Gjest celine9292 Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Har fått negativ test og har mest sannsynlig influensa. Er feberfri men har kraftig hoste og sår hals fortsatt, kan jeg dra på jobb?
drikkerbrushverdag Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Du kan ha restsymptomer, men må ha god allmenntilstand. Det har du ikke ved kraftig hoste og sår hals. Dersom du smitter andre med forkjølelsen/influensaen din vil det bare forårsake mer fravær fordi andre må være hjemme fra jobb i påvente av negativ test. 2
Gjest celine9292 Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Da må jeg til legen å få sykemelding. Kan jeg dra til legen med disse symptomene når jeg har negativ test?
DanielDuppsko Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Går det ikke an å få en "digital" legetime nå om dagen? Eller å få en sykemelding over telefon? Høres i alle fall ut som en dårlig idé å sitte på et venterom på et legekontor med kraftig hoste. Der vil du kunne smitte folk som av ulike grunner har dårligere forutsetninger for å tåle en influensa, og du vil på samme måte som om du hadde dratt på jobben, kunne starte nye smittekjeder, med tilsvarende behov for karantene, testing osv. Smitter du legen din vil dette også gå ut over helsetilbudet der du bor. Sørg for at denne "smitten" stopper hos deg. 1
Gjest Optimo Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Hvorfor tror du det er en god ide å dra på jobb? Du smitter bare folk rundt deg, så må de bli hjemme og testes og tjo hei. Er du sjuk så blir du hjemme. Det gjaldt faktisk før korona og. Faen som jeg hater kollegaer som presser seg på jobb 'næh, det er ingenting' og smitter alle rundt seg med forkjølelse og norovirus og hva har vi.
Gjest celine9292 Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, Guile skrev: Hvorfor tror du det er en god ide å dra på jobb? Du smitter bare folk rundt deg, så må de bli hjemme og testes og tjo hei. Er du sjuk så blir du hjemme. Det gjaldt faktisk før korona og. Faen som jeg hater kollegaer som presser seg på jobb 'næh, det er ingenting' og smitter alle rundt seg med forkjølelse og norovirus og hva har vi. Ja jeg tenker det samme som deg og er helt enig altså. Jeg spør grunnet jeg har en sjef som absolutt ikke tar corona seriøst, og er irritert for jeg er borte. Hun mener jeg kan dra på jobb så lenge jeg bare hoster og ikke har feber
Neket Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg testet negativt men hadde så innihampen vondt i halsen. Jeg fikk IKKE gå til legen, han henviste meg til en av disse luftveisklinikkene de har satt opp rundtomkring. Fikk sykmelding via melding på helsenorge.no. For de på legekontoret ba meg heller bruke portalen da jeg ringte dem.
drikkerbrushverdag Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 2 hours ago, celine9292 said: Da må jeg til legen å få sykemelding. Kan jeg dra til legen med disse symptomene når jeg har negativ test? Ring legekontoret. Legen min ordnet videosamtale da jeg måtte ha sykemelding. 1
Gjest Optimo Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 43 minutter siden, celine9292 skrev: Ja jeg tenker det samme som deg og er helt enig altså. Jeg spør grunnet jeg har en sjef som absolutt ikke tar corona seriøst, og er irritert for jeg er borte. Hun mener jeg kan dra på jobb så lenge jeg bare hoster og ikke har feber Skjønner. Som andre har påpekt her, ring legen så ordner de sikkert videokonsultasjon. Og sykemelding hvis det er nødvendig. God bedring til deg (og sjefen din... kan ikke være helt god stakkars, som er så steil på fravær nå om dagen)
VildeS Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg testet negativt, var skikkelig forkjøla. Var borte fra jobb i en uke, tre dager egenmelding og resten sykemelding. Ringte legekontoret, og fikk sykemelding uten å måtte møte opp fysisk.
Anbefalte innlegg