Gå til innhold

Gravid på p-piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var litt slurvete for litt over en måned siden med å ta pillen til riktig tidspunkt. Har hatt en uke med blødning mellom brettene. Nå er jeg halvveis på neste brett, og har så tunge og ømme pupper som jeg aldri har hatt før. Brystvortene er i tillegg utrolig såre. Vanligvis har jeg ganske små brystvorter som ikke stikker noe særlig ut til vanlig, men nå gjør de det hele tiden, i tillegg til at det kan virke som om de er utvidet i omkrets også. Det er rett og slett skikkelig ubehagelig. Har også vært ganske kvalm siste uka. Det jeg lurer på er om det kan være mulighet for at jeg har blitt gravid på pillen? Kjenner jo til sammenhengen mellom menssyklus og graviditet, men det må da være annerledes på pillen, siden man egentlig ikke har verken syklus eller mens når man går på dem? Hvordan fungerer det egentlig?

Anonymkode: 4a736...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter!

Skrevet

Ta en test, så får du svaret. 

Anonymkode: acb68...92a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en test, så får du svaret. 

Anonymkode: acb68...92a

Skal det, men som det står i hovedinnlegget så er jeg nysgjerrig på hvordan det fungerer når man blir gravid på pillen.

Skrevet

En av de største bivirkningene til å piller er graviditet.

P-pillene er nemlig ikke så sikre som mange tror, advarer medisinsk fagsjef i Legemiddelverket, Steinar Madsen. 

– Man skal være klar over er at den vanligste, alvorlige bivirkningen av p-piller er at de ikke virker, og at jenter blir gravide. Det viser seg at det er et stort gap mellom den prevensjonsikkerheten man oppnår i virkeligheten, og den teoretiske virkningen, sier Madsen til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RxpQ9x/p-piller-bivirkningene-du-ikke-visste-om?row=r6

Anonymkode: 9a48e...960

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En av de største bivirkningene til å piller er graviditet.

P-pillene er nemlig ikke så sikre som mange tror, advarer medisinsk fagsjef i Legemiddelverket, Steinar Madsen. 

– Man skal være klar over er at den vanligste, alvorlige bivirkningen av p-piller er at de ikke virker, og at jenter blir gravide. Det viser seg at det er et stort gap mellom den prevensjonsikkerheten man oppnår i virkeligheten, og den teoretiske virkningen, sier Madsen til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RxpQ9x/p-piller-bivirkningene-du-ikke-visste-om?row=r6

Anonymkode: 9a48e...960

Huff ja, det var det der jeg leste som fikk meg til å lure på om det kan være tilfelle for meg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...