Gå til innhold

Liggesår? Noen med erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dette et liggesår? 20201031_092334.thumb.jpg.c083ef5d4a3e830304410bd22ce1b383.jpg

Tørt. Klør litt innimellom. Ca 2cm. Omtrent på venstre hofte. Vært sånn i et par tre måneder. 

I perioder har jeg prøvd å belaste hofta mindre når jeg ligger i senga, men jeg synes ikke det hjelper.

Sover stort sett på ryggen, men og litt på venstre hofte. 

Har en (u) vane å ligge i senga og lese på mobilen før jeg legger meg, og litt i helgene. Da blir det lett at jeg ligger på magen, eller på venstre side. Er ubehagelig å ligge på høyre side etter en operasjon.. 

Noen med erfaring med dette? Er det liggesår? Er det noe annet enn å la være å belaste som hjelper? 

Takknemlig for svar. 

Hilsen 

Mann, 60 år, knapt 80kg, drøyt 180cm, ingen kjente sykdommer. 

Anonymkode: bd441...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gå til lege? Det kan være veldig mange andre ting enn liggesår, og jeg syns heller ikke det ser ut som et typisk liggesår. 

Anonymkode: 439e0...07a

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke liggesår. Liggesår får du om du ligger over flere dager på samme side

Anonymkode: 53f6f...b25

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes heller ikke dette ser ut som et liggesår. Hvis du er bekymret, gå til lege. 

Anonymkode: 4d86f...79f

• Liker 2
Skrevet

Smør med en god fuktighetskrem, som f.eks. Miniderm. 

Anonymkode: d5b91...292

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smør med en god fuktighetskrem, som f.eks. Miniderm. 

Anonymkode: d5b91...292

Takk for forslag. 

TS

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. 

Bortsett fra at det klør litt innimellom så er det ikke plagsomt. Skal vurdere å ta en tur innom legen med det.. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger. 

Bortsett fra at det klør litt innimellom så er det ikke plagsomt. Skal vurdere å ta en tur innom legen med det.. 

Husk at det alltid er bedre å komme til lege tidlig, om det er noe som trengs behandling. 

Om du venter til noe blir plagsomt, kan det være i seneste laget.

Vær så snill å gå til legen? 

Anonymkode: cdf26...cba

• Liker 1
Skrevet

For en normalt oppegående person vil et evt trykksår sjelden bli mer alvorlig enn at huden blir litt rød og irritert, og det vil bedres ganske raskt. Når du har hatt det såpass lenge er det mest sannsynlig noe annet. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke liggesår. Liggesår får du om du ligger over flere dager på samme side

Anonymkode: 53f6f...b25

Ikke flere dager. Alle kan få trykksår, for noen skal det lite til. Man kan få trykksår under en lang flytur hvis man ikke reiser seg innimellom. Også veldig vanlig etter operasjoner. Så det skal ikke så mange timer til.

Anonymkode: aebf5...152

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...