Gå til innhold

Hunderase

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke hunderaser bjeffer ikke under lek? Forslag? De forgje bjeffa hele tiden under lek og det orker jeg ikke nå.

Anonymkode: 66635...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hundebamser bjeffer ikke under lek.

Anonymkode: e786e...f64

• Liker 4
Skrevet

De som kommer i kosedyr-form

Anonymkode: bb381...489

• Liker 3
Skrevet

Grunnen til jeg spør er at jeg fikk så mye klager på bjeffing i hundeparken. Så derfor vil jeg ha en hund som ikke bråker hele tiden. Jeg liker ikke å få klager.

Skrevet

Hva med å ha et minimum av lydighet på bikkja? Eller liker du ikke det heller?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til jeg spør er at jeg fikk så mye klager på bjeffing i hundeparken. Så derfor vil jeg ha en hund som ikke bråker hele tiden. Jeg liker ikke å få klager.

Bjeffing er hundens språk. Og det et ikke kun rasen det kommer ann på, bjeffing er også individuelt. Synes folk har en tendens til å sette alle hunder i bås etter hvilken rase hunden er. Viktig å se på hunder som et individ og at hunder er forskjellig uansett rase. 

Heller en hund som bjeffer under lek enn en hund som utagerer på andre hunder/fok på tur, prøv det du før du klager på bjeffing under lek. 

Men denne bjeffingen i hundeparken, er det bjeffing pga glede/forventning eller er det er bjeffing for å få være i fred? Man skal aldri la hunder ordne opp selv. Går leken dårlig bør man virkelig avbryte og heller gå en rolig tur sammen. 

Skrevet

Du fikk klager i hundeparken? Altså seriøst mener de at en hun som er ute skal holde kjeft? Hunder har sine instinkter - la dem nå kose seg ute da. Jeg har en heftig liten bjeffer under lek. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Be den som klaget om å holde kjeft.

Skrevet

Hunder er individer og ingen raser er uten bjeff.

Anonymkode: 4cdff...115

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hunder er individer og ingen raser er uten bjeff.

Anonymkode: 4cdff...115

Med unntak av basenji. Men basenjier er en urhund som er umulig å få halvveis lydig med mindre man legger inn masse tid og innsats, og er også kjent for samkjønnsaggresjon og destruktiv adferd om de kjeder seg (noe de lett gjør). Altså, en hund for spesielt interesserte og ikke en hund man skal velge fordi "jeg vil ikke ha en hund som bjeffer". 

• Liker 1
Skrevet

Har vokst opp med basenji, og jeg foretrekker bjeff. Den ene vår hørtes ut som en unge som skrek når han ble gira og glad, og han var kjempe snakkesalig. Greit for oss som visste hvor skrikinga kom fra, dritskummelt for folk som bare hørte den på avstand. 

Anonymkode: b3ba4...096

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vokst opp med basenji, og jeg foretrekker bjeff. Den ene vår hørtes ut som en unge som skrek når han ble gira og glad, og han var kjempe snakkesalig. Greit for oss som visste hvor skrikinga kom fra, dritskummelt for folk som bare hørte den på avstand. 

Anonymkode: b3ba4...096

Ja. Mange tror at basenjier er stille. Det er de ikke. De bjeffer ikke, men de jodler, skriker, hyler og alt annet mellom himmel og jord. Min basenji er veldig stille (aldri jodla, klynker og hyler ikke), men når hun blir gira i hundeparken så kommer det en strøm av hyene-latter som fører til mange hevede øyenbryn.

Skrevet

Heldigvis kan man øve på at hunden bjeffer mindre! Har øvd i noen år med en terrier, som nå kun bjeffer på ting det er verdt å bjeffe på (Skateboard og uventet besøk, f.eks), så det er håp for alle. :)

Anonymkode: c36d3...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...