Ghsb Skrevet 1. november 2020 #1 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med hvordan jeg feller av til armer på en genser ifølge oppskrifta? Skal jeg felle 7 masker med en gang og så telle til 59, og så felle 7, eller skal jeg strikke 59 masker først og så, felle 7? Eller er det en annen måte? Vil vel helst ha armene midt mellom merkene for for- og bakstykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Del Skrevet 1. november 2020 Det er det samme hva du feller eller strikker først, bare det blir 59 m på forstykket og bakstykket samt felt 7 m i hver side. Du må ha midten midt foran og bak. Anonymkode: dac32...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Del Skrevet 2. november 2020 Hvis du har fulgt oppskriften skal du ha merket av to masker, en på hver side, som deler opp genseren i forstykket og bakstykke. Det skal være like mange masker mellom disse to. Hvis du ikke har fulgt dette må du finne midt foran og midt bak, og så bruke det for å finne de to sidemaskene. Hvis du ikke har markert noe som helst må du se på mønsteret hvordan det skal være midt foran, og finne et sted det er slik på genseren din. Bestem at dette er midt foran og finn sidemaskene ut i fra dette. Når du har disse to sidemaskene bør du telle at du har 65 masker mellom de to sidemaskene (sidemaskene teller ikke), både foran og bak. Du kan gjerne også kontrolltelle at midt foran faktisk er midt foran, og at midt bak er midt bak. Så, til det du spør om: du skal felle 7 masker, dette gjør du enklest ved å felle de tre maskene før en sidemaske, sidemasken og tre masker etter sidemasken. Så strikker du rundt og gjør likedan på andre siden. Da blir det 59 ufelte masker mellom de to fellingene, både foran og bak. Du kan selvfølgelig også felle 7 og telle til 59, men jeg synes det er lettere å telle til 3 enn 59. Anonymkode: f07f5...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghsb Skrevet 2. november 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har fulgt oppskriften skal du ha merket av to masker, en på hver side, som deler opp genseren i forstykket og bakstykke. Det skal være like mange masker mellom disse to. Hvis du ikke har fulgt dette må du finne midt foran og midt bak, og så bruke det for å finne de to sidemaskene. Hvis du ikke har markert noe som helst må du se på mønsteret hvordan det skal være midt foran, og finne et sted det er slik på genseren din. Bestem at dette er midt foran og finn sidemaskene ut i fra dette. Når du har disse to sidemaskene bør du telle at du har 65 masker mellom de to sidemaskene (sidemaskene teller ikke), både foran og bak. Du kan gjerne også kontrolltelle at midt foran faktisk er midt foran, og at midt bak er midt bak. Så, til det du spør om: du skal felle 7 masker, dette gjør du enklest ved å felle de tre maskene før en sidemaske, sidemasken og tre masker etter sidemasken. Så strikker du rundt og gjør likedan på andre siden. Da blir det 59 ufelte masker mellom de to fellingene, både foran og bak. Du kan selvfølgelig også felle 7 og telle til 59, men jeg synes det er lettere å telle til 3 enn 59. Anonymkode: f07f5...34e Tusen takk for svar begge to. Med sidemaske, mener du merkemaske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå