Sheik Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg bruker ikke denne mailen noe særlig, så ikke krise (har en annen jeg heller bruker). Denne mailen blir hovedsaklig brukt for kundemedlemsskap i diverse apper og kundekataloger. Fordi jeg får så mye spam, tenkte jeg å bruke haveibeenpwned og der kom det opp 6 treff. Er det noe jeg selv kan gjøre for å bli kvitt spammen? Som å slette alle kontoer på sider jeg aldri bruker uansett? Og ja, jeg har byttet passord på alle sider tilknyttet denne epost-kontoen. Mye av spammen går i at jeg har fått overført masse bitcoins og må bekrefte konto, masse mailer om forbrukslån, test og få kjøleskap, og alt mulig rart. Til info har jeg ikke forbrukslån, har heller ikke søkt om å få det, og jeg har aldri kjøpt eller brukt bitcoins.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Det jeg gjorde var å rapportere e-postene jeg mottok som "spam",og da stoppet det etterhvert. Si opp unødvendige e-poster med reklametilbud,og logg inn på "Mine sider" hvis du har diverse kontoer,og kryss av for at du ikke ønsker tilbud om diverse tull. Da blir det som regel bedre etterhvert 👍 Anonymkode: 04795...4ca
Sheik Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg gjorde var å rapportere e-postene jeg mottok som "spam",og da stoppet det etterhvert. Si opp unødvendige e-poster med reklametilbud,og logg inn på "Mine sider" hvis du har diverse kontoer,og kryss av for at du ikke ønsker tilbud om diverse tull. Da blir det som regel bedre etterhvert 👍 Anonymkode: 04795...4ca Har merket alt som spam så langt. Det verste er at avsender står efaktura 😅 biter åpenbart ikke på, men irriterende med varsel om mail flere ganger i timen. Skal nok deaktivere varslene fra den kontoen i det minste.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har fått MYE spam i det siste, og en del om bitcoin også. Slike e-poster pleier å gå rett i spam, men jeg får dem i innboksen nå. Anonymkode: 824f9...9e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå