Gå til innhold

morbus crohns og kvalme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere der ute med crohns som sliter med kvalme? Jeg får inntrykk av at  Gastrolegen min syns det er veldig rart at jeg er så kvalm, samtidig som jeg har lest at kvalme kan være et symptom på crohns. Blir så forvirret, og lurer på om det er flere med kvalme, eller om kvalmen kanskje ikke har noen sammenheng med at jeg har crohns? Føler meg desperat etter hjelp og svar på hvorfor jeg føler meg så dårlig.

Anonymkode: 73604...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan få problemer med kvalme når jeg har innsnevring eller noe annet som påvirker bevegeligheten i tarmen.

Anonymkode: dc89d...166

Skrevet

Takk for svar! Jeg er faktisk mer kvalm nå en det jeg var før jeg opererte og fjernet den sykeste delen av tarmen, så jeg tror ikke det kan være pga innsnevring hos meg. Men kanskje det kan ha en sammenheng med at maten går veldig fort gjennom tarmen mine. Det er kanskje ikke så lett å gjøre så mye med, men det hadde hjulpet mye bare å vite hva kvalmen skyldes, eller at det ikke er rart at jeg er kvalm. Vanskelig når jeg føler legene ikke tenker på så mye annet en hvor høy eller lav betennelsen i tarmene er. 

Anonymkode: 73604...973

Skrevet

Hvis maten går veldig fort gjennom tarmene kan det kanskje være en form for "dumping" du opplever?

Var det tynntarm du opererte?  Hvis magesekken tømmer seg raskt kan du oppleve kvalme, siden tynntarmen ikke er så elastisk.  Eller du kan ha fått noe arrvev i tynntarmen som midlertidig forsinker passasjen (noe som kan gi samme symptomer som innsnevring, og dermed også kvalme)

Har du prøvd mange, veldig små, måltider i løpet av dagen, og sett om det bedrer tilstanden?

Jeg kjenner til problematikken med at de utelukkende ser på betennelsesmarkørene for svar.  Det er frustrerende!

Anonymkode: dc89d...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...