Gå til innhold

Skriver dere til "gamle" matches?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså matches dere fikk på Tinder/Happn/Bumble for kanskje noen uker eller måneder siden, men der ingen av dere har skrevet noen tidligere? Har lurt litt på det noen ganger, men aldri gjort det. Usikker på hvordan det ville blitt mottatt.

Om man snur der rundt, har dere opplevd at noen skrev til dere etter en tid? Hvordan reagerte dere?

Anonymkode: 19653...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det og lar de få et døgn ca før jeg sletter de hvis det ikke blir noe svar. På Bumble løser det seg selv siden matchen blir borte i løpet av 24 timer om jeg ikke sender melding eller han svarer, så det er jo veldig greit.

Gidder ikke samle på matcher.

Anonymkode: d2665...fa2

Skrevet

Det har skjedd her. Jeg var iferd med å slette hele appen, fikk plutselig en melding og skjønte ikke en dritt fordi navnet var glemt forlengst (seks måneder gammel match). Nå er vi ff, og det var akkurat det jeg ville ha.

Anonymkode: a68d8...2b1

Skrevet

Har ikke skrevet til noen etter uker/måneder, og disse skriver heller ikke til meg. Nå har jeg 9 matcher som jeg aldri har skrevet med, og disse har ligget der en stund. 

Er åpen for å skrive med dem, men kommer ikke til å ta kontakt selv. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, norw skrev:

Har ikke skrevet til noen etter uker/måneder, og disse skriver heller ikke til meg. Nå har jeg 9 matcher som jeg aldri har skrevet med, og disse har ligget der en stund. 

Dette skjønner jeg faktisk ikke. Hvis man mest sannsynlig ikke tar kontakt igjen, hvorfor da beholde matchene? Hadde det ikke vært like greit å fjerne dem? Og så kommer de kanskje i bunken igjen, og man kan matche på nytt? For min del må jeg innrømme at jeg tenker sånn at tar man ikke kontakt med hverandre innen et par dager etter matchen, gjør man det ikke. Sånn tror jeg de fleste tenker egentlig.

Anonymkode: 4f48f...5ee

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, norw skrev:

Bra taktikk.. 

Anonymkode: 2fb56...091

• Liker 1
Skrevet

Føler det blir litt sånn at man "glemmer" de man har matcha med og bare sveiper videre. Jeg har nok gått gjennom og sendt noen medlinger tidligere, og jeg har også fått melding av folk av andre etter lang tid. 

Når man hadde den funksjonen at man så folk sine oppdateringer (har man ikke det lenger?) så fikk man jo oftere likes og meldinger på grunn av det.

Skjønner ikke at det er noe å gruble over egentlig, det er jo bare å gjøre det. Ikke at det nødvendigvis førere til noe sånt helst da, men det er jo litt hva man gjør det til. 

Anonymkode: 2fb56...091

Skrevet

Ja, det blir det man gjør det til.

Og man må ville det selv og, når kun den ene egentlig vil så går man ikke sammen, da spiller man mer mot hverandre og gjør hverandre bare mer negative egentlig, noe jeg anser som bortkastet tid.

Anonymkode: 6487b...10b

Skrevet

Jeg lar aldri matcher ligge så lenge. Det lengste en match ligger er kanskje en uke. Da blir den enten fjernet eller jeg sender en melding. Får jeg raskt svar så greit, går det over et døgn uten svar da så sletter jeg match. Som regel kontakter jeg matcher innen et par dager. Gidder da sørenmeg ikke ha passive matcher liggende, jeg er null interessert i å være nr 10 de tar kontakt med etter å ha blitt avvist av 9 andre de syns var mer interessante. De som holder på sånn er ikke en mann jeg vil ha uansett.

• Liker 4
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette skjønner jeg faktisk ikke. Hvis man mest sannsynlig ikke tar kontakt igjen, hvorfor da beholde matchene? Hadde det ikke vært like greit å fjerne dem? Og så kommer de kanskje i bunken igjen, og man kan matche på nytt? For min del må jeg innrømme at jeg tenker sånn at tar man ikke kontakt med hverandre innen et par dager etter matchen, gjør man det ikke. Sånn tror jeg de fleste tenker egentlig.

Men hva tjener du på å slette dem? Det er jo mer arbeid enn å bare la dem være. Vet jo aldri, kanskje en av dem plutselig skriver noe.

Men det hadde kanskje vært noe negativt? "Hvordan VÅGER du å vente så lenge med å skrive?!"

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva tjener du på å slette dem? Det er jo mer arbeid enn å bare la dem være. Vet jo aldri, kanskje en av dem plutselig skriver noe.

Men det hadde kanskje vært noe negativt? "Hvordan VÅGER du å vente så lenge med å skrive?!"

Ja, det er jo litt negativt at matchen har ligget der i 2 mnd og så plutselig en melding.... Hvorfor ikke før, var du siste på lista? Lite matcher i det siste?

Tinder fungerer jo sånn at de fleste skriver med en gang når man matcher hvis man er interessert.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Skjønner ikke poenget med å slette en match. Uansett.

Anonymkode: 950ee...317

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo litt negativt at matchen har ligget der i 2 mnd og så plutselig en melding.... Hvorfor ikke før, var du siste på lista? Lite matcher i det siste?

Tinder fungerer jo sånn at de fleste skriver med en gang når man matcher hvis man er interessert.

Eller at man venter. Om man sveiper noen til høyre, men blir høyresveipet tilbake en god stund senere slik at match oppstår, så kan det ha skjedd ting i mellomtiden som gjør at man ikke sender melding med en gang, men kanskje det passer senere.

Å slette matcher er helt merkelig irrasjonell oppførsel, kan potensielt gå glipp av noe bra uten at det var noen som helst grunn til det.

Anonymkode: 950ee...317

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir jo litt merkelig å reagere negativt på at den andre skriver etter to måneder, når du ikke har skrevet i det hele tatt, blir det ikke?

Kan jo være hundre årsaker til at man ikke skriver til folk umiddelbart, som ikke har noe med kø eller "kvalitet" å gjøre.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å slette matcher er helt merkelig irrasjonell oppførsel, kan potensielt gå glipp av noe bra uten at det var noen som helst grunn til det.

Hvis vi skal se etter psykologiske årsaker her, så tenker jeg at det er litt demotiverende å ha en hel haug med matcher, som aldri skriver. 

Anonymkode: de8fc...7c5

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal se etter psykologiske årsaker her, så tenker jeg at det er litt demotiverende å ha en hel haug med matcher, som aldri skriver. 

Anonymkode: de8fc...7c5

Det er det jeg mener også, lite initiativ fra begge sider. Hvis målet er sex er det sikkert ok, men er målet en kjæreste er det underlig. Det er i alle fall min mening.

• Liker 1
Skrevet

Damer bør ta kontakt, menn bør la være, av den enkle grunn at damer får så mange flere match og svar, at menn ofte får en boost av et nytt svar.

Anonymkode: 0ba59...8ee

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer bør ta kontakt, menn bør la være, av den enkle grunn at damer får så mange flere match og svar, at menn ofte får en boost av et nytt svar.

Anonymkode: 0ba59...8ee

Hjelper lite da, hvis målet er kjæreste. Jeg er dame og har tatt kontakt mange ganger, men det er absolutt ikke alle menn som følger opp, svarer, eller blir noe mer interessert av det.

Jeg har mye bedre erfaring der mannen har tatt kontakt først.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bryr meg ikke, det forandrer ingenting uansett. Har jeg derimot tatt kontakt mange ganger og blitt avvist så tar jeg ikke kontakt flere ganger, og det har ingenting med hvilke kjønn noen har.

Anonymkode: 6487b...10b

Skrevet
On 11/5/2020 at 7:54 AM, AnonymBruker said:

Hjelper lite da, hvis målet er kjæreste. Jeg er dame og har tatt kontakt mange ganger, men det er absolutt ikke alle menn som følger opp, svarer, eller blir noe mer interessert av det.

Jeg har mye bedre erfaring der mannen har tatt kontakt først.

ALLE har mye bedre erfaring med at den andre tar kontakt først, det sier selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...