AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Så dritt lei at folk flyr igjennom min hage enda jeg gjentatte ganger har gitt beskjed om at det er lov. Er det da innafor å plante en skikkelig tornebusk da? På min eiendom selvsagt, så kanskje de lærer neste gang at her blir man skrapt opp når man går slik at de ikke gjør det igjen? Anonymkode: b4c07...10d 10
Populært innlegg solmåneogstjerner Skrevet 2. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 2. november 2020 Ja selvsagt. Burde ikke vært nødvendig, men du kan fint gjøre det. 52
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten. Hvis hagen din er en etablert sti, kan du ikke plutselig legge hindringer i veien. Folk har RETT til å gå gjennom din hage. Ifølge loven kan allmennhetens ferdsel bare nektes hvis den er til «utilbørlig fortrengsel» for grunneier. Anonymkode: 85f03...eb5 2
Gjest Villfisker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dritt lei at folk flyr igjennom min hage enda jeg gjentatte ganger har gitt beskjed om at det er lov. Er det da innafor å plante en skikkelig tornebusk da? På min eiendom selvsagt, så kanskje de lærer neste gang at her blir man skrapt opp når man går slik at de ikke gjør det igjen? Anonymkode: b4c07...10d Hadde fortsatt jeg også, hvis jeg gjentatte ganger fikk lov. 😛
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten. Hvis hagen din er en etablert sti, kan du ikke plutselig legge hindringer i veien. Folk har RETT til å gå gjennom din hage. Ifølge loven kan allmennhetens ferdsel bare nektes hvis den er til «utilbørlig fortrengsel» for grunneier. Anonymkode: 85f03...eb5 Er ingen sti i min hage. Jeg har belegningsstein og gress. Det et skog bak huset mitt hvor man kommer til fra andre steder. Anonymkode: b4c07...10d 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten. Hvis hagen din er en etablert sti, kan du ikke plutselig legge hindringer i veien. Folk har RETT til å gå gjennom din hage. Ifølge loven kan allmennhetens ferdsel bare nektes hvis den er til «utilbørlig fortrengsel» for grunneier. Anonymkode: 85f03...eb5 Morsom du Det er ikke ferdselsrett på innmark, med unntak av ferdsel til fots og på ski på dyrket mark som er frosset eller snødekt. Innmark er all dyrket jord. Åker, eng, kulturbeite, hage, gårdsplasser, hustomter og industriareal. Vær oppmerksom på at innmark ikke trenger å være inngjerdet. Anonymkode: 10678...658 51
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten. Hvis hagen din er en etablert sti, kan du ikke plutselig legge hindringer i veien. Folk har RETT til å gå gjennom din hage. Ifølge loven kan allmennhetens ferdsel bare nektes hvis den er til «utilbørlig fortrengsel» for grunneier. Anonymkode: 85f03...eb5 Jeg leste det ikke som om det var en etablert sti der. Det er regler for hvor nært bebodde hus man kan ferdes. Det er en selvfølge at man ikke bare kan valse inn i private hager. Hvis dette gjelder en større eiendom kan selvsagt folk gå der så samt det er et visst antall meter fra bebodde hus. Anonymkode: 33c21...60c 12
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, Villfisker skrev: Hadde fortsatt jeg også, hvis jeg gjentatte ganger fikk lov. 😛 Haha jeg hat sagt klart ifra mange ganger at det ikke er lov og sagt hvor de skal gå hen for å komme dit. Og det er via friarealene. Anonymkode: b4c07...10d 1
Populært innlegg anonym 4545 Skrevet 2. november 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten. Hvis hagen din er en etablert sti, kan du ikke plutselig legge hindringer i veien. Folk har RETT til å gå gjennom din hage. Ifølge loven kan allmennhetens ferdsel bare nektes hvis den er til «utilbørlig fortrengsel» for grunneier. Anonymkode: 85f03...eb5 Total misforståelse av allemannsretten. 68
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg leste det ikke som om det var en etablert sti der. Det er regler for hvor nært bebodde hus man kan ferdes. Det er en selvfølge at man ikke bare kan valse inn i private hager. Hvis dette gjelder en større eiendom kan selvsagt folk gå der så samt det er et visst antall meter fra bebodde hus. Anonymkode: 33c21...60c Dette er på byggefelt. En haug med uoppdragne unger som flyt rundt uten kontroll av foreldre. Stjeler leker av mine barn også. TS Anonymkode: b4c07...10d 13
Gjest Villfisker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha jeg hat sagt klart ifra mange ganger at det ikke er lov og sagt hvor de skal gå hen for å komme dit. Og det er via friarealene. Anonymkode: b4c07...10d Skjønner deg godt. Tror de færreste vil ha fremmede spaserende over eiendommen sin
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 Kanskje det er mulig å sette opp et gjerde med kodelås på grinda? Anonymkode: 7248b...fd7 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje det er mulig å sette opp et gjerde med kodelås på grinda? Anonymkode: 7248b...fd7 Nei. Det passer ikke her. Vil ikke gjerde inn 1 mål tomt på byggefelt. Anonymkode: b4c07...10d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 Kjør på! Anbefaler ei rose som heter Alexander MacKenzie, den har _svære_ torner. Anonymkode: f4b7e...54f 12
Leo Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjør på! Anbefaler ei rose som heter Alexander MacKenzie, den har _svære_ torner. Anonymkode: f4b7e...54f Roser blir kanskje ikke høye og omfangsrike nok, men hagtorn kunne kanskje være noe? 4 cm. lange, krumme torner burde avskrekke de fleste! 19
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så dritt lei at folk flyr igjennom min hage enda jeg gjentatte ganger har gitt beskjed om at det er lov. Er det da innafor å plante en skikkelig tornebusk da? På min eiendom selvsagt, så kanskje de lærer neste gang at her blir man skrapt opp når man går slik at de ikke gjør det igjen? Anonymkode: b4c07...10d Vil ikke legge ned noen miner også når du først er i gang?😉 Fra spøk til alvor ; ett skilt hadde sikkert vært mer enn nok.. Den tornebuska de gjør liten nytte nå som vinteren er på vei likevel. Anonymkode: aacaf...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 Irriterende.. sett opp et skilt eller plant noen store busker. Eller skaff deg en hund som ser skummel ut Anonymkode: faa3e...d82 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du gjør er ulovlig. Du hindrer allemannsretten Du vet forskjellen på innmark og utmark........? Anonymkode: bd017...4c0 22
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 Kan spe på med Berberis, nyper og bringebær da og hønsegjødsel da selvsagt. Anonymkode: 1637b...365 7
burgut Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 Kan du ikke bare anlegge en vanlig hekk eller noe for å hindre/blokkere? Hvem klatrer over en hekk eller går gjennom et bed,liksom? Må det være tornebusker? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå