Gå til innhold

"Meg først"


Fremhevede innlegg

Skrevet

Full stans i all innvandring, uansett.

Heldigvis tok media til vett og sluttet å skrive om Moria litt etter at det brant. Det ble for mye for mange, som hodestups skulle ta inn alle sammen.

Stavrum hadde en kanonartikkel om dette. Mener at tallene var slik at for hver Moriaflyktning en tok inn, var det 15000 som da ikke fikk noe hjelp i det hele tatt.

Anonymkode: a0cfb...10f

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kunne hjelpe andre er betinget i at man selv har et overskudd. Har man ikke overskudd med tanke på økonomi, tid eller kunnskaper så kan man heller ikke hjelpe andre. 

Anonymkode: 0ec06...d83

Skrevet

Strengere kontroll på de som kommer. Ref det som skjedde i Nice nettopp. En av de såkalte båtflyktningene som kommer. Og i hvilket ærend....  Ødelegge vestlige demokrati. Hvor mange slike sovende celler har vi i Norge og i Europa. Trådstarter er i beste fall naiv. 

  • Liker 1
Skrevet

Og hva skjer hvis vi tar inn "så mange vi kan"?

Tror du Norge forblir et trygt land med haugevis av folk som har helt annen kultur og syn på ting enn oss? Religion? For ikke å snakke om kriminalitet? Hva tenker du fremover, når disse innvandrerne føder haugetalls av barn? Skal det ikke være plass til nordmenn etterhvert, er det greit?

Hva tenker du om alle nordmenn som ikke får hjelp til psykiske problemer, så skal vi ta inn haugevis av folk som har opplevd den ene traumatiske hendelser etter den andre? Og når disse personene med traumer skal oppdra barn så er sannsynligheten stor for at disse også trenger hjelp. 

Hva med uføretrygd? Har vi nok penger til å fø haugevis av innvandrere som ikke klarer eller vil jobbe? Hvordan vil velferden i Norge se ut etterhvert? 

Når en fattig person kommer til Norge å ser hvordan vi lever her, vil de gjerne ja mer og selvfølgelig ha alle godene vi har. Har vi faktisk råd til det? Eller er det bedre å hjelpe dem der de er, hvor de også har likesinnede? 

And the list goes on..... 

Vi kan faktisk ikke risikere å ødelegge velferdsstaten vi lever i for at noen få av de fattige skal få hjelp. Vi må hjelpe de der de er, og da kan vi hjelpe langt flere. Ødelegger vi velferdsstaten så klarer vi ikke å hjelpe noen, hverken flyktninger, fattige eller oss selv. Er det noe du ønsker Ts? 

Anonymkode: efa3e...7e2

  • Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva skjer hvis vi tar inn "så mange vi kan"?

Tror du Norge forblir et trygt land med haugevis av folk som har helt annen kultur og syn på ting enn oss? Religion? For ikke å snakke om kriminalitet? Hva tenker du fremover, når disse innvandrerne føder haugetalls av barn? Skal det ikke være plass til nordmenn etterhvert, er det greit?

Menneskene er fra en annen kultur, men da må vi ha integrering slik at de tilpasset seg, samtidig som de også får lov å være seg selv. Barna som fødes blir jo norske akkurat som deg og meg, hvorfor skal vi lage et skille mellom dem og oss? 

Hva tenker du om alle nordmenn som ikke får hjelp til psykiske problemer, så skal vi ta inn haugevis av folk som har opplevd den ene traumatiske hendelser etter den andre? Og når disse personene med traumer skal oppdra barn så er sannsynligheten stor for at disse også trenger hjelp. 

Jeg tenker at de fra andre land som har opplevd traumer, trenger like mye psykisk helsehjelp som oss andre. Har du statistikk på den siste påstanden der? 

Hva med uføretrygd? Har vi nok penger til å fø haugevis av innvandrere som ikke klarer eller vil jobbe? Hvordan vil velferden i Norge se ut etterhvert? 

Jeg tenker vi må drive med integrering og hjelp de i jobb hvis de ikke får noe. Jeg kan ikke spå hva som vil skje, men synes det er viktigst å hjelpe de som trenger det. 

Når en fattig person kommer til Norge å ser hvordan vi lever her, vil de gjerne ja mer og selvfølgelig ha alle godene vi har. Har vi faktisk råd til det? Eller er det bedre å hjelpe dem der de er, hvor de også har likesinnede? 

Hvorfor skal vi være så grådige at vi må ha alle goder selv? Synes godt vi kan dele litt jeg, med folk som har mindre. 

And the list goes on..... 

Vi kan faktisk ikke risikere å ødelegge velferdsstaten vi lever i for at noen få av de fattige skal få hjelp. Vi må hjelpe de der de er, og da kan vi hjelpe langt flere. Ødelegger vi velferdsstaten så klarer vi ikke å hjelpe noen, hverken flyktninger, fattige eller oss selv. Er det noe du ønsker Ts? 

Jeg tror ikke at å ta inn flere flyktninger vil ødelegge velferdsstaten. 

Anonymkode: efa3e...7e2

 

Anonymkode: ec5c2...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...