Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

er oppi og har vært oppi en tøff situasjon etter at jeg begynte leie en leilighet. Har ikke så lyst å dele for mange detaljer her, men er flere ( også LBF) som påpeker hvor fælt dette er. Jeg trenger juridisk hjelp for å ikke bli lurt og satt i en enda tøffere økonomisk situasjon. Utleier prøver seg og er som om jeg som leietaker ikke har så mye jeg skulle ha sagt. 

Anonymkode: d19a6...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje gi litt mer informasjon? Om det er en problemstilling som ikke kan kjennes igjen? Hva er LBF?

Anonymkode: 21efc...4c9

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje gi litt mer informasjon? Om det er en problemstilling som ikke kan kjennes igjen? Hva er LBF?

Anonymkode: 21efc...4c9

Ettersom jeg er midt oppi dette nå så har jeg ikke så lyst å dele så mye. Har ikke lyst å måtte få noe som kan skade meg på noen måter, og har heller ikke lyst å "henge" ut utleierne. La oss bare si at etter signering av kontrakt så dukket det opp mangler, og flere av disse var seriøse, og det påvirket helsen min. Prøver komme meg ut av kontrakten ( heving av kontrakt). Er kun meg uten noe støtte, og alt dette har slitt meg ut så står å stanger litt i veggen. Trodde leietaker hadde flere rettigheter. LBF= leieboer foreningen. 

Anonymkode: d19a6...19e

Skrevet

Hva var spørsmålet i tråden?

Anonymkode: 5c457...6a2

Skrevet

Er boligen godkjent for utleie? Kontakt kommunen og be dem komme på befaring. Er det snakk om forhold som kan være farlige for helsa, som f.eks for høy radon eller manglende rømningsveier, er boligen ulovlig å leie ut. Da vil jeg tro kommunen kan gi deg tips om hvordan du skal takle utleier.

Anonymkode: 5844b...540

Skrevet

Du kan kontakte jurk (hvis du er jente) eller søke på nett etter andre gratis-tjenester. Trodde leieboerforeningen også hadde et juridisk tilbud til medlemmer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...