Gå til innhold

Katt borte - gladhistorier ønskes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Katten min på 1 år kom ikke tilbake etter at hun gikk ut en tur rundt kl 18-19 i går kveld, noe som er helt ulikt henne. Nå som det er blitt kaldere har hun vært enda mindre ute enn før, en 3-4 timer er leeenge for henne. Hun har katteluke - så kommer og går som hun vil. Hun pleier å legge seg på rommet vårt samtidig som oss, men tar seg en tur ut i løpet av natta.

Jeg lokket og lette etter henne flere ganger i går kveld, samt at jeg var opp i natt og gikk en tur i nabolaget her uten å se/høre noe til henne. Jeg har etterlyst henne på facebook, og sjekket/lyttet rundt garasjene rundt her. Har også kjørt rundt i småveiene rundt her for å se om hun ligger i grøfta, men ser ingenting (heldigvis). Hun er chippet og vaksinert, regner med at jeg får høre det om hun har gått på en lengre tur og evt blitt overkjørt. Har satt ut doen hennes, men hun er veldig trygg og godt kjent med hvor hun bor.

Nå håper jeg at noen av dere har noen gladhistorier å komme med, slik at jeg får tro at dette kan gå bra. Er det noen av dere med rolige, hjemmekjære katter som har opplevd at den plutselig har tatt seg en lengre tur - og så kommet hjem igjen som om ingenting har hendt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå innpå dyrebar.no og bla gjennom oppklarte saker.. Nesten 31 000 dyr som har kommet hjem igjen der.

Anonymkode: e7f46...a1b

• Liker 2
Skrevet

Vår pus var borte i 1 1/2 døgn for litt siden. Hun er ALLTID inne med jevne mellomrom og hopper ALDRI over måltider. Man kan omtrent stille klokka etter henne, så at hun brått skulle tatt seg en langtur var ikke logisk heller. Hun kom hjem, tørr og fin, heiv seg over maten tydelig sulten. Det hadde vært skikkelig drittvær og surt, hun var tørr og varm i pelsen. Så jeg antar at hun har vært innelåst, for hun kom inn tidlig mandag morgen (i den tid folk drar på jobb). Nå har hu gps i tillegg til katteluka som registrerer når hu går inn og ut 😅 jada, jeg er litt glad i dyret mitt 🙊 betaler gledelig for tekniske duppeditter så lenge hun blir tryggere av det. 

Anonymkode: 15ea6...3c0

• Liker 4
Skrevet

Har hatt et titalls...katter, de fleste har vært på vift innimellom.. En katt var borte over et år og kom plutselig en dag tilbake. 

Katter kan gå langt, og om de først har forvillet seg og ikke finner veien hjem kan de plutselig være langt borte. Lurt å gå rundt å rope i området, han kan være skremt og gjemme seg også. 

Om han reagerer på mat lyd, typisk slå på en boks kattemat, eller riste i en kattemat eske, er det lurt å gjøre i området (om du ikke er redd for rare blikk 🤣

Anonymkode: bfd09...096

• Liker 2
Skrevet

Katten min hadde gått inn i en garage og var borte i 3 dager.  Garagen var tre hus bortenfor vårt. Hørte han tilfeldigvis en kveld jeg var ute å ropte

Skrevet

Min tidligere hannkatt tok ofte en tur på opptil 10 dager. Nå har jeg hunnkatt. Hun tar gjerne en tur, men det varer bare ca 24 t eller opptil to dager. Hun har mindre revir enn den forrige, og er mer hjemmekjær.

Skrevet

Katten min har forsvunnet to ganger. Den første gangen var hun borte i 4 måneder, før hun plutselig en dag stod utenfor og mjauet som om ingenting hadde skjedd. Aner ikke hvor hun var eller hva hun holdt på med. Den andre gangen var hun borte i 3 dager, og da hadde hun nok vært innelåst i noens garasje eller noe sånt. Var i sommerferien, så en god del av naboene var ikke hjemme når jeg var innom for å spørre om de hadde sett katten. 

Anonymkode: 99801...480

Skrevet

Katten min elsker å gå inn og ut, og er aldri bort mer enn noen timer. For noen år side hei kom han ikke inn søndag kveld og jeg la meg med øra på gløtt i tilfelle jeg hadde missa han. Når jeg våkna opp dagen etter var matskålen uberørt og jeg ble kjempedårlig. Jeg lette over alt og hang opp plakater over alt, lette om natta når detvar stille ute.. Ingenting. Fredag kl 17 kom han mjauende inn når jeg hadde sovna på sofaen (sov maks et par timer spredt på to timers lurer hele uka). 

Så han var borte søndag til fredag. Jeg regner med han at var låst inne i en garasje til en ukespendler eller noe sånt. Han var helt fin, bare sulten. Jeg ropte ved alle garasjer og boder om natta og hørt ingenting, men. 

Venninna mi si kattunge forsvant på vinteren gjennom et vindu. Etter to uker kom hun tilbake 😊 de gjør som oftest det!! 😊😊

Anonymkode: c6965...ec3

• Liker 1
Skrevet

Katten vår har også tatt seg et par langturer, evt. vært innestengt i en bod eller garasje. Hun har da vært borte i ca. 3 dager og plutselig dukket opp igjen, sliten og veldig sulten. Etter at det skjedde 1. gang skaffet vi GPS-halsbånd til henne, men hun hadde en tendens til å miste båndet ute i skogen. Den 2. gangen hun ble borte hadde GPS-en også ladet ut. Men hjem kom hun til slutt. 
Håper katten din kommer til rette! ❤️

Anonymkode: 46f46...1d5

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt et titalls...katter, de fleste har vært på vift innimellom.. En katt var borte over et år og kom plutselig en dag tilbake. 

Katter kan gå langt, og om de først har forvillet seg og ikke finner veien hjem kan de plutselig være langt borte. Lurt å gå rundt å rope i området, han kan være skremt og gjemme seg også. 

Om han reagerer på mat lyd, typisk slå på en boks kattemat, eller riste i en kattemat eske, er det lurt å gjøre i området (om du ikke er redd for rare blikk 🤣

Er ikke redd for rare blikk nei, så her ristes det i godteposen og lokkes rimelig høyt. 😂

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katten min elsker å gå inn og ut, og er aldri bort mer enn noen timer. For noen år side hei kom han ikke inn søndag kveld og jeg la meg med øra på gløtt i tilfelle jeg hadde missa han. Når jeg våkna opp dagen etter var matskålen uberørt og jeg ble kjempedårlig. Jeg lette over alt og hang opp plakater over alt, lette om natta når detvar stille ute.. Ingenting. Fredag kl 17 kom han mjauende inn når jeg hadde sovna på sofaen (sov maks et par timer spredt på to timers lurer hele uka). 

Så han var borte søndag til fredag. Jeg regner med han at var låst inne i en garasje til en ukespendler eller noe sånt. Han var helt fin, bare sulten. Jeg ropte ved alle garasjer og boder om natta og hørt ingenting, men. 

Venninna mi si kattunge forsvant på vinteren gjennom et vindu. Etter to uker kom hun tilbake 😊 de gjør som oftest det!! 😊😊

Anonymkode: c6965...ec3

Det er så godt å høre slike gladhistorier, er jo så fortvilende når du leter og leter uten resultat. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten vår har også tatt seg et par langturer, evt. vært innestengt i en bod eller garasje. Hun har da vært borte i ca. 3 dager og plutselig dukket opp igjen, sliten og veldig sulten. Etter at det skjedde 1. gang skaffet vi GPS-halsbånd til henne, men hun hadde en tendens til å miste båndet ute i skogen. Den 2. gangen hun ble borte hadde GPS-en også ladet ut. Men hjem kom hun til slutt. 
Håper katten din kommer til rette! ❤️

Hvis frøkena mi kommer hjem, så blir det nok gps på henne også, det er jo så vondt og fortvilende å ikke vite hvor hun er, om hun er innestengt, sulten og redd. 

Takk for gode ord. ❤️

• Liker 1
Skrevet

Min katt var borte i rundt 3 mnd, så kom hun hjem. Så det skjer :) 

Skrevet

Opplevd ett par tilfeller at pus har vært borte en mnd, også har jeg opplevd ett titalls tilfeller med en uke. X antall ganger en natt eller to. 

De kommer stort sett tilbake. Men jeg ville banket på de nærmeste husene og hørt om de kunne sjekket boder og garasjer. Katter blir ekstremt ofte sperret inne sånne steder 

Anonymkode: 1c9ba...cdc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd ett par tilfeller at pus har vært borte en mnd, også har jeg opplevd ett titalls tilfeller med en uke. X antall ganger en natt eller to. 

De kommer stort sett tilbake. Men jeg ville banket på de nærmeste husene og hørt om de kunne sjekket boder og garasjer. Katter blir ekstremt ofte sperret inne sånne steder 

Anonymkode: 1c9ba...cdc

Ja, alle naboer vet at hun er borte, og er på utkikk etter henne. 

Skrevet

Oppdatering: Nå har pus kommet hjem, hørte henne kom mjauende gjennom katteluka tidlig i morges. Sulten og med en liten skramme på nesen - men eller frisk og rask. 🥰

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Fotballmamma skrev:

Oppdatering: Nå har pus kommet hjem, hørte henne kom mjauende gjennom katteluka tidlig i morges. Sulten og med en liten skramme på nesen - men eller frisk og rask. 🥰

Ååå så bra ❤️❤️

Anonymkode: 15ea6...3c0

• Liker 1
Skrevet

Så godt å høre at hun har kommet hjem! ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...