Gå til innhold

Kan ha drukket metanol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var ekstremt full i går og noen jeg kjenner sa de hadde funnet en flaske med sprit. De blandet det med brus og jeg drakk ihverfall 2-3 ganske store slurker om jeg husker riktig. Den ene slurken var ikke blandet ut heller. Det smakte svak sprit, men innholdet var i en 20% flaske så kanskje derfor siden jeg drakk 60%. 

Idag ser jeg jo at det var helt på trynet, ville aldri gjort det edru, flaut.. så var det noen som sa «du veit det kan være metanol??» og nå har jeg skikkelig angst her. 

Er vel ca 26 timer siden inntak. Jeg pleier aldri å bli fyllesyk, men idag har jeg vært det. Diaré, kvalm, vondt under Høyre ribbein og hodepine (men det har jeg hatt i flere dager nå). 

Jeg er mye bedre nå enn jeg var tidligere idag, har ikke lenger vondt i magen, men hodet er fortsatt vondt.. mulig jeg bare er vanlig fyllesyk, men ble skremt når jeg tenkte på hvor dum jeg har vært 

Anonymkode: 342ba...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan risikere å miste synet når du drikker det der.

Anonymkode: f73d5...f90

Skrevet

Ja har lært.. men tror jeg bare drakk for mye generelt, er fortsatt litt dårlig. Hadde vel merket det nå? 

Anonymkode: 342ba...675

Skrevet

Hvis du er metanolforgiftet blir du dårlig der og da. Ikke 26 timer etter inntak

Anonymkode: 3eeb1...fb8

• Liker 1
Skrevet

Du ringer giftinformasjonen og snakker med dem. 

Mener en gang for lenge siden at jeg leste at etanol motvirket metanolforgiftning, men det rådet bruker jeg ikke før jeg ikke kan ringe helsepersonell og sitter isolert langt ute i ødemarken. 

Skrevet
39 minutter siden, Tiuren skrev:

Du ringer giftinformasjonen og snakker med dem. 

Mener en gang for lenge siden at jeg leste at etanol motvirket metanolforgiftning, men det rådet bruker jeg ikke før jeg ikke kan ringe helsepersonell og sitter isolert langt ute i ødemarken. 

Ja, det er endel alkoholikere som har oppsøkt legevakt og sagt de har fått i seg metanol- nettopp for å få etanol som motgift. Men det er jo ikke sånn at de får med seg en flaske ut døra da.

TS- det går helt sikkert bra. Hvorfor i all verden tror du at du har fått i deg metanol?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...