AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har skikkelig tannverk og mistet noen fyllinger.. Saken er at jeg ikke har penger til å gå til tannlegen, får ikke nedbetaling og aner ikke hva jeg skal gjøre? Altså hvor langt kan det gå? Jeg har så vondt nå at det verker til ørene, leppa er av og på nummen og jeg klarer ikke å spise.. Kan man få noe som helst hjelp eller må man gå sånn til man får spart opp penger? Anonymkode: 10a06...3bd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Kan du høre med NAV om de kan dekke det? Eventuelt et lite lån i banken? Anonymkode: 2ecc8...e55
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du høre med NAV om de kan dekke det? Eventuelt et lite lån i banken? Anonymkode: 2ecc8...e55 Får ikke lån og med nav må jeg legge ut selv først og det er lang behandlingstid.. Vil si dette er ganske akutt da jeg ikke kan tygge noe. Anonymkode: 10a06...3bd
Sfr Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Kommer vel litt an på årsaken feks om du har sykdommer som fører til dårlige tenner. Vet det er dumt å nevne nå midt i en pandemi, men det er feks veldig mye billigere å få det utført i land som feks Polen. Føler med deg, tannverk er så utrolig vondt og det er en så altoppslukende smerte 😩 Jeg pleide å ta 3 Paracet og en Ibux når det stod på som verst, funket en liten stund hvertfall. Masse god bedring!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Våre nye landsmenn, asylsøkere og dlyktnigner får jo komme rett inn på akutt hjelp uten helsesjekk osv, først i køen, gratis, fordi tanngreier kan vere så alvorlig at man kan dø. Høres ut som ditt og er akutt over lang tid og alvorlig. Merkelig at helsehjelp til vanlige norske borgere uten psykiske problem, rus eller asylgreier, skal koste så mye at folk tar heller livet av seg omtrent. ring lege, eventuelt kommunelege. Be om hjelp og avbetalingsfaktura Anonymkode: 517f7...d3a 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Sfr skrev: Kommer vel litt an på årsaken feks om du har sykdommer som fører til dårlige tenner. Vet det er dumt å nevne nå midt i en pandemi, men det er feks veldig mye billigere å få det utført i land som feks Polen. Føler med deg, tannverk er så utrolig vondt og det er en så altoppslukende smerte 😩 Jeg pleide å ta 3 Paracet og en Ibux når det stod på som verst, funket en liten stund hvertfall. Masse god bedring! Takk.. Har nå siste dagene proppet i meg altfor mye smertestillende for tannverk pluss ibux og paracet.. Det hjalp litt i starten men nå har det ingen virkning lenger.. Anonymkode: 10a06...3bd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Du må bare gå til en annen tannlege. Som oftest trenger man aldri å betale før etter at man er ferdig. Så ber du bare om faktura etterpå, sier at du har glemt kortet eller lignende og tar det etterhvert. Det er faktisk bedre om du skulle få en inkassosak enn om du går slik. Det er farlig å ha slike smerter over lengre tid. Ring en annen tannlege og gå så fort som mulig. Drit i pengene akkurat nå. I verste fall får du trekke en tann eller to og sette inn implantater når du får råd. Men du må få ordnet det. Ikke utsette det lenger. Anonymkode: b9eb8...641 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare gå til en annen tannlege. Som oftest trenger man aldri å betale før etter at man er ferdig. Så ber du bare om faktura etterpå, sier at du har glemt kortet eller lignende og tar det etterhvert. Det er faktisk bedre om du skulle få en inkassosak enn om du går slik. Det er farlig å ha slike smerter over lengre tid. Ring en annen tannlege og gå så fort som mulig. Drit i pengene akkurat nå. I verste fall får du trekke en tann eller to og sette inn implantater når du får råd. Men du må få ordnet det. Ikke utsette det lenger. Anonymkode: b9eb8...641 Tar du bare med deg matvarene hjem fra butikken uten å betale du, eller? Sier at du har glemt kortet når du skal betale? Anonymkode: 12285...9b5 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare gå til en annen tannlege. Som oftest trenger man aldri å betale før etter at man er ferdig. Så ber du bare om faktura etterpå, sier at du har glemt kortet eller lignende og tar det etterhvert. Det er faktisk bedre om du skulle få en inkassosak enn om du går slik. Det er farlig å ha slike smerter over lengre tid. Ring en annen tannlege og gå så fort som mulig. Drit i pengene akkurat nå. I verste fall får du trekke en tann eller to og sette inn implantater når du får råd. Men du må få ordnet det. Ikke utsette det lenger. Anonymkode: b9eb8...641 Det tørr jeg ikke, vet jo ikke hva utfallet blir.. Anonymkode: 10a06...3bd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Du må jo ringe rundt til tannleger, det må da være noen som kan hjelpe deg. Spør alle du finner på gule sider, en eller annen kan nok ta avbetaling. Hva med forbrukslån? Bedre enn å gå sånn i alle fall. Anonymkode: b48ac...101 1
Perelandra Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 Tråden er ryddet for helseskadelig råd og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar du bare med deg matvarene hjem fra butikken uten å betale du, eller? Sier at du har glemt kortet når du skal betale? Anonymkode: 12285...9b5 Hvis jeg etter utdannelsen ikke får jobb og samfunnet heller ikke gir meg andre muligheter som f.eks penger gjennom NAV så hadde jeg helt klart gjort det ja. Det er en vits at tenner ikke er inkludert i helsevesenet når det er det i alle andre europeiske land. Et samfunn skal ikke se på at folk har sterke smerter og kan ende opp med varige skader pga manglende tilbud. Jeg hadde ikke sultet fordi matbutikker som har milliardoverskudd skal få noen stakkarslige hundrelapper fra eller til. Så jepp, jeg hadde stjålet uten et sekund dårlig samvittighet. Anonymkode: b9eb8...641 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tørr jeg ikke, vet jo ikke hva utfallet blir.. Anonymkode: 10a06...3bd Jo, seriøst, du kan ikke gå sånn som dette. Du må jo ta tak i det til slutt uansett, og du kan jo ikke konsentrere deg på skole eller jobb om du har så vondt. Det kan være farlig å ta for mange smertestillende. Ikke bra for fordøyelsessystemet og det fikser ingenting. Før eller senere må du gå. Det eneste som skjer er at du får med deg en faktura hjem med kanskje 2-4 ukers frist. Så ringer du og spør om litt mer tid, så kjøper du deg tid på den måten. Kanskje etter noen måneder blir det sendt til inkasso. Men da kommer det bare typ 200 kroner i salær den første måneden og så blir det kanskje 400. Men da har du kjøpt deg mange måneder før du må betale og du har ikke smerter så du kan jobbe og tjene penger uten å ha vondt. Det er ikke noe farlig som skjer om du får en inkassosak, mange har det og det tar laaang tid før du får betalingsanmerkning som kan få konsekvenser senere. Du får mange purringer. Og du får jo inn penger etterhvert. Anonymkode: b9eb8...641 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Tannlegevakta? Der tar de vel faktura? Anonymkode: 9ca86...43b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tannlegevakta? Der tar de vel faktura? Anonymkode: 9ca86...43b Får ikke tak i tannlegevakt.. tlf tid var frem til kl 14 i dag. Så vet ikke hva for noe ordning dem har. Jeg har ringt legevakten for å høre om dem hadde noe nummer eller info om noe tannlegevakt men dem visste ikke noe.. Fikk bare tips om å ta enda mer smertestillende, men nå har jeg tatt så mye at jeg er kvalm så det kan umulig være bra å ta noe mer. Anonymkode: 10a06...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 Hvor bor du? Anonymkode: 9ca86...43b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du? Anonymkode: 9ca86...43b "Gamle østfold " Anonymkode: 10a06...3bd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 https://entann.no/betalingsutsettelse-pa-faktura/ Anonymkode: 9ca86...43b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 Oppe fra 10-16 i morgen. Anonymkode: 9ca86...43b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå