne om kropp og seksualitet enn det er for kvinner, og dette er vel bare en naturlig konsekvens av dette. Man har det ikke gøy når man snakker om det kvinnelige kjønnsorgan fordi det er tabubelagt. Jeg husker selv hvor åpne gutter på ungdomsskolen og videregående var om blant annet onani, men om ei jente snakket om det så fikk hun automatisk stygge blikk. 

Endret av Lisa Rowe
  • Liker 4
Skrevet
8 hours ago, Lisa Rowe said:

Man har det ikke gøy når man snakker om det kvinnelige kjønnsorgan fordi det er tabubelagt.

Det er tabubelagt å vitse om kvinners kjønnsorgan, fordi kvinner ville gått rett i offerrollen. Du går i offerposisjon fordi det ikke vitses om fitter, men du ville gått enda mer i offerposisjon om noen hadde vitset om fitter.

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Lille Potet skrev:

Det er vel fordi penis er en så positiv ting. 
Den gir liv. Uten penis hadde ingen av oss levd. 
på tide at alle heller begynner og forgude mannen penis. 

Gjest Lille Potet
Skrevet
2 timer siden, Sørlandsjenta02 skrev:

Det er vel fordi penis er en så positiv ting. 
Den gir liv. Uten penis hadde ingen av oss levd. 
på tide at alle heller begynner og forgude mannen penis. 

Men fitta og livmora da? 

I nær fremtid vil vi ikke behøve penis lengre. Vi kan lage barn i et rør med arvestoff bare av kvinner. 

Vi må hylle fitta også - dobbelt så mye. 

Skrevet

Herregud første jeg tenkte på når du sa at fitta var alvorlig og streng

Angry Pussy....... by ranj.tofiq - Meme Center

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel ikke vitse om det kvinnelige kjønnsorgan uten å bli korsfesta :)

Spot on, i vårt særdeles lett-krenkede samfunn. 

• Liker 1
Skrevet

Ler gjerne av fitta jeg, om vitsen er god. Men tenker at det har vært lov å le av penis lenger, så mer og bedre vitser. Det er vel først nå at en i det hele tatt kan snakke om den kvinnelig seksualitet historisk sett, og i mange land kan en det ennå ikke. Pluss at kvinner mulig tar sin seksualitet mer alvorlig, siden vi "nettopp har fått den til egen eie". Vi er så vant til å bli seksualisert på en ikke ok måte. Så det er vanskelig å balansere her. Vi er vant til å bli sett på som seksualobjekt og er drittlei det. 

Og har nok derfor veldig godt av fittehumor. Om den ikke bare understreker vår verdi som pulbar.  Disse to setningene sammen... Det blir jo ikke gøy. Men det er jo masse sexvitser. Det har det jo "alltid" vært. Men vi mangler kvinners vitser om dem selv seksuelt. Og det igjen er mulig fordi vi ennå ikke er ute av det mørke der kvinner ennå får signaler om at de helst skal være ærbar, ikke ha sex slik de vil  og hvor ofte de selv vil, eller er kåte, eller snakke om å være kåte og ha sex, eller, gud forby, være vulgær. 

Kanskje er vi for såre. Vi har som  en så veldig lang historie som den kuede part i seksualitetens historie. Den som skal være sånn og slik på menns premisser. Om en mann kimser av dette vil jeg se ham som mindre intelligent. Men mener bestemt det er på tide med fittevitser. Men da på den godslige selvironiske måten vi har blitt så glad i ang penis. Vi ler ikke AV penis men MED. He he. Fine penisen.

Anonymkode: 2a6ab...15c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...