Gå til innhold

Hvit bunad som gjest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 30.10.2020 den 0.07, Rem skrev:

Enkelte mener bunad er forbeholdt 17 mai. Ei av mine venninner fikk sjokk for at min mor hadde bunad under min vielse. Og gav klar beskjed i forkant av sitt eget bryllup at bunader ikke var godkjent antrekk.

Forøvrig syns jeg bunad passer best som første antrekk. Hvis det blir drikking og festing, hører det ikke til i bunad. Man skal ikke drikke seg drunken i bunad....

Hahaha, er det mulig??? Hadde lånt meg en bunad bare på trass!

Folk er jo helt sprø. Til et bryllup skal man pynte seg, og det vil naturlig nok variere hvordan man gjør akkurat det. Disse kleskodene synes jeg man kan bruke for å BEROLIGE gjestene (neida, du trenger ikke gå ut og bruke flere tusen på en lang kjole du aldri vil bruke igjen), ikke stille krav til dem!

Anonymkode: a6fc6...efd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, er det mulig??? Hadde lånt meg en bunad bare på trass!

Folk er jo helt sprø. Til et bryllup skal man pynte seg, og det vil naturlig nok variere hvordan man gjør akkurat det. Disse kleskodene synes jeg man kan bruke for å BEROLIGE gjestene (neida, du trenger ikke gå ut og bruke flere tusen på en lang kjole du aldri vil bruke igjen), ikke stille krav til dem!

Anonymkode: a6fc6...efd

Neinei.. hun ville ikke at gjestene skulle kjøpe noe nytt heller. Men var veldig klar på at bunad eller strandkjoler ikke passet inn. Jeg var forøvrig forlover og fikk ferdig antrekk til bryllupet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes en hvit bunad er noe helt annet enn en hvit kjole. Så for meg hadde det vært helt ok.

Anonymkode: 8b203...918

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som brud selv neste år tenker jeg nei, nei og NEI. beklager men det er EN hovedregel i bryllup. Ikke ta på deg hvitt. Jeg hadde sett på dette som respektløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, seriousgirl skrev:

Som brud selv neste år tenker jeg nei, nei og NEI. beklager men det er EN hovedregel i bryllup. Ikke ta på deg hvitt. Jeg hadde sett på dette som respektløst

Jeg er enig i hvitt, men bunad hvit eller ikke mener jeg kan brukes. Spesielt dersom det er samme bunad som ble linket til tidligere i tråden. 

Anonymkode: 102a9...477

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruden sa ja, bare å gå i den. Som dere sa, kan ikke forveksles med brudekjole :)

Anonymkode: 32f76...9f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/23/2020 at 2:44 AM, seriousgirl said:

Som brud selv neste år tenker jeg nei, nei og NEI. beklager men det er EN hovedregel i bryllup. Ikke ta på deg hvitt. Jeg hadde sett på dette som respektløst

🙄😂

Anonymkode: f39db...0c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/29/2020 at 8:07 AM, Rem said:

Hvis bunad er godkjent av brura. Det er ofte spesifisert i innbydelsen. 

Har aldri opplevd at det er spesifisert den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...