AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Leste en tråd om hvor ofte kvinner blir sjekket opp, den fikk meg til å lure på noe; hva tolkes som sjekking? Jeg har slitt/sliter en del med sosial angst. I den forbindelse prøver jeg å presse meg til å starte samtaler med ukjente personer, med håp om at det skal bli bedre. Har ved flere anledninger opplevd at kvinner tar det som et forsøk på sjekking (og av og til direkte avviser meg), selv om det ikke var intensjonen. Spørsmålet blir da, når blir det sjekking. Er det jeg som gjør noe? Er det de som kanskje tolker og oppfatter alt som sjekking? Hvor går grensen? Hva skal til for at dere tenker at nå blir jeg sjekket opp? Anonymkode: faeff...aea
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Er du mann? Anonymkode: 4a3ea...05e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 ikke vær en creep, ellers you gooo!! Anonymkode: 26449...46a 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Oftest kan det merkes om du prøver veldig hardt og da kan det bli litt anstrengende. Jeg har også hørt menn si det at om sjenerte jenter prøver å sjekke dem opp så virker det som de prøver veldig hardt på noe som ikke er naturlig for dem. Så det er kanskje det det er. Prøv å gjør det i en naturlig setting. Anonymkode: 24758...5c5
Nuith Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Ikke spør om de er single, vil møtes igjen/ta en kaffe, be om telefonnummeret deres eller tilby dem ditt (eller annen kontaktinfo). Og ikke nevn utseendet deres med et ord. Da er du nok ganske safe. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 3 hours ago, Nuith said: Ikke spør om de er single, vil møtes igjen/ta en kaffe, be om telefonnummeret deres eller tilby dem ditt (eller annen kontaktinfo). Og ikke nevn utseendet deres med et ord. Da er du nok ganske safe. Altså ikke prove deg? Tvert imot. TS: fliring er en del av kommunikasjon også og som mann eller kvinne må du egentlig lære hvordan man gjøre det uten å krysse grensen mellom fliring og skjekking. Om n noen klarer ikke at du gjør det uten å bruke ord som "creep" er hun ikke sannsynlig en person du vil snakke med. Anonymkode: 4a3ea...05e
Milky Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 At en ukjent mann kommer og prater med meg uten å vite hvem jeg er fra før av, vil jeg tolke som en oppsjekking.. i riktig setting selvfølgelig, som et utested, på byen osv. Eneste grunnen til at menn kommer bort er jo fordi de liker hva de ser og begynner å prøve seg. Kan hvertfall ikke se for meg en annen grunn til at de begynner å snakke. De færreste menn går på en bar for å få seg kvinnelige VENNER. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 På 3.11.2020 den 15.13, AnonymBruker skrev: Er du mann? Anonymkode: 4a3ea...05e Var det sist jeg sjekket i hvert fall. På 3.11.2020 den 15.48, AnonymBruker skrev: ikke vær en creep, ellers you gooo!! Anonymkode: 26449...46a Haha.. Nå er jeg ikke der helt ennå, creep opplæringen kommer senere i programmet 😉 På 3.11.2020 den 17.05, AnonymBruker skrev: Oftest kan det merkes om du prøver veldig hardt og da kan det bli litt anstrengende. Jeg har også hørt menn si det at om sjenerte jenter prøver å sjekke dem opp så virker det som de prøver veldig hardt på noe som ikke er naturlig for dem. Så det er kanskje det det er. Prøv å gjør det i en naturlig setting. Anonymkode: 24758...5c5 Vet ikke om jeg forstår deg helt riktig, men jeg sjekker de ikke opp. Uansett er jo poenget å gjøre ting som ikke er naturlig for meg. Skulle jeg holdt meg til det som er naturlig setting for meg, ville det det bare ført til stagnasjon. Hvor er grensen til hva som er sjekking for deg? Anonymkode: faeff...aea
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 På 3.11.2020 den 17.08, Nuith skrev: Ikke spør om de er single, vil møtes igjen/ta en kaffe, be om telefonnummeret deres eller tilby dem ditt (eller annen kontaktinfo). Og ikke nevn utseendet deres med et ord. Da er du nok ganske safe. Nå gjør jeg ikke dette, men har ikke noe stort behov for å være safe. Om de opplever det som sjekking eller ikke, lever jeg godt med det. Det var mer generelt jeg lurte, hva ulike personer legger i å bli sjekket opp. Så om jeg tolker deg riktig, ligger din grense på forespørsel om kontaktinfo og lignende? Å gi kompliment er heller ikke noe som er naturlig for meg, kan nok være lurt å jobbe med å gi flere. 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså ikke prove deg? Tvert imot. TS: fliring er en del av kommunikasjon også og som mann eller kvinne må du egentlig lære hvordan man gjøre det uten å krysse grensen mellom fliring og skjekking. Om n noen klarer ikke at du gjør det uten å bruke ord som "creep" er hun ikke sannsynlig en person du vil snakke med. Anonymkode: 4a3ea...05e Å være mer flørtete og seksuell med kvinner er ikke noe jeg jobber med i disse situasjonene, har andre plasser til det. Satser på at jeg ikke er helt idiot, så skal det gå greit. Har dessverre ikke blitt kalt creep enda, har noe å se frem til der. 22 timer siden, Badbunny skrev: At en ukjent mann kommer og prater med meg uten å vite hvem jeg er fra før av, vil jeg tolke som en oppsjekking.. i riktig setting selvfølgelig, som et utested, på byen osv. Eneste grunnen til at menn kommer bort er jo fordi de liker hva de ser og begynner å prøve seg. Kan hvertfall ikke se for meg en annen grunn til at de begynner å snakke. De færreste menn går på en bar for å få seg kvinnelige VENNER. Kan jo være at de tenker likt, at all kontakt fra en ukjent mann blir sjekking. Nå foregår ikke dette på et utested, men i løpet av dagen på butikk, gaten, trening osv. Kan se flere grunner til å gå bort til en kvinne, men du fikk meg til å lure på noe mer. La oss si at eneste grunnen til at jeg gikk bort var at jeg likte hva jeg såg, men skjønte fort at personligheten hennes ikke var noe jeg likte. Ville det være oppsjekking om jeg fortsatte samtalen uten lyst på noe mer, hva om jeg gikk vekk igjen? Anonymkode: faeff...aea
Milky Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå gjør jeg ikke dette, men har ikke noe stort behov for å være safe. Om de opplever det som sjekking eller ikke, lever jeg godt med det. Det var mer generelt jeg lurte, hva ulike personer legger i å bli sjekket opp. Så om jeg tolker deg riktig, ligger din grense på forespørsel om kontaktinfo og lignende? Å gi kompliment er heller ikke noe som er naturlig for meg, kan nok være lurt å jobbe med å gi flere. Å være mer flørtete og seksuell med kvinner er ikke noe jeg jobber med i disse situasjonene, har andre plasser til det. Satser på at jeg ikke er helt idiot, så skal det gå greit. Har dessverre ikke blitt kalt creep enda, har noe å se frem til der. Kan jo være at de tenker likt, at all kontakt fra en ukjent mann blir sjekking. Nå foregår ikke dette på et utested, men i løpet av dagen på butikk, gaten, trening osv. Kan se flere grunner til å gå bort til en kvinne, men du fikk meg til å lure på noe mer. La oss si at eneste grunnen til at jeg gikk bort var at jeg likte hva jeg såg, men skjønte fort at personligheten hennes ikke var noe jeg likte. Ville det være oppsjekking om jeg fortsatte samtalen uten lyst på noe mer, hva om jeg gikk vekk igjen? Anonymkode: faeff...aea Du har jo likevel prøvd å sjekke henne opp da, selvom det ender dårlig. tipper denne personen vil tolke det som oppsjekking.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 Kroppsspråket sier mer enn 1000 ord: Anonymkode: 9d302...14e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå