AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Hvilke hunderaser bjeffer ikke under lek? Forslag? De forgje bjeffa hele tiden under lek og det orker jeg ikke nå. Anonymkode: 66635...ee7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Hundebamser bjeffer ikke under lek. Anonymkode: e786e...f64 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 De som kommer i kosedyr-form Anonymkode: bb381...489 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Grunnen til jeg spør er at jeg fikk så mye klager på bjeffing i hundeparken. Så derfor vil jeg ha en hund som ikke bråker hele tiden. Jeg liker ikke å få klager. Anonymkode: 66635...ee7
Min_hund_er_Grå Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Hva med å ha et minimum av lydighet på bikkja? Eller liker du ikke det heller?
LadyGrey Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til jeg spør er at jeg fikk så mye klager på bjeffing i hundeparken. Så derfor vil jeg ha en hund som ikke bråker hele tiden. Jeg liker ikke å få klager. Anonymkode: 66635...ee7 Bjeffing er hundens språk. Og det et ikke kun rasen det kommer ann på, bjeffing er også individuelt. Synes folk har en tendens til å sette alle hunder i bås etter hvilken rase hunden er. Viktig å se på hunder som et individ og at hunder er forskjellig uansett rase. Heller en hund som bjeffer under lek enn en hund som utagerer på andre hunder/fok på tur, prøv det du før du klager på bjeffing under lek. Men denne bjeffingen i hundeparken, er det bjeffing pga glede/forventning eller er det er bjeffing for å få være i fred? Man skal aldri la hunder ordne opp selv. Går leken dårlig bør man virkelig avbryte og heller gå en rolig tur sammen.
MiominMio Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Du fikk klager i hundeparken? Altså seriøst mener de at en hun som er ute skal holde kjeft? Hunder har sine instinkter - la dem nå kose seg ute da. Jeg har en heftig liten bjeffer under lek. 1
Gjest O.G. Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til jeg spør er at jeg fikk så mye klager på bjeffing i hundeparken. Så derfor vil jeg ha en hund som ikke bråker hele tiden. Jeg liker ikke å få klager. Anonymkode: 66635...ee7 Be den som klaget om å holde kjeft.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Hunder er individer og ingen raser er uten bjeff. Anonymkode: 4cdff...115
Million Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Den eneste rasen jeg vet om som ikke bjeffer, er basenji. Den jodler istedet. https://www.nkk.no/raser/basenji-article8152-815.html 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hunder er individer og ingen raser er uten bjeff. Anonymkode: 4cdff...115 Med unntak av basenji. Men basenjier er en urhund som er umulig å få halvveis lydig med mindre man legger inn masse tid og innsats, og er også kjent for samkjønnsaggresjon og destruktiv adferd om de kjeder seg (noe de lett gjør). Altså, en hund for spesielt interesserte og ikke en hund man skal velge fordi "jeg vil ikke ha en hund som bjeffer". Anonymkode: bb381...489 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Har vokst opp med basenji, og jeg foretrekker bjeff. Den ene vår hørtes ut som en unge som skrek når han ble gira og glad, og han var kjempe snakkesalig. Greit for oss som visste hvor skrikinga kom fra, dritskummelt for folk som bare hørte den på avstand. Anonymkode: b3ba4...096
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har vokst opp med basenji, og jeg foretrekker bjeff. Den ene vår hørtes ut som en unge som skrek når han ble gira og glad, og han var kjempe snakkesalig. Greit for oss som visste hvor skrikinga kom fra, dritskummelt for folk som bare hørte den på avstand. Anonymkode: b3ba4...096 Ja. Mange tror at basenjier er stille. Det er de ikke. De bjeffer ikke, men de jodler, skriker, hyler og alt annet mellom himmel og jord. Min basenji er veldig stille (aldri jodla, klynker og hyler ikke), men når hun blir gira i hundeparken så kommer det en strøm av hyene-latter som fører til mange hevede øyenbryn. Anonymkode: bb381...489
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 Heldigvis kan man øve på at hunden bjeffer mindre! Har øvd i noen år med en terrier, som nå kun bjeffer på ting det er verdt å bjeffe på (Skateboard og uventet besøk, f.eks), så det er håp for alle. Anonymkode: c36d3...0a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå