Gå til innhold

Covid-test svarresultat og responstid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fredag måtte jeg som helsepersonell teste meg for covid. Det ble huket av i testen at jeg er helsepersonell fordi jeg skulle få raskere svar-resultat. Greit nok det, men lørdag skrev adressa om antall testet i Trondheim, og hvor mange som hadde testet positivt denne dagen.

Hvordan kan adressa vite hvem som har testet positivt før de som har blitt testa selv har fått svar? Fremdeles ikke fått svar på min test, men i følge adressa er ikke jeg en av de som testet positivt. 

Anonymkode: 265a1...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig ujevnt. Vet om folk som har fått svar på få timer, og noen 4 dager. Adressa tror jeg ikke skjønner totalbildet. De rapporterer f.eks hvor mange tester som tas på en dag eller uke, men ikke hvor mange testsvar som kommer tilbake samme uke. Det er jo to ulike flaskehalser, ikke én. Hadde også vært en interessant historie med statistikk hvor lang tid prøvesvar tar. Det kunne man funnet ut ved f.eks tatt 28.sept antall tester (helsepersonell og vanlige), når kom svar på testene dag0, dag1, dag2, dag3, dag4, dag5, for hhv helsepersonell og vanlige. Sett trender på tvers av dager.

Adressa rapporterer som om de har all informasjon, men har det ikke. 

Anonymkode: 78d90...9f6

Skrevet

Disse testene er så usikkre, bare tull. Trist at man skal testes.

Anonymkode: 1489a...7c8

Skrevet

Trodde de fleste fikk svar dagen etter i Oslo hvertfall,  men vet om en test tatt fredag som fortsatt ikke har fått svar.. noen som vet om arbeidet opprettholdes i helgene?

ang det med at feks adressa melder om antall, de melde jo om antall svar som har blitt gitt den dagen, så de som har «testet positivt» idag tok jo testen en annen Dag..

Anonymkode: a40ed...3a8

Skrevet

Merkelig at det har tatt så lang tid. Jeg testet meg i trondheim kl 11 fredag, og da jeg logget inn på helsenorge.no lørdag morgen forelå svaret (neg.). 
Du får ingen varsel om at testresultatet ligger i helsenorge- du er klar over det?

Anonymkode: 0c0d2...ce1

Skrevet

Jeg jobber på en koronatelefon, og det er ganske mange som sjekker innboksen på helsenorge.no, men det er under prøvesvar du får resultatet. 

Anonymkode: 2a5f3...90c

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fredag måtte jeg som helsepersonell teste meg for covid. Det ble huket av i testen at jeg er helsepersonell fordi jeg skulle få raskere svar-resultat. Greit nok det, men lørdag skrev adressa om antall testet i Trondheim, og hvor mange som hadde testet positivt denne dagen.

Hvordan kan adressa vite hvem som har testet positivt før de som har blitt testa selv har fått svar? Fremdeles ikke fått svar på min test, men i følge adressa er ikke jeg en av de som testet positivt. 

Adressa kan jo ikke vite noe spesifikt om din test.

de rapporterer vel bare et antall de har fått oppgitt fra antallet positive som er analysert en gitt dag. Og svarene er jo ikke offentlige før du har fått oppgitt svaret ditt, da de legges automatisk ut på helsenorge når de er klare. Så om du tok test på fredag og får svaret på mandag så vil jo ditt evt positive svar omtales som en positiv test mandag, 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ujevnt. Vet om folk som har fått svar på få timer, og noen 4 dager. Adressa tror jeg ikke skjønner totalbildet. De rapporterer f.eks hvor mange tester som tas på en dag eller uke, men ikke hvor mange testsvar som kommer tilbake samme uke. Det er jo to ulike flaskehalser, ikke én. Hadde også vært en interessant historie med statistikk hvor lang tid prøvesvar tar. Det kunne man funnet ut ved f.eks tatt 28.sept antall tester (helsepersonell og vanlige), når kom svar på testene dag0, dag1, dag2, dag3, dag4, dag5, for hhv helsepersonell og vanlige. Sett trender på tvers av dager.

Adressa rapporterer som om de har all informasjon, men har det ikke. 

Anonymkode: 78d90...9f6

Ja, du sier noe der. Det ville vært interessant å vite. Tror det varierer veldig på hvor fort man får svar. Og virker ikke som helsepersonell nødvendigvis er en prioritet slik det står at det skal være.. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de fleste fikk svar dagen etter i Oslo hvertfall,  men vet om en test tatt fredag som fortsatt ikke har fått svar.. noen som vet om arbeidet opprettholdes i helgene?

ang det med at feks adressa melder om antall, de melde jo om antall svar som har blitt gitt den dagen, så de som har «testet positivt» idag tok jo testen en annen Dag..

Samboer testes seg en fredag for en stund siden, han fikk svar på søndag. Mulig de analyserte den på fredag, men virker veldig usannsynlig.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at det har tatt så lang tid. Jeg testet meg i trondheim kl 11 fredag, og da jeg logget inn på helsenorge.no lørdag morgen forelå svaret (neg.). 
Du får ingen varsel om at testresultatet ligger i helsenorge- du er klar over det?

Anonymkode: 0c0d2...ce1

Jeg er klar over det. Har sjekket med jevne mellomrom uten resultat. Så etter en gang til nå, og da var svaret faktisk kommet. Negativ 🥳 En liten trøst oppi det hele kan man si.  

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Adressa kan jo ikke vite noe spesifikt om din test.

de rapporterer vel bare et antall de har fått oppgitt fra antallet positive som er analysert en gitt dag. Og svarene er jo ikke offentlige før du har fått oppgitt svaret ditt, da de legges automatisk ut på helsenorge når de er klare. Så om du tok test på fredag og får svaret på mandag så vil jo ditt evt positive svar omtales som en positiv test mandag, 

Det stemmer ikke. De skrev:

"Trondheim kommune melder at det fredag 30. oktober ble registrert 14 nye koronapositive i Trondheim. Det ble foretatt 1023 tester."

https://www.adressa.no/nyheter/trondelag/article22914892.ece

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at de er usikre?

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med at de er usikre?

Vedkommende vil gjerne fortelle at han ikke vet hva han snakker om.

Anonymkode: e85b7...418

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...