Knirke Skrevet 18. november 2020 #41 Skrevet 18. november 2020 Snekker kan ikke ha tettet det som tettes kan. Høres ut som dårlig arbeid! Har dere innredet kjeller, eller krypkjeller? Svaret finnes ofte i kjelleren, rundt rør, ventiler og pipe. Stålull og isolasjon holder ikke, dere må tette med byggskum og musenetting i stål. Ellers finnes det allergivennlige katter. Men i museår er det ofte for mye mus til at katten gidder. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #42 Skrevet 18. november 2020 Foreldrene mine slet med det der i mange år. Prøvde feller, gift og skadedyrfirma, uten hell. Til slutt skaffet de en katt, som spiste opp alle musene, og så knapt noe til dem igjen. Anonymkode: 8b6da...a30
Karve Skrevet 18. november 2020 #43 Skrevet 18. november 2020 Husk at mus er noen sleipe jævler som kommer seg inn på de merkeligste plasser. Vil de inn, så finner de seg en vei inn. Var et år der vi trolig fikk flere mus inn gjennom inngangsdøra (de smatt inn når vi gikk inn og ut) enn andre steder. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #44 Skrevet 18. november 2020 8 timer siden, Katten.2.0 skrev: NOAH mener jo at klappfeller også er ulovlige, så jeg ble litt i villrede når jeg leste deres uttalelse. Spesielt mtp at jeg trengte noe som kunne fange 50+ mus. Kom over uttalelsen etterpå, naturlig nok, og musebørste er satt opp (satte opp musebånd sist, men tydeligvis uten god nok effekt) - så satser på at det ikke trengs mer. WTF? Vet du hvor de sa det? Alt jeg fant var et fb-innlegg med en video med en gammeldags klappfelle av typen trebit med stålfjær. Disse gir jo både stor fare for seigpining og er ufyselige å håndtere, så dem er jeg enig med NOAH i at man bør unngå. Men moderne, godt konstruerte klappfeller er jo både sikre og raske, selv om NOAH helst ser at vi fanger musene levende og setter dem ut i skogen. Eller holder dem i varme, komfortable bur over vinteren så de kan settes ut i naturen til våren, slik noen i kommentarfeltet hadde gjort. (For å si det sånn: Så mange og store bur har jeg ikke plass til! 🤣 ) Anonymkode: 4c1e1...4f1
Katten.2.0 Skrevet 18. november 2020 #45 Skrevet 18. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: WTF? Vet du hvor de sa det? Alt jeg fant var et fb-innlegg med en video med en gammeldags klappfelle av typen trebit med stålfjær. Disse gir jo både stor fare for seigpining og er ufyselige å håndtere, så dem er jeg enig med NOAH i at man bør unngå. Men moderne, godt konstruerte klappfeller er jo både sikre og raske, selv om NOAH helst ser at vi fanger musene levende og setter dem ut i skogen. Eller holder dem i varme, komfortable bur over vinteren så de kan settes ut i naturen til våren, slik noen i kommentarfeltet hadde gjort. (For å si det sånn: Så mange og store bur har jeg ikke plass til! 🤣 ) Anonymkode: 4c1e1...4f1 Ah, da leste jeg litt vel fort!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #46 Skrevet 18. november 2020 24 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Ah, da leste jeg litt vel fort! Takk og lov! Nå ble jeg lettet. 🤣 Anonymkode: 4c1e1...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå