Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å invitere en jeg liker ut på date. Hvordan reagerer menn på at en kvinne spør om det? Jeg er 48 år, han er på min alder vi er begge skilt og har barn på samme alder. Jeg har likt han lenge men av frykt for å bli avvist tør jeg ikke. Vi bor i samme område og jeg ville nok sunket i bakken om han sier nei. Har ikke så høy selvtillit og aner jo ikke om han synes jeg er attraktiv... 

Anonymkode: 4e38c...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg  vært den mannen, hadde jeg blitt glad.  han senser sikkert at du liker ham.  Men jeg skjønner at du er redd for å bli avvist. Etersom han bor i nærheten av deg, vil du sikkert støte på ham av og til uansett.  Men ta sjansen.  Dere kan jo bare ta det som en hyggelig date, og se hva det blir etter hvert.

Anonymkode: 4a337...a8c

Skrevet

Du kan jo høre om han vil ta en kaffe eller øl en dag? Trenger ikke invitere han på en treretters og få det til å høres kjempe seriøst ut.. 

Anonymkode: 01ff7...43a

• Liker 1
Skrevet

Det ville vært hyggelig og smigrende

Anonymkode: 75c3f...a88

Skrevet

Menn sier sjelden nei til date. Spiller ikke noen rolle om du ikke er veldig attraktiv. Eller at han ikke ser deg som et kjærestemateriale. Menn sier ja til date fordi  de sjelden takker nei til sex. Om en kvinne ikke er attraktiv er hun fortsatt god nok for sex for en natt. 

Anonymkode: c9813...240

Skrevet

Jeg tenker at det verste som kan skje er at han tar det som et kompliment. Hvem liker ikke å føle at det er noen som er interessert? Om du ikke legger lista så høyt, men bare spør om han kunne ha lyst til å ta en kopp kaffe en dag eller noe, så vil det neppe bli noe kleint i etterkant heller. Ta det med et smil hvis han avslår.

Anonymkode: c3d1e...e5a

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det verste som kan skje er at han tar det som et kompliment. Hvem liker ikke å føle at det er noen som er interessert? Om du ikke legger lista så høyt, men bare spør om han kunne ha lyst til å ta en kopp kaffe en dag eller noe, så vil det neppe bli noe kleint i etterkant heller. Ta det med et smil hvis han avslår.

Anonymkode: c3d1e...e5a

Ja, tenker egentlig i første omgang å se om han svarer ja😊. Sende han en melding. Vi har mange felles kjente så prøver å fiske litt hva slags type han er. Sjenert ? Vi er på hils og kan prate om vi treffes tilfeldig men det er fordi vi har barn på samme alder som kjenner hverandre. Vet ikke hvorfor, men jeg har aldri tatt initiativ til noe sånt før. Sitter liksom og venter på at mannen skal gjøre det og tror ikke jeg er attraktiv. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenker egentlig i første omgang å se om han svarer ja😊. Sende han en melding. Vi har mange felles kjente så prøver å fiske litt hva slags type han er. Sjenert ? Vi er på hils og kan prate om vi treffes tilfeldig men det er fordi vi har barn på samme alder som kjenner hverandre. Vet ikke hvorfor, men jeg har aldri tatt initiativ til noe sånt før. Sitter liksom og venter på at mannen skal gjøre det og tror ikke jeg er attraktiv. 

Det verste som kan skje er at han sier nei takk, eller vrir seg unna å gjøre avtale (f.eks. veldig opptatt med jobb akkurat nå). Da tar du høflig hintet. Du må tåle at han ikke er interessert, men er du heldig tenker han som deg og blir glad for invitasjonen.

Anonymkode: e9077...967

Skrevet

Jeg ville ha gått gjennom en realitetsvurdering først.

Du nevner selv attraktivitet. Hva tenker du selv om din egen attraktivitet. Vurder den opp mot en objektiv vurdering av hans attraktivitet. Er dere noenlunde likt plassert, eller er dere ikke?

Hvis det er en slags balanse her, ville jeg ha lyttet til rådene over. 

Skrevet
Akkurat nå, Hunmedham skrev:

Jeg ville ha gått gjennom en realitetsvurdering først.

Du nevner selv attraktivitet. Hva tenker du selv om din egen attraktivitet. Vurder den opp mot en objektiv vurdering av hans attraktivitet. Er dere noenlunde likt plassert, eller er dere ikke?

Hvis det er en slags balanse her, ville jeg ha lyttet til rådene over. 

Det er jo det som er så vanskelig. Det fleste vurderer seg selv antagelig høyere enn de vurderes av andre (sier forsknings om er gjort på feltet). Derfor blir så mange skuffet på nettdating, for de sveiper på dem som egentlig er mer attraktive enn seg selv - utseendemessig. Personlighet er noe annet, og kommer jo i andre rekke når man er kjent.

Anonymkode: e9077...967

Skrevet

Ts her. Ikke lett. Eksmannen min sier jeg er attraktiv😆. Normalt slank, sporty, halvlangt hår. Norske menn er jo generelt dårlige på å gi komplimenter derfor må jeg heller spørre venninner hva de synes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...