Gå til innhold

hund står alene ute i oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hunden er utenfor en resturant, som i følge google er stengt, jeg har ikke vært nede å sett (bor rett ved) den har stått knyttet der i to timer nå. jeg er veldig uskker om det er noe jeg bør gjøre med det? er vel ikke lovlig. men hvor lenge skal jeg vente med å gjøre noe, hvem kontakter jeg evt? er ikke noen som går forbi.

Anonymkode: bfd37...252

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring falken eller politiet? Kjempebra at du bryr deg. Stakkars hund ❤️❤️❤️

Anonymkode: 7d487...a5d

• Liker 8
Skrevet

Kontakt Falken? Hunder skal ikke stå bundet slik alene. Det kan komme hvem som helst som tar den med seg, inkludert folk som ender opp med å mishandle hunden. Ta kontakt med Falken. Dersom hundens rette eier er interessert i å ha tilbake hunden sin så vil eieren bli rådet til å kontakte Falken, da det er normen at Falken tar inn løshunder. 

Anonymkode: 6d558...0e7

• Liker 3
Skrevet

Falken ja. Det er ikke lov å hensette dyr i hjelpesløs tilstand 

Anonymkode: ce8c0...015

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor mener dere man skal ringe en privat aktør? Ring politiet.

Skrevet

Hvordan gikk det med hunden? 

Anonymkode: 5558a...5c1

• Liker 2
Skrevet

Sånne eiere burde ikke få lov til å ha hund.

Anonymkode: 5a1ef...4b1

• Liker 4
Skrevet

Kanskje litt for sent nå. Skjer det igjen, ringer du politiet og forklarer situasjonen. Si at du har mulighet til å ta hunden hjem fram til eier er funnet. Hør med nærmeste dyrevernforening om de har chipleser. Envt så spør du politiet om du kan kjøre hunden til nærmeste Falck, dersom du vet at det er de som tar seg av hittehunder. Innimellom er denne løsningen bedre enn å bare ringe politiet. For politiet har som oftest annet å prioritere enn en hund som står utenfor en resturant. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan gikk det med hunden? 

Anonymkode: 5558a...5c1

Den ble etter 2 og en halv time hentet, av en. Synes fortsatt ikke det var greit, var jo sent på kvelden, så neste gang ringer jeg! Er dumt at hvem som helst kan skaffe seg dyr 😕

Anonymkode: bfd37...252

• Liker 3
Skrevet

Det er kaldt i Oslo nå, spesielt hvis man skal sitte/stå stille så lenge. Å forlate hunder på den måten er ulovlig og staffes med bot. Bare å ringe politiet neste gang.

Anonymkode: 8375c...480

• Liker 2
Skrevet
På 30.10.2020 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Det er kaldt i Oslo nå, spesielt hvis man skal sitte/stå stille så lenge. Å forlate hunder på den måten er ulovlig og staffes med bot. Bare å ringe politiet neste gang.

Anonymkode: 8375c...480

Det kan også faktisk straffes med fengsel. 

Anonymkode: 228d6...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...