Gå til innhold

Vi skal gifte oss

Siadatra

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Jeg synes løsningen deres er knall jeg.. hvis dere hadde hatt halvparten så mange gjester!

Med en vielse kl 13 og mat i 15 tiden (?) vil dere får ekstremt lite tid til å prate med alle. At du ønsker å flytte fotograferingen er bra for da får dere mer tid, men jeg ville sikkert bekymret meg over at jeg ikke måtte søle på meg, få babygulp/klissehender på kjolen før fotograferingen osv.

Når man inviterer en så stor mende mennesker må man ønske å tilbringe tid med hver enkelt såfremt man ikke bare er ute etter gavene? Og det har jeg jo skjønt at du ikke er.

Hva med å ta med de nærmeste på middag dagen før? Da får dere masse tid til dem og masse tid til alle de andre som (du sier) betyr så mye for dere. Jeg kan faktisk ikke helt tro på at de betyr så mye for deg hvis du ikke ønsker å tilbringe masse tid sammen med dem.

Jeg har også et ønske om å feire på en litt annerledes måte, men jeg ville valgt en løsning der jeg ikke trengte å rangere gjestene mine. En middag med nærmeste familie hadde selvfølgelig vært hyggelig, men jeg ville heller tatt det dagen før eller etter, og invitert alle til et enkelt formiddagsselskap som varte litt lengre enn til kl 18... hvis dere velger å avslutte 2-3 timer senere vil du få mye mer tid til alle de som betyr så mye for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at dere har fått positive tilbakemeldinger fra gjestene. Men da lurer jeg på: hvordan vet du at de snakker sant? Det er mange som bare sier at det er flott uten at de mener det 100%. Hva man sier og hva man tenker er noen ganger ikke helt overens...

Dette gjelder jo selvfølgelig i alle sammenhenger, men ville bare påpeke det da jeg leste det i et tidligere innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gamle Alex
Du skriver at dere har fått positive tilbakemeldinger fra gjestene. Men da lurer jeg på: hvordan vet du at de snakker sant? Det er mange som bare sier at det er flott uten at de mener det 100%. Hva man sier og hva man tenker er noen ganger ikke helt overens...

da får de jaggu skylde seg selv hvis de ikke kan svare ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da er vi bare uenige i hvorvidt vi rekker å tilbringe tid sammen med alle gjestene eller ikke. Jeg mener vi kommer til å få tid sammen med alle gjestene. Husk at 30-40 av dem kan vi tilbringe tid med etter mottagelsen. Dessuten blir ikke gjestelista så stor som jeg trodde, ca 120 gjester hvis alle kommer.

PS! Har vært i "standard" bryllup hvor jeg ikke har sett snurten av brudeparet i den forstand at de har tatt kontakt med meg fordi de har vært interessert i meg som gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Ok, men da er vi bare uenige i hvorvidt vi rekker å tilbringe tid sammen med alle gjestene eller ikke. Jeg mener vi kommer til å få tid sammen med alle gjestene. Husk at 30-40 av dem kan vi tilbringe tid med etter mottagelsen. Dessuten blir ikke gjestelista så stor som jeg trodde, ca 120 gjester hvis alle kommer.

PS! Har vært i "standard" bryllup hvor jeg ikke har sett snurten av brudeparet i den forstand at de har tatt kontakt med meg fordi de har vært interessert i meg som gjest.

Men siden du vet hvor kjipt det er å være i et bryllup der brudeparet ikke bryr seg om å hilse på alle burde vel du i det minste la vær å følge i deres fotspor???

Skjønner meg ikke helt på deg jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler ikke at vi følger i deres fotspor da jeg mener at vi kommer til å få tid til alle gjestene, men dere må gjerne være uenige i hva dere mener vi rekker og ikke rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nuwanda_*

Synes opplegget deres høres helt fint ut. Dette er en veldig vanlig måte å gjøre det på i eks. Danmark. På den måten slipper man også hele den dialogen om at de som er "kaffegjester" skal slå hjel tid mellom vielsen og kaffen, når de andre gjestene spiser middag. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som et bra selskap! Men ville nok hatt første del av festen til iallefall 20 tiden.. Vi hadde 59 gjester, men rakk ikke å prate med alle...

Hilse på alle gjorde vi utenfor kirken og da vi ankom etter fotografering,

men det blir for mange mennesker til å rekke å prate ordentlig med alle!! Det ble det til og med i vårt bryllup med halvparten av gjestene, og dobbelt så mye tid..

De fleste av gjestene har forståelse for at man ikke rekker prate lenge med hver og en, men jeg selv syntes det var veldig synd å ha for lite tid til alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...