Gå til innhold

varebil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen tips til en god varebil?

har hatt berlingo og peugeot; men hatt mye reperasjoner og styr. så nå ønsker jeg en solid som kan vare!

skal brukes både privat og i firma. usikker på om det blir diesel eller el-bil. må se litt på firmabilbeskatning. har lest her inne at toyota er slitesterke. men kom gjerne med andre tips. pris 4-600 000, men ønsker ikke en bil som sluker fuel og koster 20 000 årlig å forsikre🙈

Anonymkode: 2ac8e...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da Toyota var Toyota var Hiace en bil man kunne stole på. Nå er Proace laget sammen med PSA gruppen, og da er du like langt. Har hatt VWCaddy noen år, den dugde, men stolte alltid på at den ville starte, da den hadde et dyseproblem. Om de er bedre på siste utgave, vet jeg ikke.

Anonymkode: 8ee82...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje ikke svare, da jeg ikke har forstand på bil. Klikket meg inn her fordi jeg har tenkt å kjøpe meg ny varebil om en stund selv.

Jeg har nesten mareritt om en gammel Berlingo som det alltid var noe tull med. Den ble byttet ut med en Opel Combo som det aldri har vært problemer med. Slitedeler må jo byttes innimellom, men den har alltid startet og vært grei. Vet ikke om den lengste varianten kommer opp i rett størrelse for å være noe du vil vurdere :)

Anonymkode: a79a5...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en VW Caddy Maxi i mange år nå. Aldri opplevd noe tull med den, og starter som den skal. Bra med lagringsplass til min jobbruk, og har hyllesystem bak. Er vel som varebiler flest å kjøre. Har den på service én gang i året. Byttet bremser foran pga. rust, men kjører også mye på motorvei med mye salting, og jeg nok ikke like flink til å vaske bilen alltid (eller bremse hardt innimellom)... Kjører mye inne på anlegg, så den må tåle litt røffe veier også. 

Anonymkode: eb1a9...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen tips til en god varebil?

har hatt berlingo og peugeot; men hatt mye reperasjoner og styr. så nå ønsker jeg en solid som kan vare!

skal brukes både privat og i firma. usikker på om det blir diesel eller el-bil. må se litt på firmabilbeskatning. har lest her inne at toyota er slitesterke. men kom gjerne med andre tips. pris 4-600 000, men ønsker ikke en bil som sluker fuel og koster 20 000 årlig å forsikre🙈

Har erfaring fra Ford Connect. Aldri noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips🤗det var toyota puckup(hilux) jeg vurderer, fordi den er klassifisert som varebil. har sett nybil-pris på 358 000(eks mva), uten at jeg vet om dette stemmer. noen som vet hva engangsavgift blir på en sånn bil? og om de er veldig dyre i drift? og om det fungerer fint å låne hod toyota. ser de har 3,15%(sikkert++), men banken min tar rundt 6%😬i rente på billån

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilux er jo en superpålitelig bil, men veldig røff og arkaisk. Nesten en fabrikkny veteran. Maxxus, SAIC-eid, tilbyr nå billige el-varebiler med full uttelling på alt av støtte. 

Anonymkode: 3b904...032

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...