Gå til innhold

Rødt arr :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fjernet en føflekk på magen for noen uker siden. Nå har jeg et rødt og rundt arr :( Vil dette bli lysere? Hva kan jeg evt. gjøre?

Anonymkode: ea4e8...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det vil bli lysere etterhvert, men tar lang tid og vil nok alltid være synelig for deg. Eneste jeg har lest om er ferske arr -er at man ikke bør eksponere de for direkte sol -dvs bruke plaster om man soler seg, men om det er noe i det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 0b194...7fd

• Liker 2
Skrevet

Teip det, slik at arret ikke blir satt på strekk. Beskytt det mot sol.

Anonymkode: db3b8...08d

• Liker 1
Skrevet

Det vil bli lysere. Om du har strekkmerker fra før som er litt eldre, så har du noe å gå etter. Ofte vil arr bli likt som dem.

Jeg har flere arr, og de er alle blitt lyse, og ikke kjempe enkle å se :) 

Anonymkode: 091f2...edc

• Liker 1
Skrevet

Unngå sol, smør det slik at det holder seg mykt. Teip det gjerne for å unngæ strekk i arret. 

Anonymkode: 7b840...d61

• Liker 1
Skrevet (endret)

hadde mye aknearr i ansiktet som var røde. tretinoin krem (airol) fjernet rødheten på ca 1 mnd. 

du får det av fastlegen. det er den eneste kremen/virkestoffet som er bevist at fungerer mot arr og faktisk rynker. 

Endret av mlifjeld
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har et stort arr under kneet etter en operasjon, det er 8 uker siden og det er fortsatt rødt. De andre var også røde en stund, men de lysner :) 

Anonymkode: 29458...a22

• Liker 1
Skrevet

Kjøp silikontape og tape over arret.

Anonymkode: 1ec63...1ca

• Liker 1
Skrevet

Ja, tar ca et år så blir det hvitt :) husk sunblock så fort du er i sola, og gjerne teip over det med kirurgisk teip i noen uker for å flate det ned.

Har masse arr selv etter mage- og knekirurgi, og alt har blitt fint og hvitt etter en stund :) husk, arr er ikke farlig.

Anonymkode: 06fc1...1ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...