AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg var på biblioteket denne uken og så mange slike lydbokkort(?) i stedet for tradisjonelle lydbøker. Jeg hat forstått det slik at man trenger en digiplayer for å spille av disse? Har søkt likt på nettet siden, men virker som om dette ikke selges lenger. Tar jeg feil? Hvordan skal man i så fall få spilt av de lydbokkortene, eller hva det nå heter? Det er en stund siden jeg lånte lydbøker sist. Den gangen kunne man velge mellom vanlige cd-plater og en annen type avspiller, som egentlig ligner på en digispiller, men som jeg ikke tror var det. Innbiller meg at man bare kunne putte batterier i sistnevnte, og så ble lydboken spilt av. Noen som veit noe om dette? Virker jo som et veldig greit alternativ når man vil høre lydbok i stedet for podcast når man skal gå på tur, og ikke minst billigere enn disse betalingstjenestene som feks. fabel og storytell. Anonymkode: 73acd...822
ElectricScum Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Det må være et av de mest kortlivede digitale duppedingser vi har hatt. Det var vel mulig å få kjøpt på bokhandlere og slikt for 10-12 år siden, og egentlig var det en veldig hendig sak og enkel å håndtere for den eldre generasjon. Tviler på at det er å få kjøpt noe sted lenger, annet enn på det private marked. Det ligger sikkert en del spillere rundt omkring i skuffer og skap som ikke er i bruk lenger. Den andre typen spiller du snakker om lurer jeg på om kan ha vært en liten mp3-spiller som inneholdt kun én bok. At de faktisk solgte én og én bok på små spillere. Mener jeg hadde en slik en gang. Fant et eksempel her: https://www.dinside.no/data/har-vi-bruk-for-denne-duppeditten/62074101
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 32 minutter siden, ElectricScum skrev: Det må være et av de mest kortlivede digitale duppedingser vi har hatt. Det var vel mulig å få kjøpt på bokhandlere og slikt for 10-12 år siden, og egentlig var det en veldig hendig sak og enkel å håndtere for den eldre generasjon. Tviler på at det er å få kjøpt noe sted lenger, annet enn på det private marked. Det ligger sikkert en del spillere rundt omkring i skuffer og skap som ikke er i bruk lenger. Den andre typen spiller du snakker om lurer jeg på om kan ha vært en liten mp3-spiller som inneholdt kun én bok. At de faktisk solgte én og én bok på små spillere. Mener jeg hadde en slik en gang. Fant et eksempel her: https://www.dinside.no/data/har-vi-bruk-for-denne-duppeditten/62074101 Aha, takk for oppklaringen 😊 Det er altså noen år siden jeg lånte lydbøker på biblioteket sist, men ikke så lenge som 10-12 år siden. Så underlig at det lokale biblioteket har så mange slike til utlån da. Det virker jo også som om dette er noe de har prioritert å kjøpe inn, noe som blir enda rarere når det ikke lenger er mulig å få tak i avspilleren 🤔 Anonymkode: 73acd...822
-jk- Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Det finnes noen på finn.no ihvertfall: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=196046192 Endret 29. oktober 2020 av -jk-
Stueloff Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Biblioteket her låner også ut slike lydbøker, men de låner ut avspilleren også. Har du hørt med biblioteket ditt om de også kan gjøre det?
Bruker? Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Last ned appen Bookbites fra biblioteket. Der kan du låne lydbøker og e-bøker helt gratis til telefon eller padde.
rampeguri Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 (endret) . Endret 3. november 2020 av rampeguri
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå