Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2005 #1 Skrevet 31. juli 2005 hei vi skal på danskebåttur snart! på billettene våre stod det at det var bussavgang fra jernbanetorget. det er jo greit nok men koster det noe?? hva med fra båten når vi kommer hjem da, kommer det buss og henter oss da også og koster det noe isåfall?
Arkana Skrevet 31. juli 2005 #2 Skrevet 31. juli 2005 Du tar buss 60 til Vippetangen, den går rett utenfor apoteket på Jernbanetorget. Det er vanlig sporveistaksts, dvs 20 kr om du har billett på forhånd eller 30 om du kjøper på bussen. Du kan bruke alle vanlige sporveiskort. Vippetangen er endestoppested, der går du av. Bussen har 20 minutters rute fram til kl 20, deretter 30 minutters rute. Og du tar samme buss når du kommer tilbake igjen. Dette er altså en vanlig rutebuss, ingen spesialbuss kun for båtreisende.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 1. august 2005 #3 Skrevet 1. august 2005 Colorline har egne avganger fra Jernbanetorget tilknyttet båtavgangene, og da står det rett og slett Colorline foran på bussen. Dette gjelder imidlertid kun Colorline, ikke DFDS eller Stena Line Line (som begge går fra Vippetangen - da bruker du 60-bussen som Arkana beskriver). Så hvilken buss du skal ta avhenger av hvilket selskap du drar med. Det finnes nemlig to forkjellige kaier.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2005 #4 Skrevet 2. august 2005 ja jeg skal med colorline! så da tar jeg colorlinebussen. men er DEN gratis da? har alltid sett masse folk stå på den holdeplassen. hva med bussen tilbake fra kaia? er den gratis? der har jo ikke folk mulighet til å forhåndskjøpe billetter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå