AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Etter en periode med mye og til dels sterk hodepine som sitter på ene siden bak øyet kom jeg meg endelig til legen. Fikk der beskjed om å ikke jobbe og skal ta MR i løpet av 2 uker. (tror jeg skal prøve å unngå stress) Ut i fra symptomene mine scoret jeg høyt på migrene, og fikk resept på migrene medisiner som jeg kunne prøve ut. Noen som har erfaring med dette? MR er det fordi legen mistenker svults? Kjenner jeg er litt små nervøs for dette. Anonymkode: cb746...eee
powerpuffen Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 MR er nok en kontrollsjekk. Ofte gjennomfører de MR ved utredning for migrene. Det er sjeldent med svulst i hjernen så du skal ikke bekymre deg for mye for det. 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Skal du ta MR fordi legen mistenker svulst, eller fordi legen vil utelukke svulst? 2 forskjellige ting. Jeg tok MR for å utelukke noe annet enn migrene. Er veldig normalt å ta MR ved mye plaget hodepine. Anonymkode: d365e...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal du ta MR fordi legen mistenker svulst, eller fordi legen vil utelukke svulst? 2 forskjellige ting. Jeg tok MR for å utelukke noe annet enn migrene. Er veldig normalt å ta MR ved mye plaget hodepine. Anonymkode: d365e...0d4 Jeg vet ikke. Ble litt satt ut der jeg satt. Legen ringte nevrologen mens jeg satt der fordi h*n var usikker om de måtte sjekke meg opp akutt. Men de ble enige om at MR burde taes i løpet av 14 dager. Ts Anonymkode: cb746...eee
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Ble litt satt ut der jeg satt. Legen ringte nevrologen mens jeg satt der fordi h*n var usikker om de måtte sjekke meg opp akutt. Men de ble enige om at MR burde taes i løpet av 14 dager. Ts Anonymkode: cb746...eee Helt normalt. Ikke bekymre deg Anonymkode: d365e...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, Sprinkle skrev: MR er nok en kontrollsjekk. Ofte gjennomfører de MR ved utredning for migrene. Det er sjeldent med svulst i hjernen så du skal ikke bekymre deg for mye for det. Det jeg også syns var litt rart var at jeg ikke fikk lov å jobbe. Jeg fikk beskjed om å holde meg i aktivitet (lett trening) men ikke jobb. Vet det er sjeldent svults men må innrømme tanken streifer meg mer enn jeg vil. Ts Anonymkode: cb746...eee
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 MR tas rutinemessig ved varige hodepiner, akutt hodepine med VAS over 7 (altså så vondt at du ikke klarer noe) og hodepine som endrer karakter (når du har kjent migrene). Du behøver ikke bekymre deg, selv om du er henvist til MR, legen din har gjort jobben sin Anonymkode: 55544...64a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 De vil ta MR for å utelukke at det ikke er noe farlig.. det betyr ikke at de tror det er noe farlig. legen er pliktig til å gjøre det. Anonymkode: 0c70b...937
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Ble litt satt ut der jeg satt. Legen ringte nevrologen mens jeg satt der fordi h*n var usikker om de måtte sjekke meg opp akutt. Men de ble enige om at MR burde taes i løpet av 14 dager. Ts Anonymkode: cb746...eee Det er vanlig å ta MR for å utelukke svulst, men det betyr ikke at det mistenkes sterkt at man har svulst. Det er vanlig å utelukke alvorlige sykdommer for å ikke overse det. Hodepine er dog ikke et vanlig symptom på svulst i hjernen. Jeg har selv tatt MR av hjernen både da jeg hadde hatt hodepine 2 uker i strekk og da jeg var kvalm 3 måneder i strekk. Anonymkode: 57f63...47d
Candiru Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har også tatt MR av hodet på grunn av migrene. Jeg begynte å få hyppigere anfall enn tidligere, og da ville legen sjekke det. Det er mange forskjellige ting som kan gi hodepine, og ikke bare svulster og migrene.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Migrene er en utelukkelses diagnose. Det er da opplagt at man må ta de undersøkelser som skal til for å utelukke alt annet. Det er helt vanlig med migrene.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 MR er standard så fort man oppsøker lege for hodepine og sykehistorien tilsier det. Vanlig ved migreneutredning. Selv vært igjennom deg nylig. Det må utelukkes andre grunner for migrenen -da migrene ikke vises på tester og sannsyneliggjøres ved å utelukke andre ting som forårsaket unormal hodepine. Anonymkode: bc5b3...701
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Morgenkvalme er et mer vanlig symptom på hjernesvulst enn hodepine. Så jeg ville ikke bekymret meg før jeg hadde fått svaret på MR. Tas for å utelukke noe mer alvorlig. Anonymkode: 42268...cd7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå