AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Noen som vet om pc på salg? Det var jeg som sølte te på PCen, sånn at det ikke blir unødvendige diskusjoner Skal som regel brukes til nettsurfing, netflix/youtube og sist men ikke minst bruker den til å redigere hjemme -videoer. Ellers lite annet. Ønsker helst med en firewire port til en ny pc, men ikke et krav. Trenger ikke dyr pc. Ønsker en til max rundt 3000. Har egentlig ikke råd, men max det. Helt grei pc holder. Anonymkode: 1a31e...63b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Du får ingen grei PC til 3000, det jan du glemme først som sist. Og redigering av video er helt utelukket på slike billig-PCer. Anonymkode: ecaa6...733 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Du kan følge med på prisene nå mot den 27 som er Black Friday, neste gang du søler te på pc`n så må du koble fra strømmen og batteriet umiddelbart. 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ingen grei PC til 3000, det jan du glemme først som sist. Og redigering av video er helt utelukket på slike billig-PCer. Anonymkode: ecaa6...733 Går helt fint å redigere video på en laptop til 3000, det tar bare litt lengre tid enn med en PC til 40.000. Jeg har begge deler... Anonymkode: 3d557...d05 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 På 3.11.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev: Noen som vet om pc på salg? Det var jeg som sølte te på PCen, sånn at det ikke blir unødvendige diskusjoner Skal som regel brukes til nettsurfing, netflix/youtube og sist men ikke minst bruker den til å redigere hjemme -videoer. Ellers lite annet. Ønsker helst med en firewire port til en ny pc, men ikke et krav. Trenger ikke dyr pc. Ønsker en til max rundt 3000. Har egentlig ikke råd, men max det. Helt grei pc holder. Anonymkode: 1a31e...63b Hva er dette? Er vi tilbake på tidlig 2000-tallet? 😁 Anonymkode: dadce...619 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette? Er vi tilbake på tidlig 2000-tallet? 😁 Anonymkode: dadce...619 Takk for et velformulert svar. Hjalp veldig. 😒😒 Anonymkode: 1a31e...63b
trøndermann38 Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 Beste er vel å kjøpe en brukt på finn, sparer en del på det
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 Det pleier vel å være noen gode tilbud rundt black friday, så hvis du kan vente til da er det greie muligheter for en god deal Anonymkode: 73012...851
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 snakker vi om €3000? Anonymkode: 65ad7...cb9
trøndermann38 Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 Om den gamle var bra kan du jo også reparere den
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 På 7.11.2020 den 1.03, AnonymBruker skrev: Du kan følge med på prisene nå mot den 27 som er Black Friday, neste gang du søler te på pc`n så må du koble fra strømmen og batteriet umiddelbart. Går helt fint å redigere video på en laptop til 3000, det tar bare litt lengre tid enn med en PC til 40.000. Jeg har begge deler... Anonymkode: 3d557...d05 Nei, det gjør det ikke. PCer i den prisklassen imøtekommer ikke engang minstekravene for Adobe Premiere og tilsvarende videoredigeringsprogrammer. I tillegg skal man kunne rendre videoer, og det vil ikke PCer i dinne prisklassen klare. Anonymkode: ecaa6...733 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør det ikke. PCer i den prisklassen imøtekommer ikke engang minstekravene for Adobe Premiere og tilsvarende videoredigeringsprogrammer. I tillegg skal man kunne rendre videoer, og det vil ikke PCer i dinne prisklassen klare. Anonymkode: ecaa6...733 Joda. TS her. Det går helt fint an å ikke klare det. Jeg har noen eldre MiniDV kassetter og gammelt videokamera som MÅ ha en firewire opplegg, som jeg trenger. Utenom det bruker jeg en ganske bra gratis redigeringsprogram til. Nettbasert. Trenger ikke dyre greier. Mulig at denne ville overført raskere med en raskere pc. Jeg setter sammen videosnutter, ligger på ønsket musikk hvis behov. Titler og tekst under, hvis nødvendig. Helt gratis. Men så er jeg over snittet interessert i sånne duppeditter. Men så sølte jeg te på den jeg har nå. Funker sånn noenlunde gre men slår seg av etter lysta. Heldigvis liv i den nok til at jeg har fått kopiert over dokumenter og bilder og annet nødvendig ting. Venter til Black Friday Anonymkode: 1a31e...63b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Joda. TS her. Det går helt fint an å ikke klare det. Jeg har noen eldre MiniDV kassetter og gammelt videokamera som MÅ ha en firewire opplegg, som jeg trenger. Utenom det bruker jeg en ganske bra gratis redigeringsprogram til. Nettbasert. Trenger ikke dyre greier. Mulig at denne ville overført raskere med en raskere pc. Jeg setter sammen videosnutter, ligger på ønsket musikk hvis behov. Titler og tekst under, hvis nødvendig. Helt gratis. Men så er jeg over snittet interessert i sånne duppeditter. Men så sølte jeg te på den jeg har nå. Funker sånn noenlunde gre men slår seg av etter lysta. Heldigvis liv i den nok til at jeg har fått kopiert over dokumenter og bilder og annet nødvendig ting. Venter til Black Friday Anonymkode: 1a31e...63b Du kan visst ikke så mye om PC om du ikke har fått med deg at den ikke MÅ ha de portene du trenger - du kjøper bare en overgang Anonymkode: ed072...556 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan visst ikke så mye om PC om du ikke har fått med deg at den ikke MÅ ha de portene du trenger - du kjøper bare en overgang Anonymkode: ed072...556 Mulig det, men jeg har Googlet og sjekket med enkelte som har peiling på det. Vurderte først kabel mellom kamera og pc. Altså 4-pins DV kabel, med 4-pins på den enden og usb i den andre. Da jeg Googlet så fant jeg ut at en slik kabel funker visst ikke, selv om man kan kjøpe den. Så vurderte jeg å kjøpe en kabel med 4-pins ibegge ender og kjøpe en overgang til pc, som visst skulle funke. Brukeromtaler viste at de som kjøpte var ikke fornøyde. Riktignok er jeg ikke ekspert, men er over snittet interessert i duppeditter. Hvis du har peiling så hadde det vært super om du heller fortalte meg hva som kan funke. Jeg har Googlet og Googlet, men ikke kommet noen vei. Anonymkode: 1a31e...63b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda. TS her. Det går helt fint an å ikke klare det. Jeg har noen eldre MiniDV kassetter og gammelt videokamera som MÅ ha en firewire opplegg, som jeg trenger. Utenom det bruker jeg en ganske bra gratis redigeringsprogram til. Nettbasert. Trenger ikke dyre greier. Mulig at denne ville overført raskere med en raskere pc. Jeg setter sammen videosnutter, ligger på ønsket musikk hvis behov. Titler og tekst under, hvis nødvendig. Helt gratis. Men så er jeg over snittet interessert i sånne duppeditter. Men så sølte jeg te på den jeg har nå. Funker sånn noenlunde gre men slår seg av etter lysta. Heldigvis liv i den nok til at jeg har fått kopiert over dokumenter og bilder og annet nødvendig ting. Venter til Black Friday Anonymkode: 1a31e...63b Er man over snittet interessert i slike duppeditter kjøper man ikke billigræl til 3000 og bruker gratis nettbaserte programmer. Du virker ekstremt lite datakyndig. Hadde du vært over gjennomsnittet interessert hadde du kjørt Adobe Premiere, med tilsvarende PC som faktisk imøtekommer systemkravene for det gitte programmet. Det gratis programmet du snakker om kan umulig bra, sett fra en datakyndig sitt perspektiv. En mer riktig formulering hadde vært å si at du ikke vet om noe bedre. Det er heller ikke bare mulig at en raskere PC ville rendret raskere, det sier seg selv at en dyrere PC er raskere. PCer til 3000 er ganske trege, og bruker tid til selv de enkleste oppgaver som word og nettsurfing. Hva angår skjerm er vel heller ikke den mye å skryte av på slike billig-PCer. Som burde prioriteres om man skal drive med foto- og videoredigering, med mindre man gir fullstendig f i bildekalibrering. Vil påstå at slike billig PCer ikke engang funker til helt enkel bruk, da de er så trege, og iværtfall ikke for en som er over gjennomsnittet data interessert, da er slike PCer ubrukelig. For å si det mildt. Hilsen en som faktisk er over gjennomsnittet datainteressert og driver med filmredigering. Anonymkode: ecaa6...733 3
trøndermann38 Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda. TS her. Det går helt fint an å ikke klare det. Jeg har noen eldre MiniDV kassetter og gammelt videokamera som MÅ ha en firewire opplegg, som jeg trenger. Utenom det bruker jeg en ganske bra gratis redigeringsprogram til. Nettbasert. Trenger ikke dyre greier. Mulig at denne ville overført raskere med en raskere pc. Jeg setter sammen videosnutter, ligger på ønsket musikk hvis behov. Titler og tekst under, hvis nødvendig. Helt gratis. Men så er jeg over snittet interessert i sånne duppeditter. Men så sølte jeg te på den jeg har nå. Funker sånn noenlunde gre men slår seg av etter lysta. Heldigvis liv i den nok til at jeg har fått kopiert over dokumenter og bilder og annet nødvendig ting. Venter til Black Friday Anonymkode: 1a31e...63b Den går nok varm, nok å ha på ny kjølepasta så funker den nok helt fint
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er man over snittet interessert i slike duppeditter kjøper man ikke billigræl til 3000 og bruker gratis nettbaserte programmer. Du virker ekstremt lite datakyndig. Hadde du vært over gjennomsnittet interessert hadde du kjørt Adobe Premiere, med tilsvarende PC som faktisk imøtekommer systemkravene for det gitte programmet. Det gratis programmet du snakker om kan umulig bra, sett fra en datakyndig sitt perspektiv. En mer riktig formulering hadde vært å si at du ikke vet om noe bedre. Det er heller ikke bare mulig at en raskere PC ville rendret raskere, det sier seg selv at en dyrere PC er raskere. PCer til 3000 er ganske trege, og bruker tid til selv de enkleste oppgaver som word og nettsurfing. Hva angår skjerm er vel heller ikke den mye å skryte av på slike billig-PCer. Som burde prioriteres om man skal drive med foto- og videoredigering, med mindre man gir fullstendig f i bildekalibrering. Vil påstå at slike billig PCer ikke engang funker til helt enkel bruk, da de er så trege, og iværtfall ikke for en som er over gjennomsnittet data interessert, da er slike PCer ubrukelig. For å si det mildt. Hilsen en som faktisk er over gjennomsnittet datainteressert og driver med filmredigering. Anonymkode: ecaa6...733 Såvidt jeg husker så var ikke spørsmålet mitt hvor interessert folk er i duppeditter. Jeg er ikke her for å sammenligne interessene mine. Ingen grunn til å være nedlatende. Som jeg skrev et par innlegg over, du som kan så mye, som du sier. Det hadde vært supert om du heller hjalp, som jeg spurte om. Du som kan så mye, hjelp meg heller å finne ut hva slags kabel og overgang jeg trenger. Det enkleste hadde vært om jeg leverte kassetter for profesjonell overføring. Men FORDI jeg er interessert i duppeditter, så vil jeg heller gjøre det selv. Slik jeg gjorde med vanlige VHS kassettene mine. Overførte alle digitalt på egenhånd. Anonymkode: 1a31e...63b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør det ikke. PCer i den prisklassen imøtekommer ikke engang minstekravene for Adobe Premiere og tilsvarende videoredigeringsprogrammer. I tillegg skal man kunne rendre videoer, og det vil ikke PCer i dinne prisklassen klare. Anonymkode: ecaa6...733 Sludder... Jeg har en gammel laptop fra 2013 som den gangen kostet 4000, den har i5-3230M, 6GB RAM, Nvidia GT 630M og SSD. Bruker Blender til redigering av videoer og det går veldig bra, den bruker selvsagt veldig mye lengre tid enn stasjonær pc'n med i9 9900K og 32GB RAM men det lar seg gjøre. Anonymkode: 3d557...d05 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå