Skywalker Skrevet 31. oktober 2020 #21 Skrevet 31. oktober 2020 5 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Helt latterlig mye mus i år. Denne har fanget et tyvetalls mus på under ei uke her: http://fivegallonideas.com/bucket-mouse-trap/ Den har jeg testet. Fungerer glimrende! Men i år har jeg to buhunder som holder musene opptatt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #22 Skrevet 1. november 2020 På 30.10.2020 den 0.27, trøndermann38 skrev: Sett ut gift Nei! For det er farlig for dyr. Det har vært mange tilfeller av katter blant annet som har død eller blitt veldig syke av gift. Ts, har du vurdert sibirkatt? De er det mange som tåler Anonymkode: 080fe...4e4 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #23 Skrevet 1. november 2020 13 timer siden, Katten.2.0 skrev: Helt latterlig mye mus i år. Denne har fanget et tyvetalls mus på under ei uke her: http://fivegallonideas.com/bucket-mouse-trap/ Det er så sykt mye mus ja! Katten her kommer inn med en minst annenhver dag 🤯 aldri vært borti noe lignende her Anonymkode: 8055b...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #24 Skrevet 16. november 2020 Jeg har også fått mus i hus for første gang i mitt liv. Er på et rom på loftet som ikke brukes til annet enn lagring. Har gått 15 stk i fella siden igår kveld, helt vilt! Skal kjøpe sånn elektrisk felle som tar flere når butikkene får det inn igjen. Kattene mine fanger også stadig mus ute. Har tettet igjen alle tenkelige sprekker og bestilt elektrisk museskremmer fra Europris, gleder meg til den kommer og håper den virker. Clasern har også en som er litt billigere, men den hadde fått så dårlig kritikk, så den droppet jeg. Syns også den på Europris så bedre ut. Skal også få skadedyrfirma på besøk. Har vært museår før også, men aldri så ekstremt som nå. Var museår i 2016 og, men da hørte vi ikke krasling i veggene engang. Anonymkode: 827e0...483 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #25 Skrevet 17. november 2020 På 30.10.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev: Har satt opp masse feller, som blir fangst i hver dag. Problemet er at det er altfor masse mus i år, klarer nesten ikke ta det unna😟 Har prøvd å tette alle tenkelige steder hvor de kan komme inn, og prøver å holde det ryddig rundt huset. Har hørt at salmiakk kan hjelpe, så har skvettet det rundt hele huset, i håp om å holde de borte. Er det noen som har ideer til hva annet som kan hjelpe? Anonymkode: 8aa36...50d Nei! Nei! Nei! Salmiakk kan minne om urin. (Markering) Noe som igjen kan føre til at dyr (både mus og katt) kan bli tiltrukket av lukten. Anonymkode: a4779...fab
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #26 Skrevet 17. november 2020 Har musejager i bobilen. Ikke fått en mus inne i år. Noe som er veldig unormalt. Så må jo være den elektriske musepekeren som gjør det. Den billigste jula hadde, da jeg ikke hadde troen på slikt. Anonymkode: d102e...4dc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #27 Skrevet 17. november 2020 Peker=jager Anonymkode: d102e...4dc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #28 Skrevet 17. november 2020 På 30.10.2020 den 11.36, AnonymBruker skrev: DA FÅR DU SKAFFE DEG EN SLANGE ELLER RØYSKATT ELLER ILDER ELLER GREVLING ELLER HAUK!!! ELLER ET ANNET DYR SOM SPISER GNAGERE!!! ØGLE KANSKJE!?!?!? JEG TROR FUGLEEDDERKOPP OGSÅ SPISER MUS!?!?!?!? TING ER IKKE SÅ VANSKELIG SÅ LENGE DU ER LØSNINGSORIENTERT!!! Anonymkode: 5fd75...45d 🤣🤣🤣🤣🤣 døøør Anonymkode: fba19...acf 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #29 Skrevet 17. november 2020 Hva med å skaffe deg en robotstøvsuger? Kanskje musene blir redde, for de sniker seg vell frem når du ikke ser? Anonymkode: fba19...acf
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #30 Skrevet 17. november 2020 Ikke ha mat fremme. Matlukt tiltrekker mus. Kast matsøppel etter hvert måltid. Anonymkode: 561c2...389
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #31 Skrevet 17. november 2020 På 30.10.2020 den 0.37, Oppgitt78 skrev: Ikke alltid så koselig når de ender opp med å råtne inne i en vegg.. Eller at katter kan spise det 😢 Anonymkode: 09342...bdc
Wedding Skrevet 17. november 2020 #32 Skrevet 17. november 2020 På 30.10.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev: Har satt opp masse feller, som blir fangst i hver dag. Problemet er at det er altfor masse mus i år, klarer nesten ikke ta det unna😟 Har prøvd å tette alle tenkelige steder hvor de kan komme inn, og prøver å holde det ryddig rundt huset. Har hørt at salmiakk kan hjelpe, så har skvettet det rundt hele huset, i håp om å holde de borte. Er det noen som har ideer til hva annet som kan hjelpe? Anonymkode: 8aa36...50d Har ikke fått noe mus inne i huset etter at jeg begynte å sette ut flasker med salmiakk nede i sokkelen, har gjort dette i flere år nå, funker fjell.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #33 Skrevet 17. november 2020 På 1.11.2020 den 0.40, Katten.2.0 skrev: Helt latterlig mye mus i år. Denne har fanget et tyvetalls mus på under ei uke her: http://fivegallonideas.com/bucket-mouse-trap/ Altså - disse fellene er ikke lovlige i Norge. Landbruksdepartementet har i brev av 20.10.1994 konkludert med at drukning av dyr er en avlivingsmetode som strider mot dyrevernloven. Dette er dyreplageri!! Anonymkode: 7a4d6...f76 2
Katten.2.0 Skrevet 17. november 2020 #34 Skrevet 17. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Altså - disse fellene er ikke lovlige i Norge. Landbruksdepartementet har i brev av 20.10.1994 konkludert med at drukning av dyr er en avlivingsmetode som strider mot dyrevernloven. Dette er dyreplageri!! Anonymkode: 7a4d6...f76 Fikk med meg det etter jeg hadde satt dem opp. Disse fellene som slår ned over musene er vel heller ikke lovlige?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #35 Skrevet 17. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å skaffe deg en robotstøvsuger? Kanskje musene blir redde, for de sniker seg vell frem når du ikke ser? Anonymkode: fba19...acf Da må du i så fall ha robotstøvsugeren gående 24/7, og så kan du jo se hvem som holder ut lengst av deg og musene. De lar seg i alle fall ikke skremme av en robotstøvsuger under "normal" bruk. Her snakker jeg av erfaring. 1 time siden, Katten.2.0 skrev: Fikk med meg det etter jeg hadde satt dem opp. Disse fellene som slår ned over musene er vel heller ikke lovlige? Hva slags feller tenker du på her? Anonymkode: 4c1e1...4f1
Rucula Skrevet 17. november 2020 #36 Skrevet 17. november 2020 På 30.10.2020 den 11.36, AnonymBruker skrev: DA FÅR DU SKAFFE DEG EN SLANGE ELLER RØYSKATT ELLER ILDER ELLER GREVLING ELLER HAUK!!! ELLER ET ANNET DYR SOM SPISER GNAGERE!!! ØGLE KANSKJE!?!?!? JEG TROR FUGLEEDDERKOPP OGSÅ SPISER MUS!?!?!?!? TING ER IKKE SÅ VANSKELIG SÅ LENGE DU ER LØSNINGSORIENTERT!!! Anonymkode: 5fd75...45d Hahahahaha🤣 nå lo jeg godt
Katten.2.0 Skrevet 17. november 2020 #37 Skrevet 17. november 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Da må du i så fall ha robotstøvsugeren gående 24/7, og så kan du jo se hvem som holder ut lengst av deg og musene. De lar seg i alle fall ikke skremme av en robotstøvsuger under "normal" bruk. Her snakker jeg av erfaring. Hva slags feller tenker du på her? Anonymkode: 4c1e1...4f1 La meg omformulere: Hvilke feller er egentlig lovlige? Det er såpass store mengder i år at disse levende fellene vil få musene til å drepe hverandre.
jukkapalme Skrevet 17. november 2020 #38 Skrevet 17. november 2020 På 30.10.2020 den 11.36, AnonymBruker skrev: DA FÅR DU SKAFFE DEG EN SLANGE ELLER RØYSKATT ELLER ILDER ELLER GREVLING ELLER HAUK!!! ELLER ET ANNET DYR SOM SPISER GNAGERE!!! ØGLE KANSKJE!?!?!? JEG TROR FUGLEEDDERKOPP OGSÅ SPISER MUS!?!?!?!? TING ER IKKE SÅ VANSKELIG SÅ LENGE DU ER LØSNINGSORIENTERT!!! Anonymkode: 5fd75...45d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #39 Skrevet 18. november 2020 20 minutter siden, Katten.2.0 skrev: La meg omformulere: Hvilke feller er egentlig lovlige? Det er såpass store mengder i år at disse levende fellene vil få musene til å drepe hverandre. Aha, så du mener feller som ikke dreper musene? Jeg kjenner heller ikke lovligheten, men er uansett skeptisk til levende fangst. For det første må man frakte musene temmelig langt unna for at de ikke bare skal komme inn igjen ved første anledning. For det andre vet jeg ikke hvordan mus reagerer på å være fanget med levende artsfrender på liten plass. Men jeg har sett hvordan de reagerer på å være levende fanget med døde artsfrender, og det er ikke pent. 🤢 Jeg satser på å gjøre kort prosess og drepe dem så raskt, effektivt og smertefritt som mulig. Kvalitetsfeller som dreper raskt i stedet for å seigpine er tingen. Favoritten er Victor Multikill. Når det gjelder klappfeller: En av disse klarte jeg å utløse over tommelknoken, og de var så slappe i fjæra at det knapt gjorde vondt. Slike vil jeg ikke ha i hus. Disse er bra når de er nye, men fjæra blir slakk etter hvert, og da sitter du der med mus som spreller i fella uten å dø. Disse er gode, og har fordelen av at de går i stykker når de blir for gamle. Null sjanse for slakk fjær, plasten ryker først. Anonymkode: 4c1e1...4f1
Katten.2.0 Skrevet 18. november 2020 #40 Skrevet 18. november 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Aha, så du mener feller som ikke dreper musene? Jeg kjenner heller ikke lovligheten, men er uansett skeptisk til levende fangst. For det første må man frakte musene temmelig langt unna for at de ikke bare skal komme inn igjen ved første anledning. For det andre vet jeg ikke hvordan mus reagerer på å være fanget med levende artsfrender på liten plass. Men jeg har sett hvordan de reagerer på å være levende fanget med døde artsfrender, og det er ikke pent. 🤢 Jeg satser på å gjøre kort prosess og drepe dem så raskt, effektivt og smertefritt som mulig. Kvalitetsfeller som dreper raskt i stedet for å seigpine er tingen. Favoritten er Victor Multikill. Når det gjelder klappfeller: En av disse klarte jeg å utløse over tommelknoken, og de var så slappe i fjæra at det knapt gjorde vondt. Slike vil jeg ikke ha i hus. Disse er bra når de er nye, men fjæra blir slakk etter hvert, og da sitter du der med mus som spreller i fella uten å dø. Disse er gode, og har fordelen av at de går i stykker når de blir for gamle. Null sjanse for slakk fjær, plasten ryker først. Anonymkode: 4c1e1...4f1 NOAH mener jo at klappfeller også er ulovlige, så jeg ble litt i villrede når jeg leste deres uttalelse. Spesielt mtp at jeg trengte noe som kunne fange 50+ mus. Kom over uttalelsen etterpå, naturlig nok, og musebørste er satt opp (satte opp musebånd sist, men tydeligvis uten god nok effekt) - så satser på at det ikke trengs mer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå