AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Er det noen som har en lege i en annen by? Jeg har fastlegen min i Oslo, egentlig mest fordi da vi flyttet til denne byen i indre østfold, hørte jeg at legene her ikke er noe greie. Det er heller ikke veldig langt å kjøre. Men nå skal vi flytte enda lenger vekk, til en by jeg har bodd tidligere, og jeg har virkelig ikke lyst til å bytte. Det er jo ikke ofte man drar til legen, men nå er jeg gravid og jeg har valgt å dra til henne fremfor jordmor fordi hun er utrolig flink, det er ekstremt viktig for meg. Vi har også familie i Oslo, så det blir jo en dagstur. Grunnen til at jeg spør, er det egentlig nødvendig å bytte til hjembyen om det egentlig går an å ta en dagstur? Anonymkode: 4d686...d31
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Du kan fint ha fastlegen i nabokommunen om du vil. Ingen regler mot det Anonymkode: 3696f...e19
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har legen min i en annen by. Jeg har aldri vært fornøyd med noen fastleger, men han her er super. Så jeg nekter å bytte før jeg eventuelt blir tvunget 😛 Anonymkode: aca4c...cff
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Du har lov å ha fastlege i en annen kommune, ja. Så er det jo opp til deg om du ønsker bruke så mye tid på å reise frem og tilbake. Anonymkode: cff5a...974
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Nei, ikke så lenge du er forberedt på langtur som du sier. Anonymkode: 91bd9...407
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Takk for svar 😊. Anonymkode: 4d686...d31
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Det blir jo opp til deg. Men ser for meg at man med baby/barn kanskje drar litt oftere til legen, så spørs om det ikke blir tungvint for deg å reise så langt. Anonymkode: 1950d...743
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Du kan ha fastlege hvor du vil. Men velger du å ha fastlege så langt unna at det krever en dagstur, så vil det jo blir problematisk for deg om det oppstår noe der det er fastlegens om skal følge deg opp. Mye overføres i økende grad til fastlegen, så hvis du f.eks får trøbbel i svangerskapet (eller etterpå) og må ha en dagstur for å få legetime, så er det jo ikke videre praktisk. du kan heller ikke forvente at legevakten stiller opp fordi fastlegen din er i en annen by, i så fall må du ha penger til å gå privat. Anonymkode: 4ee08...2f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå