Gjest Fabrikk Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Pus er cirka 1 år gammel. Han er veldig hengiven overfor meg, kravler opp på brystet mit og legger seg godt til rette inntil meg i sofaen. Han kommer bort og snuser når jeg kaller. Gnir seg inntil meg med haka. Selvfølgelig ikke alltid på disse punktene. Mot samboer får han et sånt blikk hvor du ser han bare vil vekk. Han ligger aldri i ro inntil han. Ikke når samboer løfter han opp eller noe. Hvis samboer nærmer seg han og lokker ''pus, pus, pus'' med søt stemme, stikker han vekk eller bort til matfatet. Ved matfatet er så og si eneste gangen samboer kan kose skikkelig med han, stryke han fra hode til hale osv. Samboer er også den som som regel gir han mat og tar han inn. Vi skjønner ikke hvorfor. Samboer er kjempesnill, vil kose og alt. Det er en tydelig forskjell på hvordan katten ''behandler'' oss. Noen som har noe innsikt? Stort mysterium for oss.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Katter liker sjefer, ikke folk som innynder seg. Anonymkode: 4d17b...436 2
Gjest Fabrikk Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Katter liker sjefer, ikke folk som innynder seg. Anonymkode: 4d17b...436 Høhøhø, i så fall så er det jeg som innynderen meg og han som er sjefen 😂 Jeg snakker mer til katten. Er jeg som har foreslått at han skulle bli søtere/lysere i stemmen, for det virker for meg. Hmm.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Ser litt det samme her hjemme, med den ene datteren vår. Hun er favorittpersonen. Jeg tolker det som at katten ser på oss voksne som leder av flokken (på en måte), mens datteren min er en del av flokken til katten. Mulig jeg tar helt feil. Anonymkode: 96830...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Katter er bare sånn til tider. Her er pus ekstremt glad i å leke med samboer, mens hun vil helst sove på mitt fang. Jeg er tydeligvis verdens kjedeligste lekekompis selv om jeg gjør det samme som samboer 😂 Anonymkode: b007c...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Katten forbinder han med føde og deg med kos - dere har lagt opp til det på ett eller annet vis.. Anonymkode: e3024...dd5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Menn er ofte mer brå, 'strenge' i bevegelsene. Det kan for noen dyr virke mer truende. Hvordan klapper han katten? Mulig katten liker et mer 'soft touch', og opplever at han kanskje legger litt mer kraft bak kosingen enn det katten liker. Menn har jo også større hender, så det kan føles litt skummelt? For nå, be mannen slutte å ta på katten og løfte den opp. Den liker det tydeligvis ikke, og da vil den bare bli mer usikker om det fortsetter å skje. Han kan snakke til katten, men helst ikke veldig direkte aka sitte på huk og stirre på katten mens han snakker til den. Da tenker jeg mer mens han ordner mat, eller sitter avslappa i sofaen osv. Kjøp kattegodbiter. Få mannen din til å holde ut en godbit til katten, og når katten er på vei til å ta den, stryk katten med den andre hånden forsiktig. Bruk bare 3 fingre til å forsiktig stryke katten ned ryggen, og slutt det øyeblikket katten har tatt godbiten. Om katten rygger unna, la den. Katten må lære å omgås mannen din på en ny måte, og da må han først ta et steg tilbake. Anonymkode: 129a9...a8c 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Jeg tipper han får lov å stryke katten ved matfatet fordi katten tror den kan oppnå å bli fôret ved å la han gjøre det 😂 Sånn er det her i alle fall. Min katt har aldri vært særlig kosete. Jeg hadde hatt henne i 6 år da samboer flyttet inn, nå får han masse kos, jeg får fortsatt svært lite. Han er blitt hennes menneske, jeg er bare av praktisk art for henne. Det har hun valgt, og det er ok. Jeg får kos om hun er sulten. Det som funker på noen katter er å slutte å tvinge seg på, overse dem (med mindre de trenger mat/vann eller annet), så får de selv bestemme når de vil nærme seg. Men når dere begge er hjemme er sjansen stor for at katten uansett velger deg, det er det hun er vant til. Anonymkode: 156e0...116 1
Splittbinders Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Som jeg leste et sted en gang - "I det gamle Egypt ble katter ansett som gudinner. Det har de ikke glemt". Jeg ELSKER katter, og hadde jeg bodd mer egnet, hadde jeg garantert insistert på at vi skulle hatt en eller to katter. Men - de ER sære. De gjør som de vil, og de er vanskelig å "oppdra". Ellers støtter jeg det noen over her sier; han håndterer nok ubevisst katten på en eller annen måte som hun ikke liker. Klapper litt feil, litt for hardt, snakker litt for høyt. Eller maser litt for mye? Eller har en deo/parfyme som katten misliker (eventuelt spiser konstant sitrusfrukt - det kan de fleste katter ikke fordra)? Slutt å løfte/ta opp katten hvis hun ikke liker det - slutt å prøv en stund, på det hun ikke liker. Kosesnakk med pus når han sitter i sofaen, på avstand. La pus komme selv. Det vil nok ta tid, men dersom han fortsetter å gjøre ting hun misliker tror jeg det tar enda lengre tid... Lykke til med pus ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Min katt liker også meg best. Han ser vel på meg som matmor tror jeg, da jeg nok gir han oftest mat. Anonymkode: cc742...def
Rosatoast Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Katter og hunder (og alle andre dyr) senser mennesker og situasjoner godt. Kanskje mannen din egentlig ikke er en snill mann? Altså, kanskje han egentlig er "ond", og katten merker dette ved å ikke ville være med han. For syntes dette hørtes svært merkelig ut, katten ville av natur kommet til samboeren din for kos også - har aldri hørt eller sett noe lignende som du beskriver foruten hos personer som ja, ikke er snille av natur.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, Rosatoast skrev: Katter og hunder (og alle andre dyr) senser mennesker og situasjoner godt. Kanskje mannen din egentlig ikke er en snill mann? Altså, kanskje han egentlig er "ond", og katten merker dette ved å ikke ville være med han. For syntes dette hørtes svært merkelig ut, katten ville av natur kommet til samboeren din for kos også - har aldri hørt eller sett noe lignende som du beskriver foruten hos personer som ja, ikke er snille av natur. Dette er bare tull. Katter og hunder er like selektive som mennesker, og ofte i forskjellige situasjoner. Vi har en katt som elsker å kose med meg, mens hun vil gjerne leke røft eller jakte med mannen min (han er litt tøffere enn meg). Hunden vår er litt lik, hun vil gjerne kose og trene med meg, men gå tur og leke med mannen min. Anonymkode: e1f30...b47 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 En katt er en opportunistisk jævel, og det er absolutt noe i utrykket "det er ikke du som eier katten men den som eier deg". Den kosingen TS snakker om er katten som markerer med duftstoffer at TS er hennes menneske og samboeren er enda lavere i hierarkiet, vi skal være glade for at vi ikke er små som mus ellers hadde vi blitt spist alle som en. Anonymkode: 82106...1ef 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 Normalt, katten vår er også sånn. Den liker mannen best, og sitter tilogmed på en fast plass og venter på han når han er på jobb.. Anonymkode: d39a6...242
Rosatoast Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. Katter og hunder er like selektive som mennesker, og ofte i forskjellige situasjoner. Vi har en katt som elsker å kose med meg, mens hun vil gjerne leke røft eller jakte med mannen min (han er litt tøffere enn meg). Hunden vår er litt lik, hun vil gjerne kose og trene med meg, men gå tur og leke med mannen min. Anonymkode: e1f30...b47 Jeg sa ikke at katten er selektiv. Katter og hunder senser menneskers intuisjoner (eller hva jeg skal si). Så ikke vri om ordene mine til noe totalt annerledes. Bare se på noen dokumentarer og les noen bøker om dyr så kan du jo få denne informasjonen pluss litt til, angående dyrene.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 Katten eier deg. Anonymkode: 105c2...901
ltfutt Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 9 minutter siden, Rosatoast skrev: Katter og hunder (og alle andre dyr) senser mennesker og situasjoner godt. Kanskje mannen din egentlig ikke er en snill mann? Altså, kanskje han egentlig er "ond", og katten merker dette ved å ikke ville være med han. For syntes dette hørtes svært merkelig ut, katten ville av natur kommet til samboeren din for kos også - har aldri hørt eller sett noe lignende som du beskriver foruten hos personer som ja, ikke er snille av natur. Hitler hadde en hund som så ut til å være svært glad i han, så denne hypotesen tror jeg nok ikke stemmer helt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Min katt er generelt redd for menn. Så når mannen min flyttet inn, var vi forberedt på at det ville ta tid. Et år senere er de bestevenner Cluet her var at han faktisk ignorerte henne. Det er som et lokkemiddel for katter. Han var forsiktig rundt henne og klappet henne iblant, men han prøvde aldri å lokke henne til seg eller mase på henne. En dag begynte hun å hoppe i fanget hans, og nå er hun like glad i han som i meg Anonymkode: 73a88...5b6 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 3 minutter siden, ltfutt skrev: Hitler hadde en hund som så ut til å være svært glad i han, så denne hypotesen tror jeg nok ikke stemmer helt. Joda, han var sikkert snill mot hunden, men ikke fullt så glad i mennesker. Anonymkode: 6dea4...0bc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 Katter vil bestemme selv hvem de vil være med. Hvis man maser og tvinger seg innpå, vil de ikke like det. Det er om å vite hva som er nei og ja. Anbefaler også Anonymkode: 71712...486
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå