Gå til innhold

Bryllup under corona


Kolfinna

Anbefalte innlegg

Vi skulle egentlig gifte oss i mai, men valgte å utsette ett år med den tro at ting ville være «normalt». Innser nå at det trolig vil være restriksjoner og smittevernhensyn som vil preg en bryllupsfest også om 6 mnd. Vi vurderer derfor å kun gjennomføre seremonien og en middag med de nærmeste og utsette festen med enda ett år.
 

Lurer på om det er flere i samme båt og hvordan dere tenker å løse det? Lurer også på hvordan dere som har giftet dere den siste tiden har valgt å gjennomføre? Ble det veldig annerledes enn dere først hadde tenkt? Ville dere heller ventet for å få «drømmedagen» i retrospekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi giftet oss i august. Ferre gjester enn først tenkt. Men det ble en kjempefin dag. Glad vi heller tok det mindre, og fikk hele pakken, enn å kun ha seremoni for å utsette festen. Selv om baren stengte kl 00.00, og det ble større avstand mellom folk, ble dagen veldig fin ☺️

Anonymkode: c15a4...14d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i mai :) forlovet oss i sommer. Vi skal kun ha nærmeste familie, blir ca 20 stk. Tinghus og middag på restaurant. Passer perfekt for oss, vil ikke ha stort bryllup uansett :)

Anonymkode: e161e...3d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss med bare foreldre, søsken, og forlovere. Det ble veldig fint! Det er en større bragd å forbli gift enn å gifte seg, så vi satser på en heidundranes årsdagsfeiring når det kommer et år hvor man får lov til å treffes «ordentlig» igjen.

Anonymkode: 20a00...2d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på tinghuset  i oktober og etterpå hadde vi lunsj på restaurant med 15 gjester. Det pøsregnet i tillegg, men det å gifte seg var så stort at alt annet ble uviktig. Håper å ha en skikkelig fest om ett år, men det viktigste var å bli gift.

Anonymkode: 46ea0...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å stå til ansvar for å spre smitten. Hvordan har dere samvittighet til å samle folk i grupper under en så alvorlig pandemi? Typisk oss nordmenn alt er bare «meg,meg,meg»🙄

 

Anonymkode: 061b3...725

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å stå til ansvar for å spre smitten. Hvordan har dere samvittighet til å samle folk i grupper under en så alvorlig pandemi? Typisk oss nordmenn alt er bare «meg,meg,meg»🙄

 

Anonymkode: 061b3...725

Jeg synes man ER ansvarlig hvis man tar et lite bryllup med vielse og middag med sine aller nærmeste, og så tar feiringen med fest og bilder når det er trygt igjen. 

Anonymkode: 59868...323

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting blir normalt på 3-4 år. Det er gjennomsnittstiden på en pandemi. Så dere må enten ta en svært privat liten vielse eller vente.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten ønske det var jeg som skulle gifte meg nå. Giftet meg for noen år siden, og var "tvunget" til å invitere alt av tanter og onkler på både min manns og min side. Kjenner egentlig ingen av dem, og har ikke møtt dem siden. Har alltid drømt om å ha et lite og intimt bryllup, jeg👰🏼

Anonymkode: dc0d1...1d4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å gjøre noe lite nå og så evt. ta litt større feiring om noen år når ting forhåpentligvis har roet seg.

Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg godt kan være gift men at jeg ikke ønsker noen diger bryllupsfest så det går fint for min del. Vi er fra to ulike deler av landet med tildels veldig ulik bryllupskultur (bibelbeltet vs. trønderbryllup) så har alltid grudd meg til å innby så ulike folk til samme fest.

Anonymkode: fe49b...9d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt på å gifte oss i utlandet i sommer 2020 (uten fest og gjester), men rakk aldri å få lagt noen konkrete planer før det ble pandemi. Vi tenkte i vår og sommer at situasjonen ville roe seg til etteråret; sånn gikk det ikke akkurat. Nå har vi sett på reiserestriksjoner osv. endre seg ukentlig de siste mange måneder, og gidder ikke vente mer. Så vi tar den på rådhuset, bare oss. Ingen av oss har lyst på noen form for bryllupsfest, men det er likevel en smule vemodig at det ikke ble som vi hadde forestillet oss. 

 

 

Anonymkode: 7f330...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle gifte oss i april, måtte avlyse kun et par uker før bryllupet. Vi gifta oss på rådhuset med kun familie (våre foreldre og søsken kun) på middag hjemme i mai. 

Men festen hadde vi også utsatt ett år og har lyst å gjennomføre. Aner ikke hva vi skal gjøre :( Vi har ca 85 gjester som er invitert, de fleste tilreisende, og de lurer på når det blir fest og når de skal gi gave de har kjøpt og i det hele tatt hvordan det blir, men aner ikke. Vil jo ikke måtte "u-invitere" noen heller. Vi får kanskje bare krysse fingre. 

Anonymkode: 37365...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle gifte oss i april, måtte avlyse kun et par uker før bryllupet. Vi gifta oss på rådhuset med kun familie (våre foreldre og søsken kun) på middag hjemme i mai. 

Men festen hadde vi også utsatt ett år og har lyst å gjennomføre. Aner ikke hva vi skal gjøre :( Vi har ca 85 gjester som er invitert, de fleste tilreisende, og de lurer på når det blir fest og når de skal gi gave de har kjøpt og i det hele tatt hvordan det blir, men aner ikke. Vil jo ikke måtte "u-invitere" noen heller. Vi får kanskje bare krysse fingre. 

Anonymkode: 37365...628

Tror ikke det vil bli lettere neste år, men gaver kan de vel gi likevel. Si at du vet like lite som oss andre nå. 

Anonymkode: 66022...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke det vil bli lettere neste år, men gaver kan de vel gi likevel. Si at du vet like lite som oss andre nå. 

Anonymkode: 66022...ee4

Jada, de skjønner selvfølgelig at vi vet like lite som andre, men det er allikevel kjedelig å måtte be folk sitte på gjerdet. Gaver syntes jeg det er frekt å ta i mot nå vi ikke får hatt fest. 

Anonymkode: 37365...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk gifte seg, men den festen så fremst man er mer enn nærmeste familie kan man vente med.  

Anonymkode: 50da5...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man ER ansvarlig hvis man tar et lite bryllup med vielse og middag med sine aller nærmeste, og så tar feiringen med fest og bilder når det er trygt igjen. 

Anonymkode: 59868...323

Nei det er man ikke. Man MÅ ikke gifte seg under en pandemi.

Anonymkode: e334d...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten tar dere en seremoni med kun deres nærmeste nå, eller så utsetter dere alt til pandemien er over. Å gifte seg nå og ha festen om 2-3-4 år er bare teit.

Anonymkode: 7307c...fc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet oss på rådhuset i juli. Kun med to vitner og to "reservevitner". Utsetter festen til det føles trygt nok. Smitten var på lavt nivå i vår by da, men en som skulle inviteres testet positiv og vi trodde det kanskje kunne gjelde flere. Hvor lite koselig hadde festen blitt om vi hadde presset kjente og kjære til å møte opp på noe som fort kunne blitt en smittepøl. Og alle visste det.

Når og hvis vaksinen kommer neste år, DA blir det fest da. Dobbelfest!

Anonymkode: 7f916...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal i bryllup til helgen, 50 stykk til sammen. 

Anonymkode: b19b4...9ff

Det hadde jeg vært lite komfortabel med å være vert for nå😬 

Vi gifter oss med 20 nærmeste neste år, men vi kan også nedskalert. Blir det ille i den perioden så blir det bare oss to og vitner. Vi vil ikke risikere at andre blir syke fordi vi vil gifte oss.

Anonymkode: e161e...3d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...