Gå til innhold

Drakk flue i kaffen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant ut at jeg svelget en flue som hadde forvillet seg i kaffekoppen... Farlig? 

Anonymkode: c2fda...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: ac126...4aa

• Liker 1
Skrevet

Helt ufarlig. Vi får i oss flere innsekter i løpet av 1 år enn vier klar over.

Skrevet

Jaja, ekstra proteiner :) 

Anonymkode: d3f96...4a7

Skrevet

Vær glad for at det ikke var en veps! Flue er ikke farlig, bare ekkelt.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

For fluen?Kjempefarlig.

Anonymkode: a57a7...677

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Insekter skal jo være utrolig næringsrik mat altså! :phaedra:      

Anonymkode: 5fbec...36b

Ja, TS må endelig ta med flua i kaloriregnskapet! 😆

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Insekter skal jo være utrolig næringsrik mat altså! :phaedra:      

Anonymkode: 5fbec...36b

Og ta med seg bakterier fra en hundebæsj eller fersk hestelort.

Anonymkode: 1a6b4...456

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For fluen?Kjempefarlig.

Anonymkode: a57a7...677

Neida. Flu-hammed var selvmordskandidat uansett. Landet bare litt uheldig :kaffekopp::lur:

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og ta med seg bakterier fra en hundebæsj eller fersk hestelort.

Jeg antar at vi ikke snakker om en større flue her, men enten bananflue eller hærmygg. Både på grunn av årstiden, og det faktum at en spyflue gjerne blir registrert før den havner i spiserøret.

Skrevet (endret)
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar at vi ikke snakker om en større flue her, men enten bananflue eller hærmygg. Både på grunn av årstiden, og det faktum at en spyflue gjerne blir registrert før den havner i spiserøret.

Huff, hehe. Jeg er en av de som kan være distre. Satt og leste en tegneserie og viftet irritert vekk en flue med bladet mens jeg gjespet ubevisst. Før jeg ante ordet av det var den i magen. Hadde klart å vifte flua rett inn i munnen, og da snakker vi nesten om en dum flue. De har jo syn ut av en annen verden. 

Ekkelt, ja, men ble ikke syk. Det var på hytta, både hester, sauer og noen få kyr som gikk på beite i nærheten. Pluss hundedritt som sikkert lå noen steder. Tror de snille tarmbakteriene tok jobben sin seriøst, verre hvis en flue har gått på mat som blir stående uten at den har blitt oppdaget, men har aldri hørt om at noen har blitt syke av det heller. Vafler f.eks. spises som regel som ganske ferske eller blir fryst ned etter noen timer, men det hender fluer kommer til og faktisk rekker å legge egg også uten at det blir direkte farlig. 

Endret av Jytte
Skrevet
1 minutt siden, Jytte said:

Huff, hehe. Jeg er en av de som kan være distre. Satt og leste en tegneserie og viftet irritert vekk en flue med bladet mens jeg gjespet ubevisst. Før jeg ante ordet av det var den i magen. Hadde klart å vifte flua rett inn i munnen, og da snakker vi nesten om en dum flue. De har jo syn ut av en annen verden. 

Ekkelt, ja, men ble ikke syk. Det var på hytta, både hester, sauer og noen få kyr som gikk på beite i nærheten. Pluss hundedritt som sikkert lå noen steder. Tror de snille tarmbakteriene tok jobben sin seriøst, verre hvis en flue har gått på mat som blir stående uten at den har blitt oppdaget, men har aldri hørt om at noen har blitt syke av det heller. Vafler f.eks. spises som regel som ganske ferske eller blir fryst ned etter noen timer. 

Du kan så si! 😀

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Ring 113.

Anonymkode: 5bda5...0d5

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan så si! 😀

Ja huff. Det var veldig kvalmende der og da. En rå flue står ikke akkurat på menyen min. 

edit. Heller ikke en flue i suppa. 

Endret av Jytte
Skrevet
1 minutt siden, Jytte said:

Ja huff. Det var veldig kvalmende der og da. En rå flue står ikke akkurat på menyen min. 

Ikke min heller. Ikke engang en kokt. Men så er jeg litt konservativ.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke min heller. Ikke engang en kokt. Men så er jeg litt konservativ.

Hehe, trenger ikke være konservativ bare på grunn av en flue. Det er litt smak og behag. Tror jeg kunne fått meg til å smake på insekter, hvis de var tilberedt av noen som kan det. Snegler har jeg spist, smaker ok, men ikke noe jeg spiser så ofte (fikk egentlig nok etter en periode jeg skulle være så in at det meste måtte prøves). Så et matprogram om en som hadde frosne maur i desserten, det så ut som gjestene likte det. De ga visst en syrlig smak, mens jeg tror jeg ville holdt meg til revet sitronskall. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det spansk flue?

Anonymkode: e62ab...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...