AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Hei. Når er det normalt at katter slutter å bite? Har en katt på rett over 5 mnd som biter. Hun biter etter fingre, tær, håndledd og det som er. Om natten kommer hun opp i sengen å angriper tær. Når er det vanlig at de slutter med den "lekingen", og når skal en begynne å se på det som et problem ift atferd? Dette begynner å bli veldig slitsomt. Anonymkode: 6ec7c...2c0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Et annet spørsmål når jeg først er i gang. Rett før hun skal hoppe opp på steder (feks vaksen på badet osv) så mjauer hun veldig. Hva er årsaken til det? Anonymkode: 6ec7c...2c0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Når katten gjør dette finn en leke og ikke la katten leke med hender. Anonymkode: b8dc5...a33 1
Minya Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 For å trene bort biting, er det utrolig viktig at du ikke bruker hender eller føtter i leken. Bruk leketøy og fjær på pinner og slikt noe, men hender og føtter skal kun være til kos. Slutter hun ikke å bite, bare fjern henne fra situasjonen. Biter hun i senga, får hun være på gulvet, biter hun i sofaen, sett henne ned på gulvet. Biter hun når du prøver å kose med henne, gå vekk, og slikt noe. Vær konsekvent. Det tar litt tid, men det glir inn til slutt. Med tanke på mjauingen, så tror jeg det er mer en "Her kommer jeg" før hun hopper opp. Eller at hun bare er litt vokal. Helt normalt. Vi har en som mjauer som en tulling etter at hun har vært på do, to som mjauer fordi de vil ha oppmerksomhet av ett eller annet slag, fordi det ikke er nok vann i en vannskål, fordi de vil ha mer mat, igrunnen mjauing hele dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Som hun over skriver, du må ikke bruke hender og føtter i lek. Men, en katt vil alltid potensielt bite deg. Det er ikke en hund. Det er en katt. Dem er 80% tamme i motsetning til hunder. Om du er røff med katten, om du klapper og koser et sted for mye (de er sensitive for overstimuli) kan katten ende opp med å bite deg. Når du blir kjent med kattens språk vil du etter hvert vite når du bør trekke deg unna i en situasjon. Om katten svinger frem og tilbake med halen, er h*n irritert/sint, og da er det sannsynlig at man blir bitt om man ikke lar h*n være i fred. Anonymkode: 74cf1...d70 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Min er 8 mnd og biter som lek, sjeldnere og sjeldnere, men er nok noen raptusser hver dag. Og lager lyd for hvert hopp han tar, men høres mer ut som "vroomp" dette om han går ned en trapp også, vromper seg ned alle trinn. En katt som prater mye. Anonymkode: c3ea6...cfe
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Min eldste, som aldri ble sosialisert med søsken og mor, biter fortsatt, etter 10 år. Han lærte seg etterhvert at det ikke skulle være hardt, men hender fortsatt jeg skriker til om han hogger tak i vristen. Min yngste som ikke ble tatt fra mor for tidlig har aldri bitt ett menneske, selv ikke for lek. Anonymkode: e514e...148 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Jeg hadde en katt som kunne finne på å bite som kattunge. Han fikk straffen med at jeg holdt rundt munnen hans med fingrene(altså, ikke hele hånden, det hadde vært litt mye) til han begynte å gjøre motstand og litt til. Gjorde dette kanskje 10 ganger og da slutta han for godt. Anonymkode: c7d3c...971
Diamant20 Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Er pus kastrert? Ofte roer kattene seg etter de er blitt det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå