AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg driver og rydder hus etter foreldre og her er det en del broderier i små rammer som har hengt på veggen. Men det har vært røykt inne og den hvite strameien ( heter det det?Hvertfall stoffet det er brodert på) er gul og fet. Hvordan går jeg fram for å få rensa/vaska disse på en skånsom måte? Mange som vekker gamle minner og jeg vil gjerne ta vare på dem. Anonymkode: 50a90...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 2. november 2020 #2 Del Skrevet 2. november 2020 Ta de ut av rammen og håndvask. Mange broderier kan farge hvis de blir liggende i vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Del Skrevet 2. november 2020 38 minutter siden, Muskath said: Ta de ut av rammen og håndvask. Mange broderier kan farge hvis de blir liggende i vann. Ja, på lav temperatur og med Milo eller shampoo. Ta raskt opp fra vaskevannet og klem ut vann i et håndkle eller lignende. Det er slett ikke sikkert at denne forsiktigheten er nødvendig, men du blir veldig lei deg om det viser seg at den var det. Prøv å vaske ett broderi først, gjerne det du er minst redd for. Flyter fargene over i hverandre, vet du at de andre må renses. Jeg har ødelagt noen silkeskjerf ved å ikke være forsiktig nok. 😪 Anonymkode: 97c79...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå