AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Del Skrevet 1. november 2020 Hei, jobber på SFO og lurer på hva slags gaver du som foreldre (eller hvis du hadde vært) hadde blitt glad for å få av ditt barn? Det skal være gaver som barna selv kan lage Anonymkode: ad097...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Del Skrevet 1. november 2020 Lys. Anonymkode: b6f03...588 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Del Skrevet 1. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jobber på SFO og lurer på hva slags gaver du som foreldre (eller hvis du hadde vært) hadde blitt glad for å få av ditt barn? Det skal være gaver som barna selv kan lage Anonymkode: ad097...999 Noe av resirkulerte og gjenvinnbare materialer. Sånn at jeg kan resirkulere det på ansvarlig vis i januar. Spiller ingen rolle hva det er bare det tar liten plass, er miljøvennlig, ikke har glitter på seg, ikke må spises eller tennes på (dette er 2020 - vi vet at stearinlys i stua er like ille som å røyke inne). Noe lite er å foretrekke. Anonymkode: 39f0f...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Del Skrevet 1. november 2020 1. Gryteunderlag av naturelle trekuler og tråd. Bruk kuler med store hull, butte nåler og ull eller bomullstråd. Tre på en perle, knyt tråden litt psse løst slik at man kan tre nålen under tråden og lage gryteunderlag i en sirkel som blir passe stor ettterhvert. (Tre nål med tråd under tråd etter hver kule som blir tredd på). Strammes inn til slutt slik at den blir passe fast, og en voksen kan hjelpe med å knyte tråden til slutt slik at det hele holdes godt sammen. De behøver ikke være mer enn 10-12 cm i diameter ferdige. 2. Vegg pynt/uro, pinne uten bark, med hengende tråder og evt tørkede kongler eller fuglefjær i hver ende av trådene. 3. Veggpynt med ull og bommullstråder, ullremser. Mye fin inspo på instagram av naturlig pynt. Må si jeg ikke skjønner meg på de som kjøper kunstig filt i rødt, grønt osv, beruker doruller, glanspapir, lim og lager nisser og slikt. Ingen vil ha det, og jeg husker jeg aldri likte å lage slikt for det gikk alltid i søpla. Fine og brukbare ting trenger ikke å koste mye. Og nå som naturstil med tre og planter er in, så er ting laget i naturfarger veldig fint! Anonymkode: 662da...3fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Del Skrevet 1. november 2020 Tovet sitteunderlag 😊 Anonymkode: 74343...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 1. november 2020 #6 Del Skrevet 1. november 2020 Snurrelys un-told har fremgangsmåte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Del Skrevet 1. november 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe av resirkulerte og gjenvinnbare materialer. Sånn at jeg kan resirkulere det på ansvarlig vis i januar. Spiller ingen rolle hva det er bare det tar liten plass, er miljøvennlig, ikke har glitter på seg, ikke må spises eller tennes på (dette er 2020 - vi vet at stearinlys i stua er like ille som å røyke inne). Noe lite er å foretrekke. Anonymkode: 39f0f...822 Så du ønsker ikke noe som det går an å ta vare på og ha som et minne? Anonymkode: ad097...999 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 1. november 2020 #8 Del Skrevet 1. november 2020 Tipper spørsmålet er relatert til jul. Vil si julepynt. Dersom man ser bort fra den veldig dyre julepynten, synes jeg julepynt laget av barn er mye finere enn billig kjøpe-julepynt (som tragisk nok også er laget av barn i en del tilfeller). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Del Skrevet 1. november 2020 1 time siden, Brunello skrev: Tipper spørsmålet er relatert til jul. Vil si julepynt. Dersom man ser bort fra den veldig dyre julepynten, synes jeg julepynt laget av barn er mye finere enn billig kjøpe-julepynt (som tragisk nok også er laget av barn i en del tilfeller). Er det noe spesiell julepynt du tenker på da? Og ja, er selvsagt julegaver jeg tenker på. Var ikke helt tydelig der Anonymkode: ad097...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 1. november 2020 #10 Del Skrevet 1. november 2020 Noe å henge på treet kanskje? Ei dekorert julekule med årstall. Jeg blir glad for det meste barna har med hjem, så lenge det vises at de har lagt litt arbeid bak det og ikke minst gjort det selv. (Jeg vil ikke ha en perfekt dorullnisse som er laget av pedagogen) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Del Skrevet 1. november 2020 Bivokslys, grytekluter; tovet, strikket eller sydd kjeleunderlag; strikket, tovet, trefjøl m. eller uten mønster. liten skål i tre eller keramikk for feks nøtter eller sukker. Snøskrape med hjemmelaget «hanske» Scrunchie Tovede tøfler Anonymkode: cde59...7da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Del Skrevet 1. november 2020 I fjor sendte jeg med gutten tomme syltetøy glass, til noe hemmelig! 😄 Så til jul fikk jeg de tilbake og da var de malt og så var det peppermynte godteri i dem, litt som afther eigt aktige kuler. Utrolig koselig og godt 😃 Anonymkode: cdca5...031 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Del Skrevet 1. november 2020 Spisende gaver! Alt fra krydder og syltetøy til godteri og bakst (bakst er kanskje ikke så veldig gjennomførbart). Anonymkode: 0959f...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Del Skrevet 1. november 2020 Noe å henge på treet er gøy. Anonymkode: 21e4c...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Del Skrevet 1. november 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spisende gaver! Alt fra krydder og syltetøy til godteri og bakst (bakst er kanskje ikke så veldig gjennomførbart). Anonymkode: 0959f...60d Ingenting av det er dessverre gjennomførbart pga corona, men det er gode forslag! Anonymkode: ad097...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Del Skrevet 1. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe å henge på treet er gøy. Anonymkode: 21e4c...a24 Tenker mye på dette, men ønsker dere da noen sånne julekuler fult av glitter og ulike fargemalinger eller noe litt mer gjennomtenkt? Anonymkode: ad097...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Del Skrevet 1. november 2020 Lyslykter, gjerne noe så enkelt som dekorerte syltetøyglass, enten med decoupage eller maling. Jeg tenker å lage votter med elevene mine. Kan bli interessant En mulighet er at de kan lage vottene i stor størrelse og gi i gave til familien. http://www.sostrenemiljeteig.no/2016/01/lag-gode-votter-av-en-gammel-genser/ Anonymkode: 7d170...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Del Skrevet 1. november 2020 Skjerf Grytekluter Selvportrett (malt og innrammet) Briketter til å sette kopper og glass på Julestjerne til å henge i vindu Anonymkode: bf24c...59e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #19 Del Skrevet 2. november 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du ønsker ikke noe som det går an å ta vare på og ha som et minne? Anonymkode: ad097...999 I så fall må det være juletrepynt. Når man har flere unger så kan det lett bli mye slike ting. Anonymkode: d3643...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #20 Del Skrevet 2. november 2020 De gavene som har vært flittigst brukt her i huset er grytekluter og gryteunderlag. Anonymkode: b6f03...588 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå