Gå til innhold

Blir angsten deres trigget av matvarer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte ikke spiseforstyrrelser men om man kan få større angst hvis man spiser mat man ikke tåler? Jeg merker at jeg kan slite med veldig hjertebank og skvettenhet etter å ha inntatt mat med mye stivelse.  Jeg aner ikke om det kan være mengden av karbohydrater som skaper dette, men opplever en sammenheng med plager når jeg kobler til kosthold.  Kan få veldig sterk angst i perioder hvor jeg har skeiet ut med sukkerholdige ting.

Er dere sensitive på slike ting? Opplever dere bedring av å leve på lavkarbo?

Anonymkode: 38adb...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rett og slett bare kroppen som må jobbe med å kvitte seg med overskudd av sukker og karbo. 

Merker dette veldig godt selv. Kan derfor ikke spise sukker på kvelden, blir vanskelig å sove

Anonymkode: 47b56...156

• Liker 1
Skrevet

Ja - angst for mat.

Jo - spiseforstyrrede tanker.

Nei - lavkarbo er bare å legge til rette for angsten og spiseforstyrrelsen.

Anonymkode: 0e5e4...c4a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett bare kroppen som må jobbe med å kvitte seg med overskudd av sukker og karbo. 

Merker dette veldig godt selv. Kan derfor ikke spise sukker på kvelden, blir vanskelig å sove

Anonymkode: 47b56...156

jeg spiser aldri raffinert sukker. Likevel er det tydelig at jeg reagerer på matvarer med høyt sukkerinnhold som feks aprikos. Begynte med det igjen da jeg sliter med treg mage.  Men lite poeng hvis jeg istedenfor våkner opp med høy puls og hjertebank.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja - angst for mat.

feil tråd?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja - angst for mat.

Hva mener du om lavkarbo her?

Skrevet

Holder meg helt unna koffein. Prøver å unngå store svingninger i blodsukkeret (er veldig glad i søtt), men spiser vanlig mat, ikke noen diett.

Anonymkode: 3a690...20f

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke stivelsen i seg selv, men glutenet og ellers sammensetningen og tilsetningsstoffene i det stivelsesholdige du spiser som er problemet. Spiser du en gresskarsuppe, en karri med poteter eller lignende så vil du ikke få en slik reaksjon. Kaker, potetgull og snop derimot, er en helt annen historie.

Anonymkode: 2e6e7...0a8

• Liker 1
Skrevet

Jeg får mere angst av å drikke alkohol så jeg kan aldri drikke alkohol.

Anonymkode: 05f2f...c76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...