Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Her hvor jeg er ansatt har vi sommertid (eller hva det heter), der vi slutter tidligere om sommeren, da vi har arbeidet inn dette i vintersesongen.

Nå er alle kollegaene mine på ferie, ingen tok opp dette med meg før de dro, og jeg er nyansatt og vet ikke nok om disse reglene. Er det noen som vet om sommertiden er fast i alle bedrifter, eller er det opp til hver arbeidsgiver å fastsette? Jeg jobber i staten, på universitet...

Nå er det blitt august, noen som vet om det fremdeles vanligvis regnes for sommer? Hadde vært kjekt å få gå tidlig hjem i dag også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke hvordan det er i staten, jeg jobber privat og her fastsetter hver enkelt bedrift sine regler for eventuell sommertid.

mulig staten har ett fast system, det aner jeg ikke.

vi i min bedrift har sommertid en måned til, men mange jeg vet om har ikke sommertid i det hele tatt, så det er umulig å si utifra ikke-statlige rutiner ihvertfall.

slike ting skal stå skrevet ned i personalhåndboken du bør ha tilgang på, finn den, og du bør finne løsningen.

Skrevet

I staten, også på universitetet, er det sommertid fra 15. mai til 14. september. HURRA!

Gjest gjest1
Skrevet
I staten, også på universitetet, er det sommertid fra 15. mai til 14. september. HURRA!

...hva? er det sant?!!!

juhu!

:danse::heiajente::smoke:

Skrevet

Jeg jobber i staten, og vi har sommertid fra 1. mai til 1. september. Det står på intranettet vårt.

Skrevet

I følge Statens personalhåndbok skal sommertid være fra 15. mai til 14. september. Det er muligens åpnet for lokale variasjoner, slik at det noen steder er 1. mai til 1. september.

Dersom du jobber ved Universitetet i Oslo er det definitivt 15. mai til 14. september som gjelder.

Skrevet

Jobber i kommunen og vi har sommertid fra første mai til første oktober.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...