Gå til innhold

I 2010 ble jeg dødssyk over natta.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lå da i koma i 9 uker og hadde sammenhengende sykehusopphold på 7 mnd. Etter denne perioden har jeg slitt med dødsangst det er som at kroppen protesterer når jeg skal sove. Er livredd for at jeg ikke skal våkne igjen.

Veldig slitsomt å ha det slik

Lurer på om flere sliter med det samme

Anonymkode: 82b5d...617

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen år siden ble jeg også dødssyk over natta. Lå riktignok ikke så lenge i koma som deg, men hadde helt vanvittige og grusomme mareritt/ hallusinasjoner i koma. Så grusomme at jeg ikke kan fatte at slikt er mulig å tenke engang. Tortur, kidnapping, misbruk +++ De første ukene, kanskje mnd. var jeg livredd for å sovne for jeg var så redd for å få slike mareritt igjen!  Selve sykdommen var også en utrolig skummel opplevelse, men det verste for meg var tiden i koma.

Jeg fikk dagbok om oppholdet, med tekst.og bilder laget av personalet på intensiven mens jeg lå der. Det hjalp meg mye med å bearbeide alt som hadde skjedd. Der er også telefonnummer jeg kan ringe og snakke med dem. Jeg har også stående tilbud om å komme til samtale/ besøk på intensiven når og hvis jeg har behov for å bearbeide det mer. Det har også hjulpet meg masse å snakke om det.

Vil anbefale deg å snakke med fastlegen din, evt. intensivavd. du lå på. Jeg tror du kanskje ha utviklet PTSD fra dine opplevelser. Det er ikke uvanlig etter et slikt akutt traume. Du har uansett opplevd noe svært traumatisk som du trenger å bearbeide.

Anonymkode: d07d1...661

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber på intensivavdeling. Det er dessverre noe vi ser, at pasientene i ettertid kan få posttraumatisk stressyndrom. Utrolig synd at du ikke fikk dagbok, slik som den personen over her fikk. Jeg støtter at du tar kontakt både med fastlegen og også ringer intensivavdelingen. Kanskje du får lov å komme på besøk på intensiv (usikker på hvordan det er i forhold til korona, men kanskje det kan hjelpe å bare prate over telefon isåfall). Hør om du kan prate med noen på intensivavdelingen som jobber med dagbok, selv om du ikke har noen. Håper du får den hjelpen du trenger 🌸

Anonymkode: aa5ae...bda

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på intensivavdeling. Det er dessverre noe vi ser, at pasientene i ettertid kan få posttraumatisk stressyndrom. Utrolig synd at du ikke fikk dagbok, slik som den personen over her fikk. Jeg støtter at du tar kontakt både med fastlegen og også ringer intensivavdelingen. Kanskje du får lov å komme på besøk på intensiv (usikker på hvordan det er i forhold til korona, men kanskje det kan hjelpe å bare prate over telefon isåfall). Hør om du kan prate med noen på intensivavdelingen som jobber med dagbok, selv om du ikke har noen. Håper du får den hjelpen du trenger 🌸

Vil bare si at du er fantastisk!!! Alle jeg møtte på intensiven var så inderlig varme, gode og herlige mennesker, som oste av omsorg og trygghet. Du er nok intet unntak! Vit at du og dine kolleger gjør en helt utrolig viktig jobb!! ❤❤❤  Det utgjorde virkelig en stor forskjell at jeg ble trodd på hallusinasjonene mine når jeg våknet fra marerittet, og fortsatt ikke helt forstod hvilken verden jeg var i. Det jeg "drømte" var for meg helt ekte. Jeg følte meg endelig reddet fra alt det grusomme og endelig kunne jeg slappe av. Jeg ble så godt ivaretatt i tiden etterpå også 💐💐💐

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at du er fantastisk!!! Alle jeg møtte på intensiven var så inderlig varme, gode og herlige mennesker, som oste av omsorg og trygghet. Du er nok intet unntak! Vit at du og dine kolleger gjør en helt utrolig viktig jobb!! ❤❤❤  Det utgjorde virkelig en stor forskjell at jeg ble trodd på hallusinasjonene mine når jeg våknet fra marerittet, og fortsatt ikke helt forstod hvilken verden jeg var i. Det jeg "drømte" var for meg helt ekte. Jeg følte meg endelig reddet fra alt det grusomme og endelig kunne jeg slappe av. Jeg ble så godt ivaretatt i tiden etterpå også 💐💐💐

Tusen takk for gode ord, jeg ble helt rørt her🌸 Må være det fineste noen har skrevet til meg her inne 🥰 Så fint at du ble så godt tatt vare på, både på intensiv og tiden etterpå. Hørtes virkelig tøft ut, det du har vært igjennom. Sender deg en god klem ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...