Gå til innhold

Psykisk utbrent ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skriver her for jeg sliter med å åpne meg opp for leger og psykologer.. 

Jeg har lenge slitt med at jeg er så utrolig trett og sliten. For 1,5 år siden sluttet jeg i hjemmesykepleien etter 5 år, da jeg var utbrent. Etter å ha jobbet mye kveld-dag- kveld. Jobbet meg i hjel og jobbet nesten alle helger. 
jeg har opplevd en del traumer som jeg tror nå kanskje kan være grunnen til at jeg er så sliten og trøtt ? 
Jeg har oppleves fysisk og psykisk vold i mitt første forhold, en traumatiserende abort der jeg så fosteret. Jeg var 12 uker på vei. 
Jeg var i et annet forhold hvor det var mye rus, jeg havnet utpå, men klarte å ta meg sammen etter noen mnd. Det var også drøy utroskap, psykisk vold og han prøvde å ta livet sitt og endte opp på sykehus. 
Jeg opplevde også mobbing gjennom hele barneskolen og indirekte mobbing og utestenging på ungdomskolen. Jeg sliter veldig med å slippe noen innpå meg. og jeg sliter veldig med å åpne meg for en psykolog og lege om at disse tingene har satt sine spor. 

Noen som har noen råd? Eller om noen har opplevd å bli psykisk utbrent etter traumer som vil skrive her ? 🙂

Anonymkode: 1bd92...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være stresset pga alt, det du kjenner nå. Da bør du roe ned og ta vare på deg selv. For sikkerhetsskyld er det sikkert greit å ta en tur til legen og ta noen blodprøver, vitaminer, mineraler og stoffskiftet. 

Anonymkode: 49742...3f3

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være stresset pga alt, det du kjenner nå. Da bør du roe ned og ta vare på deg selv. For sikkerhetsskyld er det sikkert greit å ta en tur til legen og ta noen blodprøver, vitaminer, mineraler og stoffskiftet. 

Jeg har vært hos legen og sjekket alt, mangler visst ingenting. 
-Ts 

Skrevet
På 29.10.2020 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver her for jeg sliter med å åpne meg opp for leger og psykologer.. 

Jeg har lenge slitt med at jeg er så utrolig trett og sliten. For 1,5 år siden sluttet jeg i hjemmesykepleien etter 5 år, da jeg var utbrent. Etter å ha jobbet mye kveld-dag- kveld. Jobbet meg i hjel og jobbet nesten alle helger. 
jeg har opplevd en del traumer som jeg tror nå kanskje kan være grunnen til at jeg er så sliten og trøtt ? 
Jeg har oppleves fysisk og psykisk vold i mitt første forhold, en traumatiserende abort der jeg så fosteret. Jeg var 12 uker på vei. 
Jeg var i et annet forhold hvor det var mye rus, jeg havnet utpå, men klarte å ta meg sammen etter noen mnd. Det var også drøy utroskap, psykisk vold og han prøvde å ta livet sitt og endte opp på sykehus. 
Jeg opplevde også mobbing gjennom hele barneskolen og indirekte mobbing og utestenging på ungdomskolen. Jeg sliter veldig med å slippe noen innpå meg. og jeg sliter veldig med å åpne meg for en psykolog og lege om at disse tingene har satt sine spor. 

Noen som har noen råd? Eller om noen har opplevd å bli psykisk utbrent etter traumer som vil skrive her ? 🙂

Om du har jobbet så mye inkludert nesten alle helger så har du grunn nok bare der. Det blir en overbelastning som bruker tid på å slippe. Resten kan være traumatiserende det også, men noen ganger er det best å glemme fortiden å gå videre. Man er ikke alltid tjent med å grave opp døde hunder.

Anonymkode: 7c98d...952

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Ts 

Psykisk stress og traumer kan sette seg i kroppen. Jeg fikk en lignende reaksjon for par år siden, men trodde det var mild /moderat depresjon som ville gå over. Den sitter enda i, men i mindre grad. Hvis du har vanskelig for å åpne deg, kan det hjelpe å skrive og ta det med til legen og ev. til time hos psykolog. 

Jeg har en fysisk sykdom som gir fatique og må passe på å balansere hva jeg gir energi til, finne balanse mellom hvile og aktivitet. Det synes jeg er vanskelig. Har lett for å sette press på meg selv, det går utover søvn, men i perioder går det bedre. Er 80 prosent sykemeldt nå. 

Anonymkode: 0b3cf...54c

Skrevet

Jeg hadde en vanskelig barndom med mobbing, rus, vold og omsorgssvikt, og det kan disukteres hvorvidt de psykiske plagene mine kommer fra det eller arv eller begge deler, det er egentlig ikke så relevant, men jeg fikk aldri hjelp for dette.  Jeg satte det bevisst til side for at jeg aldri hadde tid, penger eller overskudd til å be om hjelp og klare å ta til meg hjelpen. Men til slutt opplevde jeg at alt dette innhentet meg året jeg skulle bli 30 og møtte den berømte veggen. Det var først da jeg fikk en diagnose innen personlighetsforstyrrelse. Jeg plages med angst, depresjon og selvskading som på en måte er "bakt inn" i min PF. Så du skal ikke se bort i fra at alle faktorene du nevner her bidrar. Jeg startet nylig på antidepressiva og jeg er et nytt menneske! Skal også i mer behandling som jeg håper jeg klarer å gjøre meg mer nytte av nå som jeg går på medisin(forsøkte da jeg var 30, forsøker igjen nå etter 2 år).

Anonymkode: 780a4...ffa

Skrevet
På 30.10.2020 den 15.59, AnonymBruker skrev:

-Ts 

Det er mulig, men det svaret fikk jeg også.. og det var likevel stoffskiftet.. Men jeg hadde selvsagt mange flere symptomer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...