Holly Hobbie Skrevet 1. august 2005 #1 Skrevet 1. august 2005 Vi har vel aldri vært på noen typisk sydenferie, men vi har lyst på litt sol og varme i januar. Vi har ikke lyst til å tilbringe mer enn 5-6 timer i luften for å komme dit, og da vi reiser fra Edinburgh eller Glasgow er det begrenset med muligheter. Noen som har vært i San Augustin på Kanariøyene? Vi fant et femstjerners hotell der som virket bra og ikke så altfor dyrt. Kan man bade i januar eller er det for kaldt? Er det veldig harry overalt på Kanariøyene?! Noen som kan anbefale andre destinasjoner? Hilsen Popelka, en solhungrig-men-som-ikke vil-støte-på-fulle-nordmenn/briter-hvert-sekund-av-ferien -jente
Gjest Chica Skrevet 1. august 2005 #2 Skrevet 1. august 2005 Jeg syns det er for kaldt å bade i sjøen, men et 5-stjernes hotell har nok oppvarmet basseng!
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2005 #3 Skrevet 1. august 2005 Jeg har vært på Gran Canaria i januar/februar, og syns ikke det var kaldt å bade i sjøen
Pasha Skrevet 1. august 2005 #4 Skrevet 1. august 2005 kommer vel ann på hvor godt vant du er til badetempraturer det.. ..men siden det er masse charterturer til kanariøyene i vinter halvåret regner jeg nesten med at det er varmt nok til bading i sjøen.. hvis ikke har nok som nevnt overnfor et 5 stjerner hotell oppvarmet basseng
lillesky Skrevet 1. august 2005 #5 Skrevet 1. august 2005 Gran Canaria er bra i januar, og du kan bade i sjøen da. Hvis du ikke vil dit, er alternativene Thailand (lang flyreise) eller Brasil. Men begge de to er dyrere enn GC. Jeg slår gjerne et slag for GC, har vært der før jul (nov./des.) i flere år nå, og jeg er 25 år.
Gjest Lea Skrevet 1. august 2005 #6 Skrevet 1. august 2005 Jeg tør påstå at Gran Canaria er det eneste "sydenstedet" som går an å reise til om man vil ha varme i januar. Det er ikke nødvendigvis varmt hele døgnet, men om dagen er det norsk sommertemperatur. Harry eller ikke; det er mye å finne på, det er rent og pent, maten er god og prisene er fortsatt lavere enn her i Norge. Jeg stortrives i alle fall der.
lillesky Skrevet 1. august 2005 #7 Skrevet 1. august 2005 Harry eller ikke; det er mye å finne på, det er rent og pent, maten er god og prisene er fortsatt lavere enn her i Norge. Jeg stortrives i alle fall der. ← Endelig noen som er enig med meg!
vilde Skrevet 2. august 2005 #8 Skrevet 2. august 2005 Jeg tør påstå at Gran Canaria er det eneste "sydenstedet" som går an å reise til om man vil ha varme i januar. Det er ikke nødvendigvis varmt hele døgnet, men om dagen er det norsk sommertemperatur. ← Egypt er også et typisk sydensted der mange drar i januar, og temperaturen er bra!
aline Skrevet 2. august 2005 #9 Skrevet 2. august 2005 tunisia er også sydensted med mye turisme, og det er bra også i januar. selv skal jeg til Gambia i januar/februar, der er det Sommer med stor s på den tiden, med 30-35 grader i lufta og 21-25 grader i vannet! gleeeeder meg.
Gjest Chica Skrevet 2. august 2005 #10 Skrevet 2. august 2005 Jeg og er veldig glad i Gran Canaria når jeg ønsker chartertur til "syden". Været i januar kan variere veldig, ene gangen jeg var der lå jeg på stranda og badet i sjøen, en annen gang hadde jeg kun på meg bikinien når jeg satt innerst i et vindstille hjørne på verandaen. Men - kommer garantert til å dra til kanariøyene i januar igjen, for ingenting slår ei uke eller to i varmen på vinteren. (Kunne godt tenkt meg en tur til Egypt jeg da, men ingen som vil bli med meg dit i vinter virker det som...)
Rosenrød Skrevet 2. august 2005 #11 Skrevet 2. august 2005 Jeg skal også til Gran Canaria i januar/februar. Håper på sol og bading!
Holly Hobbie Skrevet 2. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2005 Takk for mange gode svar! Til dere som liker GC: hvor reiser dere?
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2005 #13 Skrevet 2. august 2005 Chica - ikke innlogget her. Jeg har reist uspesifisert og havnet på Bahia Feliz. Barnevennlig og rolig plass, men jeg syns det har vært greit. Bedre å bo på et rolig sted og heller ta taxi til Playa del Ingles om jeg har lyst på en skikkelig bytur. Bodde midt i Playa del Ingles en gang og ble holdt våken til kl 6 av dansebarene/diskotekene, og ble vekt i sjutiden av de gærne pensjonistene på hotellet som skravlet i gangene... (Soverom inn mot trappeoppgang i hotellgangen av alle ting...) syns det er litt tett i puerto rico - men har aldri bodd der, har kun vært nede i sentrum, kan hende det er luftigere lengre opp. Jeg ville nok foretrukket san augustin eller bahia feliz om jeg skulle reist spesifisert.
lillesky Skrevet 2. august 2005 #14 Skrevet 2. august 2005 Jeg drar til Arguineguin. Til vinteren har vi leid et superfint hus der. Vi har venner der nede, også reiser vi flere sammen, så da er det praktisk med et sotrt hus vi kan være i uten å tråkke på hverandre hele tiden, og å kunne invitere vennene våre dit. Og ha eget svømmebasseng da! Er man bare to (eller en familie på 4) er det billigere å bo på hotell (pakketur). Puerto Rico har jeg bodd i. Fine hoteller, men veldig mange bakker og ikke særlig sjarmerende. Veldig turist-preget. Playa del Ingles ville jeg også holdt meg unna, hvis du ikke bare skal på partferie da. Pappa har bodd i Maspalomas, og han syntes det var kjempefint der. Også har de fine butikker der. Bahia Feliz har jeg også hørt er superfint. Kjenner noen som var der med ungene, og der kunne man bare holde seg på anlegget, for der var absoultt alt. Puerto de Mogan er en veldig koselig by. Hvis jeg hadde dratt alene, ville jeg dratt dit, hatt leilighet ut mot havna og bare sittet der og kost meg! Spør gjerne hvis du lurer på noe.
Gjest Gjestefrøken Skrevet 23. august 2005 #15 Skrevet 23. august 2005 På Gran Canaria bader en i sjøen året runt og været er som en norsk sommer. Noen dager over 30 +, andre dager bare 20. Det er gode bussforbindelser over hele øya, så det er ingen problem med å ta seg frem. Kanariene er utrolig vennlige, hjelpsomme og gjestfrie. Det vil en oppdage om en tar med seg smilet, og vanlig norsk høflighet og beveger seg ut av de faste lysløypene. Hilsen Gjestefrøken som bor der 6 mnd i året.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #16 Skrevet 23. august 2005 Tenerife er et bra alternativ.. Puerto de la Cruz. Myyye mindre "harry" enn de andre Canariøy-alternativene
April Skrevet 26. august 2005 #17 Skrevet 26. august 2005 (endret) Vi har pleid og være i Arguineguin siden mamma og stefar har time-share leilighet her. Vi skal skal dit i begynnelsen av mars neste år! Gleder meg.. Endret 26. august 2005 av April
Peony Skrevet 26. august 2005 #18 Skrevet 26. august 2005 Jeg sier som Aline: Gambia. Det er dessuten veldig billig fra England. Vi var der for 3 år siden i mai (reiste fra Stanstead eller Gatwick, husker ikke helt). Du møter nok på endel engelskmenn, men det var mindre fyll der enn andre steder vi har møtt på dem
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2005 #19 Skrevet 26. august 2005 Hva med Egypt? er det varmt på vinteren kanskje?
lillesky Skrevet 26. august 2005 #20 Skrevet 26. august 2005 Vi har pleid og være i Arguineguin siden mamma og stefar har time-share leilighet her. Vi skal skal dit i begynnelsen av mars neste år! Gleder meg.. ← Heldiggris! Jeg og pappa leide leilighet på Anfi en vinter, og jeg har aldri vært på et så flott sted før!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå