Gå til innhold

Flere som er ensomme om dagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er ikke primært en sutretråd - jeg bare lurer på om det er flere enn meg som er ensomme i disse tider?

Jeg er innflytter i Oslo, og bor i en liten leilighet her. Det ble slutt med kjæresten min tidligere i høst. De siste årene har livet mitt stort sett bestått av jobb, men nå har jeg ikke lenger noen jobb å gå til.

Har ganske få venner, ettersom jeg er introvert og har pleid å få oppfylt de fleste sosiale behov i jobbsammenheng. Nå har jeg blitt bevisst på hvor få venner jeg egentlig har - de fleste er veldig geografisk spredt, og jeg får følgelig ikke sett dem så mye om dagen.

Vi er selvfølgelig privilegerte som bor i ett land som tar viruset på alvor, og jeg er takknemlig for det. Likevel kjenner jeg på en dyp følelse av isolasjon og ensomhet.

Skulle ønske at jeg hadde flere mennesker i livet mitt det var naturlig å ringe til, eller at jeg hadde noen venner som kunne se noen dumme Netflix-serier parallelt med meg, eller som jeg kunne gå tur med.

Er det flere som har det slik om dagen? 🙂

Anonymkode: 60110...012

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja litt. Jeg har skikkelig lyst på en koselig kjæreste til jul, hvis dette skal vedvare. Vanligvis syns jeg forhold er for mye jobb. 

Anonymkode: 7012f...0d2

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja litt. Jeg har skikkelig lyst på en koselig kjæreste til jul, hvis dette skal vedvare. Vanligvis syns jeg forhold er for mye jobb. 

Anonymkode: 7012f...0d2

Haha, jeg vet!

Er ikke klar for noe nytt forhold selv, men vurderer for første gang i mitt liv å skaffe meg en «søndagskjæreste». Fikk en klem av noen i juni, etter det har jeg ikke hatt noen form for fysisk kontakt med noen... 🙈

Skrevet

Det finnes en 'hey-girl' gruppe på Facebook. Selvsagt er det mange i din situasjon..😊

Anonymkode: b1793...b0f

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en 'hey-girl' gruppe på Facebook. Selvsagt er det mange i din situasjon..😊

Det ante jeg ikke. Takk for tips 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ensom men det var jeg også før disse tider.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke primært en sutretråd - jeg bare lurer på om det er flere enn meg som er ensomme i disse tider?

Jeg er innflytter i Oslo, og bor i en liten leilighet her. Det ble slutt med kjæresten min tidligere i høst. De siste årene har livet mitt stort sett bestått av jobb, men nå har jeg ikke lenger noen jobb å gå til.

Har ganske få venner, ettersom jeg er introvert og har pleid å få oppfylt de fleste sosiale behov i jobbsammenheng. Nå har jeg blitt bevisst på hvor få venner jeg egentlig har - de fleste er veldig geografisk spredt, og jeg får følgelig ikke sett dem så mye om dagen.

Vi er selvfølgelig privilegerte som bor i ett land som tar viruset på alvor, og jeg er takknemlig for det. Likevel kjenner jeg på en dyp følelse av isolasjon og ensomhet.

Skulle ønske at jeg hadde flere mennesker i livet mitt det var naturlig å ringe til, eller at jeg hadde noen venner som kunne se noen dumme Netflix-serier parallelt med meg, eller som jeg kunne gå tur med.

Er det flere som har det slik om dagen? 🙂

Du er ikke alene.... utsultet på sosial kontakt

Skrevet
4 minutter siden, Eirill skrev:

Jeg er ensom men det var jeg også før disse tider.

2 minutter siden, Dominas leketøy skrev:

Du er ikke alene.... utsultet på sosial kontakt

Æsj, jeg håper at dette løser seg snart! Vi fortjener bedre enn dette ❤️

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies jo at alt skal bli bra :)

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortjener vi bedre enn dette?

Anonymkode: c6819...b50

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortjener vi bedre enn dette?

Anonymkode: c6819...b50

Ingen fortjener å gå ensom og isolert i flere måneder i strekk!

• Liker 1
Skrevet

Føler meg mindre ensom nå som alle er ensomme. 

Anonymkode: 5a1b6...6bd

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ante jeg ikke. Takk for tips 😊

Har lest at mange der inne får mange gode venner❤️ Lykke til! Jeg bor i en mindre by og har god erfaring med Hey Vina appen! 

Skrevet

Kanskje ikke helt det samme. Men jeg føler meg veldig ensom etter jeg fant ut mannen min har gått bak ryggen min og skrevet med sin eks fra 14år tilbake. Ikke bare skrevet, men ja.  Dere skjønner? Han har sagt han er lei for det og bare ble revet med etter en kveld utpå. Men det har fått meg til å føle meg veldig alene. 

Anonymkode: 18f82...8a1

• Liker 1
Skrevet

Yes, synd at uteliv og en del annet ligger nede for telling.

j er i Oslo til og fra. Tar gjerne å hilser på gjennom å gå en tur sammen osv 👍

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke helt det samme. Men jeg føler meg veldig ensom etter jeg fant ut mannen min har gått bak ryggen min og skrevet med sin eks fra 14år tilbake. Ikke bare skrevet, men ja.  Dere skjønner? Han har sagt han er lei for det og bare ble revet med etter en kveld utpå. Men det har fått meg til å føle meg veldig alene. 

Anonymkode: 18f82...8a1

Huffda!

Hvordan går det med deg? Regner med at dere bor sammen?

Skrevet

For å være ærlig så har jeg aldri følt meg så ensom og alene som jeg føler meg nå. Nesten alle venninnene mine har sviktet meg og virkelig utestengt meg helt fra vennskapet når de merket at jeg ikke er interresert i fester og liknende som dem :(

Anonymkode: cbbeb...e87

• Liker 1
Skrevet

er ensom. bor alene som veldig ung.

Anonymkode: e3b82...366

• Liker 1
Skrevet

Jepp, melder meg inn i klubben for ensom og utsultet på sosial kontakt. Føles som om jeg knapt har sett noen siden mars (har en samboer, så er sikkert de som mener at da bør jeg ikke kjenne meg ensom, men sånn er det nå). Jobben har jeg vært innom en håndfull ganger etter sommeren, men nå er vi sendt hjem igjen. Å primært "møte" folk på Teams begynner virkelig å ta på nå. 

De siste innstrammingene knyttet til antall mennesker i hjemmet og antall folk man bør se ila 1 uke er også sånn vi har levd siden mars - med unntak av to dager i sommer hvor vi hadde mer enn 5 på besøk. 

Javisst sier de at alt skal bli bra. Men det er som å si "det går alltid et tog". Jada, men NÅR?

Ventetiden begynner å bli lang på det jækla toget, og høstmørket hjelper heller ikke 😳

Anonymkode: ea3b5...212

Skrevet

Det er du ikke alene om! Ugh! For noen kjedelige tider det er!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...