AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Hei. jeg og samboer har nå et barn, vi ble ganske enige om fornavn fort, selvom han fikk mest sin «vilje». når det kommer til etternavn er vi ikke enige, jeg har visst sagt før at det skal bli hans navn sist. Men nå som barnet først er her, vil jeg helst ha mitt. Navnet mitt er gårdsnavn, og nesten ingen som heter det, er kun min familie som bærer navnet. navnet hans har heller ikke så mange som heter, men er mange steder med det navnet.. + at det klinger best med mitt bakerst.. han virker ikke noe interessert i å tenke på om mitt skal være bakerst, han står på at han SKAL ha sitt, og det er det vi har blitt enige om. Samme om det ikke klinger bra, og det er det samme om mitt er mer sjeldent.. Er det flere som har hatt denne problemstillingen? Hvordan løste dere det? er på tide å registrere navnet snart, da barnet blir 4 mnd om ikke lenge 🥴 Anonymkode: 67a80...4b3 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Vi ble heller ikke enige. Under 500 som har mitt etternavn, under 200 som har mannens. Endte opp med å sette de sammen til ett. Første etternavn har fem bokstaver, det siste har seks bokstaver. Så ble akkurat ikke for langt for oss. sånn her: *****-****** Anonymkode: 0aa48...a00 2
Julia1 Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 La mannen få viljen sin. Det virker som det er viktig for han. 3
Populært innlegg juliane Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, Julia1 skrev: La mannen få viljen sin. Det virker som det er viktig for han. Det virker vel som om det er viktig for TS også. 68
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Bare la fristen løpe ut. Da blir det automatisk ditt. Anonymkode: b4a1e...733 40
Nymerïa Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, Julia1 skrev: La mannen få viljen sin. Det virker som det er viktig for han. Hva er det som tilsier at det ikke er viktig for TS? Eller mener du at mannens vilje veier tyngst? TS, hvis dere ikke sender inn melding får barnet ditt etternavn. 24
Julia1 Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Det er bare et tips. Jeg hadde gitt meg hvis det var viktig for mannen... 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Vårt barn har mitt da min samboer har ett meget vanlig navn. Han hadde ikke så mange valg enn å godta det. Mitt etternavn passet best til det sjeldne fornavnet. Tilbød at vi kunne ha hans som mellomnavn i det minste. Anonymkode: ae33f...945 1
Glød Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Jeg fikk mitt ønske på fornavn, mot at bf fikk sitt etternavn. Men det er kanskje litt sent å dra den i deres tilfelle. Uansett, som flere har sagt over her - når fristen går ut får barnet ditt etternavn. 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Mitt etternavn klinger også best sist, men poden har mannens etternavn sist. Vi valgte det fordi alle søskenbarn på min side har vårt etternavn som mellomnavn. Anonymkode: 482fd...e65
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare la fristen løpe ut. Da blir det automatisk ditt. Anonymkode: b4a1e...733 Dette⬆️ Anonymkode: 95331...f4a 4
Glød Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, Julia1 skrev: Det er bare et tips. Jeg hadde gitt meg hvis det var viktig for mannen... Det er åpenbart viktig for TS og, og jeg ser virkelig ikke hvorfor mannens ønske skal veie tyngre enn kvinnens i dette tilfellet. 40
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 Loddtrekning om dere ikke blir enige Anonymkode: f2f17...9a4 6
Gjest Bamse20 Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 Du har fått en flott unge, la han få bestemme navnet.
Drizzt Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 Jeg synes ikke TS skal sabotere prosessen ved å la fristen gå ut. De må bli enige. Det er nok for sent å si det nå og det hjelper lite, men sånt burde bestemmes FØR barnet er født. Hvis han fikk viljen sin når det gjelder fornavnet, bør du kreve at du får viljen din når det gjelder etternavnet. Eventuelt ha begge med bindestrekk hvor ditt er sist, men jeg synes det er teit med så lange dobbeltnavn med bindestrekk. Hvis dere ikke blir enige i det hele tatt, så får dere skrive ned begge variantene på hver sin papirlapp og så ber dere førstemann på gata trekke 1 av lappene. Mer upartisk blir det ikke. 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 La fristen gå ut, så blir det automatisk ditt. Er du som har risikert helse, kropp og liv for å lage kidden - alt han gjorde var å få orgasme... Den som gjør mest burde bestemme mest 2 minutter siden, Bamse20 skrev: Du har fått en flott unge, la han få bestemme navnet. HAN har fått en fin unge, rett og slett "Fått den i fanget" uten å gjøre/risikere liv/helse, han burde la den som har gjort all jobben bestemme navnet. Anonymkode: c4f74...9a0 38
Navani Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 6 minutter siden, Julia1 skrev: Det er bare et tips. Jeg hadde gitt meg hvis det var viktig for mannen... Og det hadde jeg aldri gjort om det var et sjeldent familienavn. Ts, hva med hans navn som mellomnavn og ditt som etternavn? 16
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Hva som klinger best er ganske viktig. Tenk på barnet som faktisk skal bruke navnet og ikke bare dere selv Anonymkode: f7ad7...a72 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 Mitt (mors) etternavn begynte med 'W', farens begynte med 'C'... det ble mitt etternavn sist fordi det var utelukket at barnet skulle ha "WC" i initialene. Ti år etterpå føler jeg ikke det betyr veldig mye hvilket etternavn som er sist og/eller om barnet bare hadde hatt farens etternavn. Anonymkode: 26430...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: La fristen gå ut, så blir det automatisk ditt. Er du som har risikert helse, kropp og liv for å lage kidden - alt han gjorde var å få orgasme... Den som gjør mest burde bestemme mest HAN har fått en fin unge, rett og slett "Fått den i fanget" uten å gjøre/risikere liv/helse, han burde la den som har gjort all jobben bestemme navnet. Anonymkode: c4f74...9a0 Hun hadde ikke fått unge om det ikke var for mannen. Og klarer de ikke og bestemme, så burde de heller la noen andre som er nære dem få lov og bestemme før dem. FOr om dem aldri blir enige, så er det det beste valget. Anonymkode: addee...6ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå