Gå til innhold

Plante tornebusker for å få slutt på at folk bruker min eiendom som snarvei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dritt lei at folk flyr igjennom min hage enda jeg gjentatte ganger har gitt beskjed om at det er lov. Er det da innafor å plante en skikkelig tornebusk da? På min eiendom selvsagt, så kanskje de lærer neste gang at her blir man skrapt opp når man går slik at de ikke gjør det igjen?

Anonymkode: b4c07...10d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten. Hvis hagen din er en etablert sti, kan du ikke plutselig legge hindringer i veien. Folk har RETT til å gå gjennom din hage.

Ifølge loven kan allmennhetens ferdsel bare nektes hvis den er til «utilbørlig fortrengsel» for grunneier.

Anonymkode: 85f03...eb5

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dritt lei at folk flyr igjennom min hage enda jeg gjentatte ganger har gitt beskjed om at det er lov. Er det da innafor å plante en skikkelig tornebusk da? På min eiendom selvsagt, så kanskje de lærer neste gang at her blir man skrapt opp når man går slik at de ikke gjør det igjen?

Hadde fortsatt jeg også, hvis jeg gjentatte ganger fikk lov. 😛 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten. Hvis hagen din er en etablert sti, kan du ikke plutselig legge hindringer i veien. Folk har RETT til å gå gjennom din hage.

Ifølge loven kan allmennhetens ferdsel bare nektes hvis den er til «utilbørlig fortrengsel» for grunneier.

Er ingen sti i min hage. Jeg har belegningsstein og gress. Det et skog bak huset mitt hvor man kommer til fra andre steder.

• Liker 26
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg leste det ikke som om det var en etablert sti der. Det er regler for hvor nært bebodde hus man kan ferdes. Det er en selvfølge at man ikke bare kan valse inn i private hager. Hvis dette gjelder en større eiendom kan selvsagt folk gå der så samt det er et visst antall meter fra bebodde hus.

Anonymkode: 33c21...60c

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Villfisker skrev:

Hadde fortsatt jeg også, hvis jeg gjentatte ganger fikk lov. 😛 

Haha jeg hat sagt klart ifra mange ganger at det ikke er lov og sagt hvor de skal gå hen for å komme dit.  Og det er via friarealene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste det ikke som om det var en etablert sti der. Det er regler for hvor nært bebodde hus man kan ferdes. Det er en selvfølge at man ikke bare kan valse inn i private hager. Hvis dette gjelder en større eiendom kan selvsagt folk gå der så samt det er et visst antall meter fra bebodde hus.

Anonymkode: 33c21...60c

Dette er på byggefelt. En haug med uoppdragne unger som flyt rundt uten kontroll av foreldre. Stjeler leker av mine barn også. TS

• Liker 13
Gjest Villfisker
Skrevet

Haha jeg hat sagt klart ifra mange ganger at det ikke er lov og sagt hvor de skal gå hen for å komme dit.  Og det er via friarealene. 

Skjønner deg godt. Tror de færreste vil ha fremmede spaserende over eiendommen sin :) 

Skrevet

Kanskje det er mulig å sette opp et gjerde med kodelås på grinda? 

Anonymkode: 7248b...fd7

• Liker 3
Skrevet

Kanskje det er mulig å sette opp et gjerde med kodelås på grinda? 

Anonymkode: 7248b...fd7

Nei. Det passer ikke her. Vil ikke gjerde inn 1 mål tomt på byggefelt.

Skrevet

Kjør på! Anbefaler ei rose som heter Alexander MacKenzie, den har _svære_ torner.

Anonymkode: f4b7e...54f

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør på! Anbefaler ei rose som heter Alexander MacKenzie, den har _svære_ torner.

Anonymkode: f4b7e...54f

Roser blir kanskje ikke høye og omfangsrike nok, men hagtorn kunne kanskje være noe? 4 cm. lange, krumme torner burde avskrekke de fleste! :ler: 

• Liker 19
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke legge ned noen miner også når du først er i gang?😉

Fra spøk til alvor ; ett skilt hadde sikkert vært mer enn nok.. Den tornebuska de gjør liten nytte nå som vinteren er på vei likevel.

Anonymkode: aacaf...9a6

• Liker 2
Skrevet

Irriterende.. sett opp et skilt eller plant noen store busker. Eller skaff deg en hund som ser skummel ut

Anonymkode: faa3e...d82

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten

Du vet forskjellen på innmark og utmark........?

Anonymkode: bd017...4c0

• Liker 22
Skrevet

Kan spe på med Berberis, nyper og bringebær da og hønsegjødsel da selvsagt. 

Anonymkode: 1637b...365

• Liker 7
Skrevet

Kan du ikke bare anlegge en vanlig hekk eller noe for å hindre/blokkere? Hvem klatrer over en hekk eller går gjennom et bed,liksom? Må det være tornebusker? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...