Gå til innhold

Norgesferie med barn og tenåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenke litt på hva vi skal finne på sommeren 2021. Pga korona regner jeg at det blir begrenset hva vi kan gjøre og utlandet utgår. Vi har ikke tilgang på hytte via familie/venner, så må leie noe om vi vil "bytte stue" en periode. Jeg vet at både jeg og barna blir leie av å være hjemme hele sommerferien, og er redd det blir fullbooket overalt om vi venter for lenge i disse korona-tider. 

Så til spørsmålet: Noen som har tips til kjekke steder å reise med barn/ungdommer i alderen 7-16 år? Vi reiser med bil og bor i Nord-Rogaland, så det er helst reisemål i Sør-Norge som er aktuelle. I år var vi i Kristiansand og Oslo, så tenker gjerne noe på vestlandet, innlandet eller østlandet (utenom Oslo) til neste år.

Anonymkode: d7cc7...bf5

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å tenke litt på hva vi skal finne på sommeren 2021. Pga korona regner jeg at det blir begrenset hva vi kan gjøre og utlandet utgår. Vi har ikke tilgang på hytte via familie/venner, så må leie noe om vi vil "bytte stue" en periode. Jeg vet at både jeg og barna blir leie av å være hjemme hele sommerferien, og er redd det blir fullbooket overalt om vi venter for lenge i disse korona-tider. 

Så til spørsmålet: Noen som har tips til kjekke steder å reise med barn/ungdommer i alderen 7-16 år? Vi reiser med bil og bor i Nord-Rogaland, så det er helst reisemål i Sør-Norge som er aktuelle. I år var vi i Kristiansand og Oslo, så tenker gjerne noe på vestlandet, innlandet eller østlandet (utenom Oslo) til neste år.

Anonymkode: d7cc7...bf5

Hva med Telemark, besøke Bø Sommarland, kanaltur med sluser på Telemarkskanalen. Tur til Gaustatoppen, hvis noen ønsker å gå så er det fine turmuligheter opp. Eller man kan ta banen inne i fjellet. Besøke og Rjukan med Vemork. Ta Krossobanen og nyte utsikten mot Gaustatoppen. Dresinsykling på Rjukanbanen. Og kanskje litt badeferie ved Kragerøskjærgården.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...