Gå til innhold

Er så drittlei meg selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble singel for 1,5 år siden, og gikk rett til å ha en som jeg ble veldig glad i men klarte å «ødelegge» det med å ikke gi av meg selv da jeg nettopp var blitt singel. Etter dette har jeg følt niks og nada, bortsett fra en følelse av tomhet, lei meg og likegyldig. Jeg har hatt mange fine menn som ønsket meg, men har vært meget useriøs og hatt sex med flere menn dette året enn før jeg var i forhold. Hva er det som feiler meg? 

Nå har jeg hatt en jeg ligger fast med, som egentlig behandler meg dårlig. Han ønsker ikke å bli kjent med meg eller bruke noe som helst tid utenom sex. Vi har møttes flere ganger i uken, men i det siste har han droppet avtaler og lignende. Da går det opp for meg at jeg kanskje liker denne fyren (hvorfor i all verden gjør jeg det) og blir irritert for at han dropper avtaler. Nå tenker jeg at han er med andre (som han er i sin fulle rett til da vi bare har sex), og blir derfor irritert og fjerner han over alt uten engang å gi forklaring. Hvorfor er jeg slik? Jeg er så drittlei av meg selv. 

Tror også jeg fremstår som kald og likegyldig til menn generelt, noe jeg ikke var før jeg ble singel. Syns dette er helt rart med tanke på at jeg er over eksen min for lenge siden 

Anonymkode: 37eb8...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du er drittlei av deg selv kan være en positiv ting, fordi ingen gidder å forandre seg selv før de er lei av sin egen drit.

Anonymkode: 282ba...e96

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At du er drittlei av deg selv kan være en positiv ting, fordi ingen gidder å forandre seg selv før de er lei av sin egen drit.

Men jeg er så drittlei menn også

Skrevet

Er du drittlei menn burde du vel ta en pause fra de?

Anonymkode: db59c...796

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er så drittlei menn også

Ja, kanskje tiden du bruker på menn er en del av det du bør forandre med deg selv da, for å ikke være drittlei av deg selv lenger.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du drittlei menn burde du vel ta en pause fra de?

Anonymkode: db59c...796

Ja det ville jo vært det lureste men jeg klarer ikke avstå fra å ha sex. Derfor det var bra å ha en fast, men nå har jeg tydeligvis fått følelser for han som egentlig er en dritt 

Skrevet

Man tiltrekker seg det man er klar for og det man tror man fortjener. Problemet her er derfor at du trenger å jobbe med selvtilliten og selvbildet ditt før du involverer deg med menn. Jeg vet ikke hvordan ditt forrige forhold var? Men jeg sliter veldig mye med det samme som deg, fordi jeg lenge var i et forhold som knuste selvtilliten min totalt (han var utro, rusa seg, til tider voldelig), og har lenge hatt vanskeligheter med å tro på at jeg fortjener kjærlighet. Da er det lett å involvere seg med menn som kun vil ha sex og som behandler en som dritt, fordi det er lettere å akseptere enn å skulle stole på en som liker en for den man er (hvis det ga mening). Grunnen til at du har «følelser» for denne fyren er fordi han bekrefter det dårlige selvbildet du allerede har, men det er ikke ekte følelser men en illusjon. Du dyrker det dårlige selvbildet ditt gjennom å møte han. Vil derfor råde deg til å kutte han ut, droppe dating helt en periode og la deg selv heale etter forholdet du har vært i. Å gå til psykolog kan også være veldig nyttig 😊

Anonymkode: 159c2...134

• Liker 6
Gjest celine9292
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man tiltrekker seg det man er klar for og det man tror man fortjener. Problemet her er derfor at du trenger å jobbe med selvtilliten og selvbildet ditt før du involverer deg med menn. Jeg vet ikke hvordan ditt forrige forhold var? Men jeg sliter veldig mye med det samme som deg, fordi jeg lenge var i et forhold som knuste selvtilliten min totalt (han var utro, rusa seg, til tider voldelig), og har lenge hatt vanskeligheter med å tro på at jeg fortjener kjærlighet. Da er det lett å involvere seg med menn som kun vil ha sex og som behandler en som dritt, fordi det er lettere å akseptere enn å skulle stole på en som liker en for den man er (hvis det ga mening). Grunnen til at du har «følelser» for denne fyren er fordi han bekrefter det dårlige selvbildet du allerede har, men det er ikke ekte følelser men en illusjon. Du dyrker det dårlige selvbildet ditt gjennom å møte han. Vil derfor råde deg til å kutte han ut, droppe dating helt en periode og la deg selv heale etter forholdet du har vært i. Å gå til psykolog kan også være veldig nyttig 😊

Tusen takk for fint svar 😊 Mitt siste forhold var skikkelig vondt, mye løgner og ting om andre jenter som gjorde at jeg hadde så lavt selvbilde på slutten at jeg tenkte på å ta livet mitt så ikke akkurat bra. Jeg skal prøve å gå til psykolog, har fått henvisning men tar lang tid å få time. 

Men jeg kan eksempel møte snille menn men da kjeder jeg meg, spesielt om de ikke er bestemt og dominerende og det er ofte slike menn som er drittsekker.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i hvert ord! 👍🏽👍🏽👍🏽 Det er akkurat sånn som du beskriver!

Anonymkode: 67de3...ecd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...