Gå til innhold

Er sykdom kunst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kom over denne artikkelen hvor en sykelig over vektig dame sier at hun føler seg som et kunstverk ingen ser på. Er ikke det litt skummelt og feil vinkla for alvorlige sykdommer?

Det gjelder denne artikkelen, bilde av at hun sitter naken på et fjell synes bare på forsiden av vg litt nede på siden, mulig dere har sett det tidligere også da det lå ute: https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/0KEWLo/se-dokumentaren-fat-front-til-kamp-mot-fordommene

Anonymkode: fcb2b...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er kunst. Kunst er relativt.

Anonymkode: bf282...90b

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det blir helt feil signaler å sende ut, fedme er en alvorlig folkesykdom. 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja man kan vel ikke si noe annet, da blir noen krenka.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir feil og skummelt - overfor virkelige, alvorlige sykdommer - å kalle overvekt for "sykdom", feil overfor "bare overvekt" å kalle fedme "sykelig overvekt", og å kalle sunn skepsis samt vilje til å ta ansvar for egen helse, for "fordommer". 

Regner med at noen blir krenka av dette.

Anonymkode: 7ea63...a9e

Skrevet

Sykdom kan absolutt være kunst:

image.png.d106361a44d8c18b05d0128e39085500.png

Anonymkode: 584a6...abf

Skrevet

Det er et merkelig utsagn. På hvilken måte er hun et kunstverk, og hva mener hun med at ingen ser på henne? Ikke nok oppmerksomhet på byen?

Overvektige klager jo ofte over for mye oppmerksomhet, og feil type oppmerksomhet. Jeg vet ikke helt hva det er hun vil frem til her.

Anonymkode: 71dbf...084

• Liker 1
Skrevet

Litt forstyrrende, på samme måte som hun anorektiske som laget fotokunst med egen kropp. Romantisering av alvorlige tilstander. 

Anonymkode: b458a...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...