Gå til innhold

Kjøpe hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg er 28 år, har lenge ønsket meg en hund, da jeg alltid har vært glad i dyr og jeg vokste opp med hund. Jeg er i jobb, men har veldig fleksible arbeidsdager. Jeg har fulgt litt med på et valpekull den siste tiden, og har fått god kontakt med en seriøs oppdretter. Ingenting er avgjort før jeg har møtt valpene, men føler at oppdretter sterkt vurderer meg til en valp, som så klart er veldig hyggelig . Nå begynner jeg å få litt kalde føtter, og jeg er veldig redd for å mislyktes. Jeg tar ikke lett på det å få en hund, og jeg overtenker/stresser meg opp for alt mulig som kan gå galt. Jeg har alltid visst at det er mye jobb, men er vel heller frykten at jeg ikke skal takle valpeperioden/sosialiseringen som plager meg, da jeg ikke har mulighet akkurat nå til å ta ut lang nok ferie. Jeg har vel kanskje konkludert med at jeg fremdeles vil ha hund, men at timingen ikke er optimal for verken min eller hundens del. Jeg burde sikkert ikke kontaktet oppdretteren i utganspunktet, men det er noe med det at det er lett å gruble mye i ettertid og innse realitetene. Ingen kontrakt er skrevet. Liker denne oppdretteren veldig godt, og kunne absolutt ønsket en hund fra h»n på et senere tidspunkt. Blir det veldig useriøst hvis jeg sier det til oppdretter nå? 

Hilsen en som tenker for mye 😂

Anonymkode: d4565...e79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det eneste ansvarlige å gjøre. Ikke ta en valp nå fordi du føler at det er det sosialt riktige å gjøre. En seriøs oppdretter vil være enig i det.

Skrevet

Snakk med oppdretter om bekymringene dine. En seriøs oppdretter vil sette pris på at du er åpen og ærlig. Det er lov å trekke seg når som helst. 

Anonymkode: 51d6c...9fe

• Liker 2
Skrevet

Dere har rett, føles bare så teit. Men det får jeg bare leve med 😊 

ts

Anonymkode: d4565...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...