AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Mine foreldre vil ikke følge smittevernreglene. Jeg prøver å fortelle dem reglene men de blir bare sinte på meg. Både jeg og min far en ganske forkjølet. Men de mener visst at nei det gjelder ikke?? De skriker til meg at jeg ødelegger livene deres. Min far skrek også at jeg skulle bli kastet ut på gata. Og at jeg bare kan dra ut i skogen. Jeg sliter med selvmordstanker så vet ikke helt hvordan det tolkes. Moren min skriker at jeg vil miste henne pågrunnav dette. At hun er skuffet over hvor forferdelig datter jeg er. Min far truer med å legge meg inn. Han sier jeg er glin gæren. Jeg bor hjemme selvom jeg er voksen. Jeg har slitt med psykiske sykdommer i mange år og vært mye inn og ut av psykiatrisk. Korona situasjonen gjør meg redd. Jeg er veldig redd smitte noen.. aner ikke hva jeg skal gjøre. Min mor vil på besøk denne helgen. Jeg er redd hun vil smitte dem jeg prøver fortelle jeg og min far en syke men hun vil ikke høre. Anonymkode: 4c820...9aa
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Til du som mener jeg troller.. foreldrene mine har mange ganger gjennom oppveksten skreket når det har vært konflikter og sagt masse stygge ting til meg spesielt min far. vært mye bråk i alle år.. bare så du er klar over at jeg er vant til det.. Anonymkode: 4c820...9aa
Milky Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Forkjølelse har ingenting med corona å gjøre
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Det høres ut som at det er lurt å vurdere når du kan flytte ut. Jeg tror ikke psyken din blir bedre av å bo der, med to foreldre som skriker og ikke hører på fornuft... Hvis du vet hvem din mor vil besøke, så kan du gi dem beskjed på forhånd at dere er forkjølet, så de kan få mulighet til å trekke seg. Har din far forstått at dere må teste dere? Anonymkode: 5b8e2...41a 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Det høres ikke ut som om det er bra for deg å bo hjemme. Ellers kan du ikke endre andre mennesker. De får gjøre hva de mener rett, så gjør du hva du mener er rett. Anonymkode: dd409...0f3 2
Jytte Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, Badbunny skrev: Forkjølelse har ingenting med corona å gjøre Nei men anbefalingene har i alle fall vært å holde seg hjemme og ha hjemmekontor for å ikke smitte alle ansatte, som igjen må være hjemme. Mange steder får man ikke komme på jobb hvis man har tegn på luftveisinfeksjon. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som at det er lurt å vurdere når du kan flytte ut. Jeg tror ikke psyken din blir bedre av å bo der, med to foreldre som skriker og ikke hører på fornuft... Hvis du vet hvem din mor vil besøke, så kan du gi dem beskjed på forhånd at dere er forkjølet, så de kan få mulighet til å trekke seg. Har din far forstått at dere må teste dere? Anonymkode: 5b8e2...41a Ville også flyttet, trolling eller ikke. Er du under atten ville jeg kontakta barnevernet, ja faktisk ville jeg gått så langt. Ikke pga. korona, men det andre du beskriver. 3
Honey Dew Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til du som mener jeg troller.. foreldrene mine har mange ganger gjennom oppveksten skreket når det har vært konflikter og sagt masse stygge ting til meg spesielt min far. vært mye bråk i alle år.. bare så du er klar over at jeg er vant til det.. Anonymkode: 4c820...9aa Har ikke sett styggere angrep mot noen som er i en krise slik du er. Slike spekulasjoner er lavmål. Hvor gammel er du nå? Kanskje du kunne ha snakket med barnevernet hvis du er under 18? Tror det hadde vært det beste for deg. Av og til er vår kjødelige familie våre verste fiender og som gjør det de kan for å ødelegge selvbildet vårt. Endret 31. oktober 2020 av Honey Dew 1
Perelandra Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg