Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel ostehøvel som høvler osteskiver med riller. Det gidder jeg ikke lenger, så jeg vil ha en ny. Men jeg vil ha en skikkelig skarp og god ostehøvel, som skjærer og høvler osten uten å "mose" kantene i samme slengen pga sløvhet.

For å unngå bomkjøp, tenkte jeg å høre her, med KGs forbrukere :) Noen som har en virkelig god ostehøvel å anbefale? Vil helst kjøpe på nettet. Om du har en link i samme slengen, blir jeg veldig glad!

Takk!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

https://www.illumsbolighus.no/shop/ostehoevel-taakeblaa-900934037

Jeg har denne, den er sinnsykt god. :) Har og en som tilhører hardanger bestikket mitt som er den beste men den har riller. :P 

Ja Bjørklund har gode ostehøvler og de kommer i flere farger og utførelser. God gammel norsk klassisker :) 

Anonymkode: c7d12...386

Skrevet (endret)
10 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

https://www.illumsbolighus.no/shop/ostehoevel-taakeblaa-900934037

Jeg har denne, den er sinnsykt god. :) Har og en som tilhører hardanger bestikket mitt som er den beste men den har riller. :P 

Ok, takk for tips. Er dette den samme? Bare bittelitt billigere?

EDIT;

ooops, for en fraktkostnad. Dropper nettkjøp for en liten ostehøvel, ja.

Ser det selges Bjørklund ostehøvler hos Kitchn. Det tror jeg at vi har på et nært kjøpesenter her, så da kan jeg heller gå dit og kjøpe en selv og spare frakta.

Endret av Million
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/9007011/

Anonymkode: 97328...d77

Takk for linken! :) Leser artikkelen nå. Kanskje det blir en tur på Clas O istedet!

Skrevet

Jeg kjøpte min Bjørklund-høvel på Coop OBS.

Anonymkode: 04c3b...6ea

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte min Bjørklund-høvel på Coop OBS.

Anonymkode: 04c3b...6ea

Takk for tips, men jeg har ingen Coop OBS i noen nærhet (jeg har ikke bil). 

Tenker det blir ostehøvelen som er testvinner i artikkelen det linkes til ovenfor. Fra Clas Ohlson av alle steder :)

Skrevet

Har en i plast som er helt fantastisk, den er spiss fremme. Trodde den skulle være skikkelig dårlig men er den beste jeg har hatt.

Anonymkode: 36faf...474

Skrevet

Jeg kjøpte den til under en hundrelapp på en eller annen kampanje Kitch'n hadde. Men ser du har tenkte å prøve den fra Clas nå, så du får gi lyd om den er god... 😄 Er på jakt etter en ostehøvel som skjærer tykkere skiver jeg nå...

Skrevet
8 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg kjøpte den til under en hundrelapp på en eller annen kampanje Kitch'n hadde. Men ser du har tenkte å prøve den fra Clas nå, så du får gi lyd om den er god... 😄 Er på jakt etter en ostehøvel som skjærer tykkere skiver jeg nå...

Ok. Skal rapportere her i tråden. Regner med å ta en tur til Clas O i morgen eller noe sånt.

Skrevet

Jeg kjøpte min på ICA for sånn ca hundre år siden (2005?), den gangen de førte Fiskars kjøkkenutstyr. Den er like god nå som da.

Skrevet
28 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Prøv å bøye bladet litt, hvis du gir den litt mer vinkel så skjærer den tykkere skiver :) Jeg har to, en som er nesten flat, og en som har mer vinkel, de skjærer helt forskjellige tykkelser til forskjellige ting :)

Skrevet
1 time siden, Minya skrev:

Prøv å bøye bladet litt, hvis du gir den litt mer vinkel så skjærer den tykkere skiver :) Jeg har to, en som er nesten flat, og en som har mer vinkel, de skjærer helt forskjellige tykkelser til forskjellige ting :)

Omg, det hadde jeg ikke en gang tenkt på😅 Flott, det skal jeg prøve, har en guttunge som elsker tykke skiver med ost🤗

Skrevet (endret)
På 29.10.2020 den 12.40, FrøkenMånestråle skrev:

Har nå kjøpt og testet Coline ostehøvel, testvinneren fra TV2 testpanel, og ja, den er bra! :)

Har bare brukt den et par ganger, men den er veldig god så langt, og skjærer passe tynne, fine skiver uten å "knøvle" ostekanten. Akkurat hva jeg var på jakt etter. Og så kostet den bare 40 kroner! Det er jo en bonus!

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
På 29.10.2020 den 11.53, Million skrev:

Jeg har en gammel ostehøvel som høvler osteskiver med riller. Det gidder jeg ikke lenger, så jeg vil ha en ny. Men jeg vil ha en skikkelig skarp og god ostehøvel, som skjærer og høvler osten uten å "mose" kantene i samme slengen pga sløvhet.

For å unngå bomkjøp, tenkte jeg å høre her, med KGs forbrukere :) Noen som har en virkelig god ostehøvel å anbefale? Vil helst kjøpe på nettet. Om du har en link i samme slengen, blir jeg veldig glad!

Takk!

Jeg har to av fiskars sine. Beste ostehøvelen getFile.ashx?id=89274

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også den. En sort og en hvit.  :jepp:  Knallgod! 

Skrevet
På 31.10.2020 den 12.37, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har også den. En sort og en hvit.  :jepp:  Knallgod! 

Haha, jeg har også en av hver farge :)

Skrevet

Ostehøvel er vanskelig, jeg har opplevd mange ganger at det er forskjell på to ostehøvler av samme merke/modell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...