AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Hei. Jeg har hatt det litt dårlig i de siste månedene. Føler som at jeg mister meg selv og det er ekstremt skremmende. Skriver noe om hva det dreier seg om. Kjenner meg igjen i dette: Akatisi. Har blitt diagnostisert med dette tidligere og har symptomer som ligner på dette nå. Begynte da jeg forsøkte Stemetil, så tenkte derfor at det var akatisi (den kan gi akatisi), men har fått det igjen senere uten at jeg kan si med selvtillitt at en medisin jeg bruker er sannsynlig årsak. Psykomotorisk uro. Agitasjon. Utenfor meg selv opplevelser. Kan vare lenge og ikke bare øyeblikk. Kan vare en hel dag i strekk. Føler at alt jeg gjør ikke kommer fra meg, vanskelig å beskrive. Uvirkelighetsfølelse. Følelse av å se egen bevissthet utenfra og å være tanketom Følelse av meningsløshet og mangel på sammenhenger/tanker/forståelse av ting rundt meg og min plass der. Irritabilitet. Håpløshet Desperasjon Mye gråting. Uroen er så ille at jeg blir veldig suicidal. Ønsker å ta livet av meg selv og/eller bli bevisstløs. Kan skje daglig. Jeg tok kontakt med ambulantteam på DPS pga disse tingene og ba om rask time på DPS om mulig for å utelukke tilbakefall av psykose fordi jeg kjenner igjen noen av disse tingene fra tiden rundt jeg var/ble diagnostisert med psykose. De mente at det var få som fikk tilbakefall etter bare en psykose og at det sannsynligvis var 'angst' og at det da ikke var noe de gjorde raskt. Etter at jeg ba om å sperre journalen min der ovenfor de somatiske avdelingene på OUS så ble jeg ringt opp av samme dame fra ambulantteamet med spørsmål omkring årsaken til at jeg ønsket å sperre og at dette kunne være paranoid oppførsel. Ble bedt å komme innom til time. Når jeg var der så stilte de en rekke spørsmål. Hvis jeg skal være helt ærlig så har jeg opplevd å bli litt mer mistenksom i det siste. F.eks så lurte jeg på om familien hadde kastet medisinene mine hjemme og løy til meg om det på telefonen. Dette har litt bakgrunn i at de ikke ønsker at jeg bruker medisiner og har klaget på det. Bruker medisiner for kroniske smerter. De anbefalte meg til slutt et slags 'stabiliseringsopphold' på døgnenhet. Jeg må si at jeg ikke helt forsto hensikten. Dette er nye symptomer for meg. Jeg har ikke en oppblussing av kjent grunnsykdom som emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse ei heller har jeg opplevd en traumatisk hendelse, annet enn at jeg har smerter, men det har jeg hatt i over to år og har aldri vært ustabil psykisk på denne måten før i den tiden. Der hadde de visst ikke kapasitet til hverken utredning eller medisinjustering. Jeg var usikker på utbyttet av å bare spise mat et annet sted på en måte. Sa ja fordi jeg ikke hadde annet tilbud på den tiden. Spurte om journal kunne sperres, men fikk beskjed fra samme dame om at det ikke var mulig. Jeg fikk det så veldig dårlig der at jeg ikke klarte å være våken, måtte ta medisiner og sove resten av dagen. Det var en kombinasjon av uro og utenfor meg selv opplevelse tror jeg. Jeg synes kanskje at Stemetil hjalp meg noe i den forstand at de gangene jeg brukte de når jeg fikk disse symptomene så hadde jeg bedring kort tid etterpå. Jeg har dog unngått den nå pga mulighet for akatisi. Jeg har fått Seroquel av privat psykiater som jeg var i kontakt med for et par måneder siden. Jeg er usikker på om han forsto situasjonen, jeg fikk ikke skrevet noe til han. Jeg er dårlig til å uttrykke meg muntlig og dette er jo en litt lite konkret problemstilling. Jeg fortalte bare om en følelse av å være ekstremt ukomfortabel. Han er en ekstremt kortfattet person, som gjør det vanskeligere for meg å få forklart meg muntlig. Jeg skrev om utenfor meg selv opplevelser, men tror ikke han leste det. Mistenker at han ga meg Seroquel på grunnlag av mistanke om angst fordi doseringen er så mye lavere enn det man bruker ved psykoser. Hva synes dere jeg bør gjøre? Jeg tror ikke at jeg orker så mye mer av dette her egentlig, føler at jeg også møter motstand og stengte dører hver gang jeg forsøker å be om hjelp og å gjøre meg forstått. Jeg har også sterke smerter i bakhodet som jeg også trenger hjelp til. Legevakten i Asker og Bærum har avvist meg. Sist gang jeg hadde psykose så ble jeg vurdert til å ikke være psykotisk av fire-fem psykologer og psykiatere før jeg ble vurdert psykotisk ved noe som lignet på et panikkanfall på legevakten hvor jeg var ganske høylydt og de hadde en journal på meg om at jeg hadde vært i kontakt med Blakstad akuttenhet nylig (ble innlagt gjennom ambulantteam pga av mulig depressiv episode og observasjon ved fare for selvmord). Anonymkode: a7d14...504
Gnå Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Hei! Jeg vet ikke noe om diagnosene og medisinene du skriver om, men ville bare si at jeg håper det går bra med deg. Har du noen å være med i kveld? Har du en pårørende som kanskje kan hjelpe deg med å forstå hva som skjer, som skjønner din side av saken, og kanskje kan bli med deg til legen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå